| Kods | JA0242 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Kuģu navigācijas tehniskie līdzekļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Artūrs Zuts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 8.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija | 
					
				Studiju kurss sniedz visaptverošas zināšanas par kuģu navigācijas tehnisko līdzekļu teoriju, darbības principiem un praktisko pielietojumu. Studiju procesā tiek aplūkoti magnētiskie un žirokompasi, eholotes, lagas, autostūrētāji, satelītu navigācijas sistēmas, kā arī informācijas un drošības sistēmas. Īpaša uzmanība pievērsta kompasa labojumiem, kļūdu avotu analīzei un kuģa atrašanās vietas noteikšanas precizitātei. Studiju kurss attīsta studentu spēju praktiski darboties ar navigācijas tehniskajiem līdzekļiem, izvērtēt to iespējas un ierobežojumus, kā arī pielietot tos kuģošanas drošības nodrošināšanai.. Studiju kurss atbilst STCW kodeksa standartiem A-II/1 un A-II/2 un ietver IMO Moduļu kursu 7.01 un 7.03 atbilstošas sadaļas.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna..  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Mērķis un uzdevumi, izteikti  kompetencēs un prasmēs  | 
			Studiju kursa mērķis ir nodrošināt kuģu vadītāju kompetenci ekspluatācijas un vadības līmenī, kas saistīta ar kuģu navigācijas tehniskos līdzekļu pielietošanu kuģa vietas noteikšanā un virziena precizitātes kontrolei sardzes laikā. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas par moderniem tehniskajiem līdzekļiem, to darbību, pamatprincipiem, ierobežojumiem; - sniegt iemaņas darbā ar navigācijas tehniskajiem līdzekļiem, to pareizu lietošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Sasniedzamie studiju  rezultāti un to vērtēšana  | 
			
				
					
						Pārzina magnētisko kompasu un žirokompasu darbības principus. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde.
Ieskaites darbs/eksāmens.
Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Pārzina stūrēšanas vadības sistēmas, darba procedūras un pārslēgšanas no manuālās uz automātisko vadību un otrādi. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Pārzina vadības sistēmu regulēšanu optimālai darbībai. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Pārzina elektronisko navigācijas līdzekļu darbības principus, ierobežojumus, kļūdu avotus, nepareizu rādījumu atklāšanas un koriģēšanas metodes. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Prot noteikt magnētisko kompasu un žirokompasu labojumus. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Izprot sistēmas, kuras vada galvenais žirokompass, un pārzina žirokompasu pamattipu darbību un apkopi. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Prot strādāt ar navigācijas tehniskiem līdzekļiem un pareizi izmantot informāciju. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Prot, izmantojot mūsdienīgus elektroniskos navigācijas līdzekļus, iegūt precīzu atrašanās vietu. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Spēj noteikt atrašanās vietu un pārbaudīt noteiktās atrašanās vietas precizitāti, izmantojot navigācijas tehniskos līdzekļus. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts. Spēj noteikt un ņemt vērā kompasa labojumus. - Metodes: studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde. Ieskaites darbs/eksāmens. Kritēriji: pareiza uzdevumu izpilde un teorijas izklāsts.  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | 
				 
					
					
						Aktivitāte nodarbību laikā - 10% 
					
					
					 
			Studējošā patstāvīgā, praktiskā darba izpilde - 40% Ieskaites darbs/eksāmens - 50%  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Iepriekš apgūstamie studiju kursi: matemātika, fizika, teorētiskā mehānika, elektrotehnika un elektronika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||