Kods | LA1496 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas skolotājiem III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Gaile, Karīne Laganovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai izprastu un orientētos mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas kultūras izpausmēs, iepazīstot to daudzveidību, savstarpējo mijiedarbību un ietekmi uz sabiedriskās domas veidošanu, kā arī aplūkoti vāciski runājošo kultūras, sociālie, ekonomikas un politiskie aspekti starptautiskā kontekstā. Studiju kursa laikā veicamie praktiskie uzdevumi pilnveido studenta zināšanas, prasmes un kompetences atbilstoši vācu valodas B2 apguves līmenim.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīt vāciski runājošo valstu /Austrijas, Šveices un Vācijas/ mūsdienu kultūras izpausmes (māksla, mūzikā, literatūra, teātris, kino), līdzības un atšķirības, kā arī sociālo, ekonomisko, politisko kontekstu, kas veido mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas sabiedrību, to atpazīstamību starptautiskā vidē, kas vieno vācu valodā runājošās valstis un Eiropā dzīvojošās vācu valodā runājošās minoritātes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt Austrijas, Šveices un Vācijas valstu reģionus un to reģionālās kultūrvēsturiskās īpatnības, sociopolitisko kontekstu. 2. Iepazīt vāciski runājošo valstu kulināriju, to specifiskās reģionālās atšķirības; svētku tradīcijas. 3. Iepazīt Austrijas, Šveices un Vācijas dažādas mūsdienu mākslas jomas un mākslinieku darbus. 4. iepazīt mūsdienu vāciski runājošo valstu mūsdienu literatūras spilgtākos autorus. 5. Iepazīt vāciski runājošo valstu kultūras pārstāvju saikni ar Latvijas kultūru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina vāciski runājošo valstu kultūru un literatūru; to daudzveidību, atšķirīgās un kopīgās iezīmes.
2. Ir izpratne par kultūras mantojumu, tā nodošanu nākamajām paaudzēm.
3. Ir zināšanas par Austrijas, Šveices un Vācijas mākslu, mūziku, deju, kino, kulināriju (mākslas pārstāvju darbiem).
4. Ir zināšanas par sociopolitiskajiem jautājumiem, vācu valodas atšķirībām. - Pārbaudes darbs: pārspriedums
Pārbaudes darbs: referāts
Pārbaudes darbs: Prezentācija (2)
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot izmantot un apstrādāt informāciju par kultūru un literatūru vācu valodā. 2. Nosaka kultūras īpatnības, atšķirīgo un kopīgo, kā arī vāciski runājošo valstu kultūras nozīmi starptautiskā kontekstā. 3. Prot atrast un analizēt pēc atslēgvārdiem nepieciešamos materiālus interneta vidē un bibliotēkā. 4. Prot izmantot zināšanas par vāciski runājošo valstu kultūru un literatūru. 5. Prot veikt pārskatu, pārspriedumu par apgūtajiem tematiem. 6. Māk izmantot iegūtās zināšanas turpmākajam vācu valodas kā svešvalodas skolotāja darbam. - Pārbaudes darbs: pārspriedums Pārbaudes darbs: referāts Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par vāciski runājošo valstu sociopolitisko kultūru, kultūras mantojumu un literatūru, to nozīmi starptautiskā kontekstā. 2. Izmanto iegūtās zināšanas tālākai profesionālai pilnveidei un turpmākajam skolotāja darbam. - Pārbaudes darbs: pārspriedums Pārbaudes darbs: referāts Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: pārspriedums - 20%
Pārbaudes darbs: referāts - 20% Pārbaudes darbs: Prezentācija (2) - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vācu valoda B1 līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|