LA1489 Funkcionālās komunikācijas metodika vācu valodā II, Studiju darbs III

Kods LA1489
Nosaukums Funkcionālās komunikācijas metodika vācu valodā II, Studiju darbs III
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Agnese Dubova
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek apgūtas zināšanas un praktiskās prasmes vācu valodas mutvārdu un rakstveida saziņā atbilstoši Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs noteiktajam valodu apguves B2/C1 līmenim, kā arī tiek nostiprinātas caurviju prasmes. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Atkārtojums par mutvārdu komunikācijas veidiem un patstāvīga informācijas papildināšana. Monologs. Slavenas vēsturiskas runas noklausīšanās un analīze pēc kritērijiem. Vispārinājums izvērtējot runu. Studentu ieteikumi labas runas veidošanai. Ieteikumu teorētiska papildināšana. 6 4 2 6
Monologs. Prezentācija. Prezentēšanas iespējas, tehniskie līdzekļi un noteikumi. Vizualizācijas pozitīvie, negatīvie aspekti. Noteikumu veidošana: kādai nevajag būt prezentācijai. 6 4 2 6
Diskusija. Diskusijas uzbūve, argumentu un pretargumentu veidošana, argumentācijas tehnikas. Diskusijas eksperiments, izvērtējums, kļūdu apzināšana, priekšlikumu ierosināšana. Argumentu sagatavošana diskusijai par studentu izvēlētu tēmu. Diskusija, labāko argumentu izvēlēšana, izvēles pamatošana. 8 12 4 12
Debates. Debašu noteikumu reģistrēšana, skatoties video no Vācijas debašu sacensību fināla: Jaunatne debatē. Noteikumu salīdzināšana un pārspriešana. Debates gatavošana. Komandas kopējās stratēģijas veidošana. Vērtēšanas kritēriju izstrāde. Vērtēšanas darba lapu veidošana. Debates. Labāko debatētāju noteikšana. 8 12 4 12
Apraksts. Vizuālais diktāts un rezultāta mutiska aprakstīšana. Kritēriju, kas nepieciešams labam aprakstam, formulēšana. Videopamācības noskatīšanās, darba soļu uzskaitīšana, praktiska soli pa solim apraksta veidošana (leksika – īsi teikumi – salikti teikumi – stāsts). 8 12 6 16
Reportāža. Emocionalitāte rakstu darbos, tās veidošanas instrumenti. Lietišķas informācijas (ziņojuma) pārveidošana par reportāžas stila rakstu (kopīgs darbs, katram studentam apstrādājot kādu teksta daļu). 6 6 2 6
Tekstā balstīta argumentācija (Textgebundene Erörterung). Pēc dotā teorētiskā materiāla vizuālas shēmas veidošana – kā pareizi rakstīt argumentētu teksta interpretāciju. Darbs ar tekstu pāros –izlozētās teksta daļas interpretēšana. Ideju saskaņošana. Argumentu papildināšana. Kopēja interpretāciju teksta veidošana. Rezultātu izvērtēšana. 8 12 4 16
Recenzija. Integrētā nodarbība saistībā ar kādu literatūras vai valodas kursā lasītu stāstu, dzejoli vai citu literāru darbu (literatūra, leksikoloģija, kultūras studijas). Pēc teksta izlasīšanas studenti grupās apkopo viedokli par teksta saturisko, valodniecisko, literāro kvalitāti (objektīvi secinājumi). Recenzijas pamataspektu noskaidrošana ar video palīdzību. Uzrakstītās informācijas papildināšana grupām mainoties ar secinājumiem. Recenzijas rakstīšana pēc apkopotās informācijas + sava subjektīvā viedokļa pievienošana, recenziju salīdzināšana, izvērtēšana, secinājumi un papildinājumi individuālajam darbam. 8 12 4 10
Studiju darba izstrādāšana, prezentēšana un izvērtēšana. 6 30 4 52
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt informāciju un vingrināt studentu komunikācijas prasmes, bet pārnest jauniegūtās kvalitātes individuāli piemērota, aktuāla satura radīšanā, kā arī nostiprināt caurviju prasmes (mācīšanās stratēģijas, sadarbības prasmes, informācijas kritiska izvērtēšana, individuālās pieredzes apzināšanās, jaunu mērķu attīstīšana). Kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar diskusiju veidiem, to noteikumiem un diskusiju kultūru, ar klasiskās debatēšanas norisi un dažādiem prezentāciju veidiem, ko attiecīgi piemēro individuālām tēmām un nepieciešamībai; 2. Izkopt prasmes pamatot savu rīcību un viedokli, apzinot trīs galvenās kritiskās domāšanas dimensijas – informāciju un zināšanas, domāšanas prasmes un cilvēka dabu; 3. Pilnveidot pētnieciskās prasmes izvēlētajā nozarē, izstrādājot studiju darbu un prezentējot to starptautiskā studentu pētniecisko darbu konferencē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina, kā izmantot digitālo vidi informācijas iegūšanai, faktu materiāla apkopošanai, argumentu nodrošināšanai. - Pārbaudes veids: publiska runa Kritēriji: students izmanto digitālo vidi informācijas iegūšanai, faktu materiāla apkopošanai, argumentu nodrošināšanai.
Pārzina sarunu un sarakstes kultūras aspektus, orientējas dažādos prezentāciju un diskusiju veidos, pārzina debašu uzbūvi. - Pārbaudes veids: prezentācija un diskusija ar argumentāciju Kritēriji: students pārzin sarunu un sarakstes kultūras aspektus, orientējas dažādos prezentāciju un diskusiju veidos, pārzina debašu uzbūvi.
Demonstrē padziļinātas zināšanas par studiju darba izstrādi un prezentēšanu. - Pārbaudes veids: studiju darbs Kritēriji: students demonstrē padziļinātas zināšanas par studiju darba izstrādi un prezentēšanu.
Prasmes: Prot meklēt informāciju digitālos medijos un vietnēs, to strukturēt un veidot kopsavilkumu, meklēt informāciju, to strukturēt, pielietot dažādus argumentāciju veidus, prot tos pierādīt un atspēkot ar faktu materiālu, veido priekšlikumus. - Pārbaudes veids: prezentācija un diskusija ar argumentāciju Kritēriji: students prot meklēt informāciju digitālos medijos un vietnēs, to strukturēt un veidot kopsavilkumu, meklēt informāciju, to strukturēt, pielietot dažādus argumentāciju veidus, prot tos pierādīt un atspēkot ar faktu materiālu, veido priekšlikumus.
Prot prezentēt un aizstāvēt studiju darba rakstīšanas gaitā formulētos secinājumus un izvirzītos priekšlikumus. - Pārbaudes veids: studiju darbs un tā prezentācija. Kritēriji: students spēj prezentēt un aizstāvēt studiju darba rakstīšanas gaitā formulētos secinājumus un izvirzītos priekšlikumus.
Spēj izskaidrot savu viedokli un diskutēt par pētāmo jautājumu ar citiem nozares speciālistiem. - Pārbaudes veids: prezentācija un diskusija ar argumentāciju. Kritēriji: students spēj izskaidrot savu viedokli un diskutēt par pētāmo jautājumu ar citiem nozares speciālistiem.
Kompetence: Pārnes zināšanas un praktisko pieredzi uz jaunām situācijām, darbībām autentiskā vidē. - Pārbaudes veids: studiju darbs un tā prezentācija. Kritēriji: students spēj pārnest zināšanas un praktisko pieredzi uz jaunām situācijām, darbībām autentiskā vidē.
Orientējas metalīmenī: izvērtē, kā iegūtās prasmes un zināšanas var izmantot turpmākajā darbā ar skolēniem. - Pārbaudes veids: prezentācija un diskusija ar argumentāciju. Kritēriji: students orientējas metalīmenī: izvērtē, kā iegūtās prasmes un zināšanas var izmantot turpmākajā darbā ar skolēniem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Publiska runa - 20%
Dalība diskusijā un debatēs - 20%
Rakstu darbi - 20%
Studiju darbs ar prezentāciju - 40%
 
Priekšzināšanas Ar priekšzināšanām vismaz B1 līmenis vācu valodā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]