LA1490 Leksiski stilistiskā vācu valodas tekstu interpretācija I

Kods LA1490
Nosaukums Leksiski stilistiskā vācu valodas tekstu interpretācija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Paula Sekača, Karīne Laganovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss “Leksiski stilistiskā vācu valodas tekstu interpretācija” ir vērsts uz studentu vācu valodas kompetences padziļināšanu, īpašu uzmanību pievēršot leksisko un stilistisko līdzekļu atpazīšanai un interpretācijai autentiskos tekstos. Kursa mērķis ir attīstīt spēju analītiski lasīt, izprast un skaidrot dažādu žanru un stilu vācu valodas tekstus, vienlaikus apgūstot tipiskākās vācu valodas stilistikas īpatnības..
Kursa ietvaros studenti apgūst leksiskās nozīmes nianses, sinonīmijas un antonīmijas aspektus, frazeoloģiskos un idiomātiskos izteicienus, kā arī stilistisko līdzekļu funkcijas. Tiek analizēti literārie, publicistiskie un sadzīviskie teksti, uzsverot valodas līdzekļu ietekmi uz teksta nozīmi, tonējumu un komunikatīvo mērķi. Uzdevumi orientēti uz interpretācijas prasmju pilnveidi, lingvistiskās intuīcijas attīstīšanu un stilistiskās izjūtas veidošanu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads vācu valodas leksiski stilistiskā tekstu interpretācijā. 4 6 2 8
Teksta analīze: teksta veids, tēma, galvenais saturs, teksta uzbūve un struktūra, valoda – semantika, sintakse. Teksta interpretācija. 4 6 2 8
Teksta analīze un interpretācija. Vārdu darināšanas likumsakarības vācu valodā. Īsās prozas teksti, to īpatnības un raksturīgie izteiksmes līdzekļi. Jaunā vārdu krājuma apgūšana: tiesiskums, noziegums, likumdošana, likums, sods. Interviju tekstu uzbūves principi. 4 6 2 8
Darbs ar vārdu krājumu, jaunapgūto izteicienu un vārdu izmantošana diskusijā par progresu, uzņēmējdarbību un mobilitātes lomu mūsdienu sabiedrībā. Pasīva lietošana vācu valodā. Divdabis un tā lietošana. 4 8 2 10
Darbs ar vārdu krājumu, cēloņu un seku sakarības teikumā, salikta sakārtota teikuma uzbūve. 4 6 2 8
Prievārdu dažādas funkcijas, veidi un lietošana locījumos. 4 6 2 8
Darbs ar vārdu krājumu: lietvārdiem, kas raksturo emocijas un noskaņojumu, dvēseles stāvokli, jaunapgūto izteicienu un vārdu izmantošana diskusijā par psiholoģiju, emocijām un cilvēku noskaņojumu. 4 8 2 10
Lietišķi-informatīvo tekstu analīze, vārdu krājums par tēmu: laikmeti, stili, pilsētas infrastruktūra. 4 6 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu spēju izvērtēt teksta stilistisko veidojumu un mērķtiecīgi pielietot iegūtās zināšanas gan akadēmiskā, gan profesionālā un starpkultūru komunikācijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. veidot izpratni par dažāda veida un sarežģītības pakāpes autentiskiem un didaktizētiem vācu valodas tekstiem. 2. veidot spēju mērķtiecīgi interpretēt un analizēt tekstus, sasaistot valodas izteiksmes līdzekļus ar kontekstu un komunikatīvo mērķi. 3. attīstīt prasmes teksta recepcijā un producēšanā, akcentējot gan mutvārdu, gan rakstveida izteiksmes formu pilnveidi. 4. attīstīt prasmi lietot diferencētu valodu monologrunā un dialogrunā (t.sk. domu apmaiņā, diskusijā, referātā, aprakstā, ziņojumā, stāstījumā). 5. attīstīt spēju izmantot vārdnīcas, digitālos rīkus un interneta resursus, veicinot informācijas meklēšanas un valodas lietojuma autonomiju. 6. iegūt zināšanas par svarīgākajām vācu valodas leksikas vienībām un to nozīmes niansēm – polisēmiju, sinonīmiju, antonīmiju, homonīmiju, frazeoloģismiem. 7. iegūt iemaņas patstāvīgā valodas apguvē, akcentējot problēmu risināšanu un mācīšanās stratēģiju apzināšanos. 8. veidot izpratni par caurviju prasmju – kritiskās domāšanas, sadarbības, refleksijas – nozīmi valodas apguves procesā un to lietojumu profesionālajā kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1.Padziļināti izprot tekstu interpretāciju un analīzi; Pārzina pedagoģisko problēmu analīzi atbilstoši dotā teksta specifikai. 2.Padziļināti izprot leksisko slāņu un to pielietojumu, minēto stilistisko figūru un jautājumu apguvi un patstāvīgu pielietojumu. 3.Bagātināts vārdu krājums vācu valodā un to pielietošana dažādās dzīves situācijās; Zina tā izmantošanas morāles un ētikas jautājumu diskursā. - Praktiskie darbi lekcijās: dialogi, uzdevumu rakstīšana, vārdu krājuma apguve caur dažādām tiešsaistes aplikācijām un lietojumā lekciju laikā.
Prasmes: 1. prot meklēt informāciju digitālos mēdijos un vietnēs, veidot priekšlikumus vingrinājumiem pašvadītajā mācīšanā un pārnesumā uz skolas mācību vidi. 2.Pārzina stratēģijas teksta likumsakarību iegaumēšanai un metodiskos paņēmienus vingrinājumu veidošanai, izmantojot kompetencēs balstīta mācību satura uzdevumus. - Tekstu lasīšana, video skatīšanās, audio klausīšanās un uzdevumu izpilde par to. Klasē lasīto/ dzirdēto tekstu reproducēšana. Darbs pāros un grupās, konkrētu tēmu apspriešana, viedokļu apkopošana un prezentēšana klasē.
Kompetence 1.Tekstu interpretācijas, analīzes un prezentēšanas lietpratība. 2.Strādā komandā mācību nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. - Īsu 5-10 slaidu prezentāciju gatavošana un prezentēšana klasē, dialogi veidošana klasē.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izvēlēta stāsta analīze. Vārdu krājuma apguve par tēmu interneta draudzības - 15%
Atrast diskusiju interneta forumā par darba tiesisko regulējumu vai arī nākotnē pieprasītām profesijām, prezentēt grupā - 10%
Darbs ar studentu mājās izlasītajiem tekstiem – konteksta izpratnes pārbaude, jaunās leksikas izskaidrošana, piemēru veidošana, kā labāk apgūt vārdu krājumu - 15%
Interneta bloga izveidošana par tēmu mācības ārzemēs. Darbs grupās - 15%
Veido aprakstu par savu psiholoģisko tipu. Studenti simulē psihologa konsultācijas situācijas - 15%
Teksta analīze un interpretācija. Tekstus studenti saņem 3 dienas pirms eksāmena, eksāmenam studenti sagatavo savu prezentāciju - 30%
 
Priekšzināšanas Vācu valodas priekšzināšanas: B1 līmenis atbilstoši Eiropas kopīgām pamatnostādnēm valodas apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]