LA1496 Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas skolotājiem III

Kods LA1496
Nosaukums Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas skolotājiem III
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Gaile, Karīne Laganovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai izprastu un orientētos mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas kultūras izpausmēs, iepazīstot to daudzveidību, savstarpējo mijiedarbību un ietekmi uz sabiedriskās domas veidošanu, kā arī aplūkoti vāciski runājošo kultūras, sociālie, ekonomikas un politiskie aspekti starptautiskā kontekstā. Studiju kursa laikā veicamie praktiskie uzdevumi pilnveido studenta zināšanas, prasmes un kompetences atbilstoši vācu valodas B2 apguves līmenim..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats. Vāciski runājošā kultūrtelpa. 1. lekcija: Vāciski runājošās kultūrtelpas definēšana: piederība, laiks, telpa un vērtība. Vāciski runājošās minoritātes un kopienas Eiropā. Austrijas, Šveices un Vācijas kultūrtelpas atspulgs pasaulē. Praktiskais darbs: glosārija izveide, kurā apkopoti atslēgvārdi, skaidrotas kultūrtelpas references. 4 8 2 10
2. temats. Vāciski runājošo valstu kultūra un identitāte, kultūras un kultūrvēsturiskais mantojums. 2. lekcija: Austrijas, Šveices un Vācijas ģeogrāfija, ģeogrāfijas ietekme uz kultūras, identitātes veidošanos un attīstību, reģionu identitāte. Praktiskais darbs: pārspriedums, kas nosaka un izskaidro vāciski runājošo valstu situāciju un attīstību; Identitāte – saikne, atšķirības, aizspriedumi, klišejas. 4 6 2 8
3. temats. Kulinārijas daudzveidība un mantojums vāciski runājošajās valstīs. 3. lekcija: Austrijas, Šveices un Vācijas kulinārija, gastronomija, atšķirības un kopīgie elementi. Kulinārijas mantojuma nodošana nākamajām paaudzēm un tās nozīmīgums starptautiskā kontekstā. Praktiskais darbs: Izvēlēta kulinārijas produkta kultūrvēsturiskā mantojuma apraksts. 4 6 2 8
4. temats. Māksla – mākslas ietekme uz sociālo un politisko sabiedrību. 4. lekcija: Austrijas, Šveices un Vācijas mūsdienu mākslas pārstāvji (piemēram, Herbert Brandl, Gustav Klimt, Jean Tinguely, Franz Giger, Hans Brunner, Max Erni u.c.) Praktiskais darbs: Prezentācija par vienu izvēlētu gleznotāju, tēlnieku no Austrijas, Šveices vai Vācijas. Autora darbu skaidrojums un ietekme uz kultūrtelpu. 4 6 2 8
5. temats. Teātris, kino kā sociālās un politiskās vides atainojums. 5. lekcija: Vāciski runājošo valstu teātra māksla un kino – vēsturiskais un mūsdienu aspekts. Teātra un kino festivāli (Salzburg, Berlinale). Vācu valodā runājošo valstu teātris Latvijas aktieru izpildījumā. Praktiskais darbs: Teātra izrādes apmeklējums (noskatīšanās), kino ekranizējuma noskatīšanās un tajā atainotā sociopolitiskā konteksta analīze. 4 6 2 8
6. temats. Vāciski runājošo valstu mūzika, mūzikas tradīcijas. 6. lekcija: Austrijas, Šveices un Vācijas mūzikas daudzveidība – kopīgais un atšķirīgais. Klasiskās un tautas mūzikas mantojums, tā saglabāšana. Praktiskais darbs: Kultūras pasākuma apmeklējums, refleksija par kultūras tēmām. 4 8 2 8
7. temats. Vāciski runājošo valstu mūsdienu literatūra. 7. lekcija. Literatūras daudzveidība un kopīgais vāciski runājošajās valstīs. Literāro darbu izmantošana vācu valodas kā svešvalodas apguvē un mācīšanā. Praktiskais darbs: Izvēlēta Austrijas vai Šveices rakstnieka darba lasīšana, analīze un prezentācija. 4 4 2 8
8. temats. Vāciski runājošo valstu lingvistiskā ainava – kopīgais un atšķirīgais. 8. lekcija. Vācu valodas varianti, to kultūrvēsturiskā saikne. Mūsdienu vācu valoda: sociālie tīkli, literatūra. Praktiskais darbs: Izvēlēta autora darba analīze saistībā ar vācu lingvistisko ainavu. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīt vāciski runājošo valstu /Austrijas, Šveices un Vācijas/ mūsdienu kultūras izpausmes (māksla, mūzikā, literatūra, teātris, kino), līdzības un atšķirības, kā arī sociālo, ekonomisko, politisko kontekstu, kas veido mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas sabiedrību, to atpazīstamību starptautiskā vidē, kas vieno vācu valodā runājošās valstis un Eiropā dzīvojošās vācu valodā runājošās minoritātes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt Austrijas, Šveices un Vācijas valstu reģionus un to reģionālās kultūrvēsturiskās īpatnības, sociopolitisko kontekstu. 2. Iepazīt vāciski runājošo valstu kulināriju, to specifiskās reģionālās atšķirības; svētku tradīcijas. 3. Iepazīt Austrijas, Šveices un Vācijas dažādas mūsdienu mākslas jomas un mākslinieku darbus. 4. iepazīt mūsdienu vāciski runājošo valstu mūsdienu literatūras spilgtākos autorus. 5. Iepazīt vāciski runājošo valstu kultūras pārstāvju saikni ar Latvijas kultūru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina vāciski runājošo valstu kultūru un literatūru; to daudzveidību, atšķirīgās un kopīgās iezīmes. 2. Ir izpratne par kultūras mantojumu, tā nodošanu nākamajām paaudzēm. 3. Ir zināšanas par Austrijas, Šveices un Vācijas mākslu, mūziku, deju, kino, kulināriju (mākslas pārstāvju darbiem). 4. Ir zināšanas par sociopolitiskajiem jautājumiem, vācu valodas atšķirībām. - Pārbaudes darbs: pārspriedums Pārbaudes darbs: referāts Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: 1. Prot izmantot un apstrādāt informāciju par kultūru un literatūru vācu valodā. 2. Nosaka kultūras īpatnības, atšķirīgo un kopīgo, kā arī vāciski runājošo valstu kultūras nozīmi starptautiskā kontekstā. 3. Prot atrast un analizēt pēc atslēgvārdiem nepieciešamos materiālus interneta vidē un bibliotēkā. 4. Prot izmantot zināšanas par vāciski runājošo valstu kultūru un literatūru. 5. Prot veikt pārskatu, pārspriedumu par apgūtajiem tematiem. 6. Māk izmantot iegūtās zināšanas turpmākajam vācu valodas kā svešvalodas skolotāja darbam. - Pārbaudes darbs: pārspriedums Pārbaudes darbs: referāts Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par vāciski runājošo valstu sociopolitisko kultūru, kultūras mantojumu un literatūru, to nozīmi starptautiskā kontekstā. 2. Izmanto iegūtās zināšanas tālākai profesionālai pilnveidei un turpmākajam skolotāja darbam. - Pārbaudes darbs: pārspriedums Pārbaudes darbs: referāts Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: pārspriedums - 20%
Pārbaudes darbs: referāts - 20%
Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Vācu valoda B1 līmenī
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]