Kods | LA1486 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vācu valodas leksikoloģija un frazeoloģija skolotājiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Gaile, Karīne Laganovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai orientētos leksikoloģijā un frazeoloģijā. Studiju kursā tiks apgūtas leksikas pamatvienības – leksēma, tās struktūra, nozīme (semantika), leksikas varianti. Leksēma tiks aplūkota 3 aspektos: strukturālā, semantiskā un funkcionālā. Aplūkoti homonīmijas, sinonīmijas, antonīmijas, homonīmijas, kā arī frazeoloģijas un frazeoloģismu lietojuma jautājumi. Studiju kursā tiks aplūkots leksikas un frazeoloģismu lietojums svešvalodas apguves un mācīšanas procesā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt sistemātisku mūsdienu vācu valodas vārdu krājuma un tā daudzveidības aprakstu un tā lietojumu svešvalodas apguvē un mācīšanā, veicinot leksiskās daudzveidības izpratni un apguvi, kā arī uzlabot studējošo zināšanas par vācu valodas frazeoloģismu sistēmu, paplašināt studējošo leksikas krājumu un bagātināt viņu izteiksmes stilu (rakstu un mutiskā valoda). Studiju kursa uzdevumi: 1. iepazīties ar vācu valodas vārdu izcelsmes raksturīgākajām iezīmēm un vārdu morfoloģisko struktūru; 2. iepazīties ar galvenajiem vārddarināšanas veidiem vācu valodā un vārdu krājuma papildināšanas iespējām; 3. izskaidrot vācu valodas vārdu nozīmes īpatnības, un vārdu attiecības vienam ar otru valodas sistēmā un runā; 4. iepazīties ar frazeoloģijas pētniecības attīstību, atpazīt frazeoloģismus rakstītā un runātā diskursā, analizēt to pielietojumu: pamatlietojums, stilistiskais lietojums. 5. izmantot apgūtās leksikoloģijas un frazeoloģijas izmantošana vācu valodas kā svešvalodas mācīšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina studiju kursa ietvaros apskatītos leksikoloģijas un frazeoloģijas jēdzienus, zina vārdu struktūru, nosaka vārddarināšanas veidus.
2. Ir izpratne par mūsdienu vācu valodas leksikas lietojumu dažādās sociālajās vidēs, arī interneta vidē.
3. Ir zināšanas par mūsdienu vācu valodas leksikas pielietojuma daudzveidību skolotāja darbā. - Pārbaudes darbs: mācību vielas (teorētiskās vielas) apguve.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot noteikt semantiskās attiecības vācu valodas vārdu krājumā un saskata atšķirības starp tām. 2. Nosaka leksikas un frazeoloģismu lietojuma mūsdienu vācu valodā. 3. Prot veidot un analizēt sakarības starp vārdiem rakstītā un runātā tekstā. 4. Izmanto zināšanas par digitālo tehnoloģiju izguvi, jauna satura radīšanu, tā koplietošanu un komunikāciju (e-vidē). 5. Prot veikt leksikas un frazeoloģismu lietojuma analīzi mūsdienu vācu valodā, sociālajos medijos un to izmantošanu darbā ar skolēniem. 6. Māk izmantot drukātos un elektroniski pieejamos darba materiālus leksikas un frazeoloģijas apguvei, analīzei un tālākai izmantošanai darbā ar skolēniem. - Pārbaudes darbs: mājas darbi, patstāvīgie darbi. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par kursa tematam atbilstošu terminoloģiju; turpina attīstīt savas prasmes autentisko materiālu lasīšanā. 2. Izmanto apgūtās zināšanas savas profesionālās pilnveides procesā, vērtējot savu progresu, izmantojot pašvērtējumu un paškontroles prasmes. 3. Aktīva iesaistīšanās diskusijās, pāru un grupu darbos, analizējot piedāvāto zinātnisko literatūru un frazeoloģismu kontekstlietojuma piemērus. - Terminoloģijas pārbaudes darbs. Praktiskā darba pārbaudes darbs: mājasdarbi, iesniegtās leksikoloģijas un frazeoloģismu analīzes. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi – darbs nodarbībās. - 20%
Starppārbaudījumi – patstāvīgi veiktie darbi. - 40% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vācu valoda A2 līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|