LA1498 Profesionālās svešvalodas (vācu) mācību metodika

Kods LA1498
Nosaukums Profesionālās svešvalodas (vācu) mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Agnese Dubova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā studenti tiek iepazīstināti ar profesionālās vācu valodas mācību metodiku un tās atšķirībām no vispārējās vācu valodas mācību metodikas. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Profesionālās svešvalodas definīcija, klasifikācija, vēsturiskais apskats, attīstības tendences. Profesionālās svešvalodas definīcijas iztirzāšana, izpratnes veidošana, klasifikācija un vēsturiskā attīstība. Profesionālā svešvaloda mūsdienās. Vācu valoda vispārējiem akadēmiskiem mērķiem un vācu valoda profesionāliem akadēmiskiem mērķiem. 4 6 2 6
Vajadzību analīze un izvērtējums. Vajadzību analīze, tās nozīme. Dažādās klientu vajadzības, vēlmes un mācīšanās pieredze. Vajadzību analīzes galvenie avoti. Datu vākšanas metodes un rezultātu izvērtēšana. 6 6 2 10
Mācību kursa plānošana. Mācību kursa plānošanas parametri. Dažādas pieejas kursa plānošanā. Mācību vajadzību noteikšana un kursa satura tēmu izstrāde. Kursa programma un mācību plāns. Kursa programmas dažādie veidi, to raksturojums un galvenie principi. Kursa programmas sastāvdaļas. 6 10 4 12
Pieaugušo mācību metodika svešvalodas apguvei. Pamatprincipi, kas jāņem vērā svešvalodas apguves procesā, atšķirības mācību procesa organizācijā, valodas apguves problēmas un metodiskie risinājumi. 3 soļu process, mācot pieaugušos. 4 8 2 10
Mācību materiāli un to izvērtējums. Autentisku materiālu izvēles kritēriji. Mācību materiālu vērtēšanas kritēriji. Uzdevumu izstrāde dažāda līmeņa izglītojamo valodas prasmēm. Mācību materiālu izveide. 4 8 2 12
Novērtēšana un testēšana. Dažādi testēšanas veidi. Kursa izvērtēšana. Kā izvērtēt profesionālās vācu valodas kursu; kas ir iesaistīts izvērtēšanā? Cik bieži ir jāveic izvērtēšana? 4 8 2 12
Kursa reklāmas materiāli. Firmas/ organizācijas/ iestādes nosaukums, logo, sludinājuma teksta sastādīšana. 4 6 2 6
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir apgūt profesionālās vācu valodas mācību metodiku un izprast tās atšķirības no vispārējās vācu valodas mācību metodikas. Kursa uzdevumi: 1. Izprast atšķirības starp profesionālās un vispārējās vācu valodas mācību metodiku; 2. Plānot kursu, kā arī izvēlēties mācību materiālus un izstrādāt mācību nodarbību saturu un izmantot apguves metodes, kas atbilst klientu vajadzību analīzei viņu darba vietā (bankā, slimnīcā, dažādās organizācijās un firmās).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: Izprot profesionālās vācu valodas mācību metodikas vēsturisko attīstību un tās attīstības tendences, kā arī ir izpratne par svešvalodu mācību metodiku pieaugušajiem. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: Students saprot profesionālās vācu valodas mācību metodikas vēsturisko attīstību un tās attīstības tendences, kā arī ir izpratne par svešvalodu mācību metodiku pieaugušajiem.
Izprot profesionālās svešvalodas apguves kursa izstrādi. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens Kritēriji: students pārzin profesionālās svešvalodas apguves kursa izstrādi.
PRASMES: Prot veikt mērķgrupas vajadzību analīzi. - Pārbaudes veids: anketas izstrādāšana Kritēriji: students veic mērķgrupas vajadzību analīzi.
Prot izveidot vajadzību analīzei atbilstošu mācību programmu. - Pārbaudes veids: mācību programmas izstrāde Kritēriji: students izveido vajadzību analīzei atbilstošu mācību programmu.
Spēj izvēlēties un izvērtēt autentiskus materiālus un to izmantošanas iespējas svešvalodas apguvē. - Pārbaudes veids: mācību programmas izstrāde Kritēriji: students izvēlas un izvērtē autentiskus materiālus un to izmantošanas iespējas svešvalodas apguvē
Prot izstrādāt kursa novērtēšanas anketu. - Pārbaudes veids: kursa novērtēšanas anketa Kritēriji: students izstrādā kursa novērtēšanas anketu.
KOMPETENCES: Sadarbojoties komandā, izstrādā un prezentē profesionālās vācu valodas studiju kursu konkrētai klientu grupai. - Pārbaudes veids: prezentācija Kritēriji: students izstrādā un prezentē profesionālās vācu valodas studiju kursu konkrētai klientu grupai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Rakstisks eksāmens - 40%
Anketas - 20%
Kursa izstrādāšana un prezentācija - 40%
 
Priekšzināšanas Ar priekšzināšanām vismaz B1 līmenis vācu valodā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]