LA1484 Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas skolotājiem I

Kods LA1484
Nosaukums Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas skolotājiem I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Paula Sekača, Karīne Laganovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss “Vāciski runājošo valstu literatūras un kultūras studijas I” iepazīstina studentus ar Vācijas, Austrijas un Šveices kultūrvēsturisko attīstību, literārajām tradīcijām un sabiedrības dzīvesveida iezīmēm. Kursa ietvaros tiek analizēti būtiskākie fakti, procesi un simboli vāciski runājošo valstu kultūrvidē, īpašu uzmanību pievēršot literatūras un mākslas lomas izpratnei kultūras identitātes veidošanā. Tiek veicināta spēja salīdzināt un interpretēt kultūras un vēstures aspektus, attīstot starpkultūru kompetenci, kritisko domāšanu un tolerantu attieksmi pret kultūru daudzveidību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vācu valoda Eiropas un pasaules kontekstā. Vācu valodas izplatība Eiropā. Vācu valoda Eiropas Savienības institūcijās. Vācu valoda kā svešvaloda Eiropā un pasaulē. Vāciski runājošās valstis, to ģeogrāfiskais stāvoklis, iedzīvotāju skaits. Lielākās pilsētas vāciski runājošajās valstīs. 4 6 2 8
Vāciski runājošās valstis, to ģeogrāfiskais stāvoklis, klimats, iedzīvotāju skaits un nacionālais sastāvs. Oficiālās valodas vāciski runājošajās valstīs. Lielākās pilsētas vāciski runājošajās valstīs. Vāciski runājošo valstu valsts forma. Nozīmīgākās vāciski runājošo valstu ekonomikas nozares. 4 6 2 8
Vāciski runājošo valstu vēsturiskie aspekti. 4 6 2 8
Vāciski runājošo valstu kultūrvēsturiskie aspekti. Nozīmīgākie vāciski runājošo valstu rakstnieki, dzejnieki, komponisti. Vāciski runājošo valstu literatūras un filozofijas nozīme pasaules kultūrtelpā (J.V.Gēte, F. Šillers, I.Kants, G.V.I.Hēgelis). Vācu klasikas un romantikas nozīme pasaules literatūras attīstības kontekstā. 4 8 2 10
Vāciski runājošo valstu tradīcijas. Ziemassvētku, Lieldienu tradīcijas. Ģimenes tradīcijas un svētki. Sabiedrībā svināmās dienas un tradīcijas vāciski runājošajās valstīs. 4 6 2 8
Personības vāciski runājošajās valstīs. Izcili politiķi – H.Kols, A.Merkele. Atklājumi un izgudrojumi. Z.Freids, A.Einšteins, R.Dīzelis, V.K.Rentgens, O.Lilientāls, G.Daimlers. 4 8 2 10
Izglītība vāciski runājošajās valstīs. Vidējā un augstākā izglītība(universitātes, profesionālās augstskolas). Nozīmīgākās Vācijas, Austrijas un Šveices augstskolas un universitātes. Pētniecība. Duālā izglītības sistēma. 4 6 2 8
Vāciski runājošo valstu aktuālā politiskā, ekonomiskā situācija. Aktualitātes kultūras un literatūras jomā. Interneta ziņu portālu izpēte un apspriešana (www.dw.de, www.ard.de, www.zdf.de, www.orf.at, www.srf.ch). 4 6 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par savas kultūras identitāti un tās vietu pasaules kultūru daudzveidībā, apzinoties latviskās kultūrvides savdabību un tās mijiedarbību ar vāciski runājošo valstu kultūrām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi analizēt un salīdzināt vēsturiskos, kultūras, literatūras un sadzīves procesu aspektus Vācijā, Austrijā un Šveicē, sasaistot tos ar attiecīgās sabiedrības vērtībām un attīstības gaitām. 2. Iegūt faktoloģiskas un praktiski izmantojamas zināšanas par vāciski runājošām valstīm, to izglītības sistēmām, kultūras mantojumu, literatūras tradīcijām un aktuālajām norisēm, kā arī veidot tematisku portfolio turpmākai izmantošanai mācību darbā skolā. 3. Veidot pozitīvu un tolerantu attieksmi pret citām kultūrām, izprotot kultūratšķirības un to nozīmi mūsdienu daudzveidīgā sabiedrībā. 4. Attīstīt spēju reflektēt par kultūras pieredzi, tai skaitā literatūrā, mūzikā un mākslā, un pielietot šo izpratni starpkultūru komunikācijā un pedagoģiskajā darbā. 5. Iegūt pieredzi portfolio izstrādē kā metodē, kas veicina pašvadītu mācīšanos, profesionālo izaugsmi un spēju orientēties aktuālajās kultūrizglītības tendencēs.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina vācu valodas vietu Eiropas un pasaules kontekstā, tās nozīmi, vācu valodas valstisko un reģionālo izplatību. 2. Orientējas vācu valodā runājošo valstu ģeogrāfijā, vēsturē, kultūrā, literatūrā un izglītībā. - Praktiskie darbi lekcijās: diskusijas par vēsturiskiem, kultūras un sociāliem aspektiem vāciski runājošajās valstīs; karšu, attēlu, diagrammu un digitālo muzeju materiālu analīze; salīdzinošo tabulu un laika asi veidošana; informācijas meklēšana un apkopošana, izmantojot oficiālus ziņu portālus, datubāzes un digitālās platformas.
Prasmes: 3. Pārzina vācu valodā runājošo valstu izglītības sistēmu, skolu veidus un skolotāju izglītošanas iespējas. 4. Kursa praktisko darbu veikšanā lieto digitālos rīkus, orientējās digitālajās lietotnēs un citos informācijas ieguves veidos. 5. Pārzina mācīšanās stratēģijas un tās pielieto gan individuālajā mācību procesā, gan pārnesumā uz skolēnu auditoriju, metalīmenī. - Darbs ar tekstiem un vizuālajiem materiāliem: vēstures, literatūras un izglītības tēmu tekstu lasīšana un apspriešana; video materiālu skatīšanās un analīze, mūsdienu ziņu un dokumentālo fragmentu izpratnes pārbaude; klasē lasīto vai redzēto materiālu reproducēšana mutvārdos vai rakstiski.
Kompetence: 6. Caurviju prasmes pašvadītajā mācīšanā un kritiskajā domāšanā un metalīmenī, to pārnese uz individuālās pieejas īstenošanu skolā. 7. Pielieto zināšanas vācu valodā runājošo valstu kultūras studijās un reflektē docētāju lietotās metodes un paņēmienus pārnesumā uz mācību procesu skolā. - Darbs grupās un pāros: kopīga plakātu, prezentāciju un citu uzskates materiālu izstrāde, interaktīvu uzdevumu izpilde, konkrētu tēmu apspriešana ar viedokļu formulēšanu un salīdzināšanu, diskusiju vadīšana un dalība tajās. Prezentācijas un refleksija: īsu (5–10 slaidu) prezentāciju veidošana par konkrētu kultūras, vēstures vai izglītības aspektu, portfolio veidošana un papildināšana visa kursa garumā, radošs patstāvīgais darbs ar izvēlētu tēmu un rezultātu prezentēšana klasē, refleksijas veidošana par kursā izmantotajām metodēm un to pielietojumu skolā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Portfolio uzsākšana. Izveidot portfolio sadaļas, balstoties uz kursa aprakstu, pirmā sadaļa par valodas izplatību pasaulē - 5%
Vides ietekme uz dzīvesveidu: dzīve pie jūras, pie ūdens ceļiem, derīgo izrakteņu ieguves vietās, kalnos, līdzenumos, pilsētvidē (grupu darbs, prezentācija par vienu no tēmām) - 10%
Vēstures notikumu skalas veidošana un prezentācija - plakāts. Darbs grupās (Vācija, Austrija un Šveice) - 10%
Viena vēsturiskā stila prezentācija: romānika, gotika, renesanse, baroks, klasicisms, historisms, jūgendstils, modernisms (tendences literatūrā, mākslā, arhitektūrā, mūzikā, modē, dzīvesstilā). - 15%
Tabulas veidošana ar gadskārtu tradīcijām. Salīdzinājums: Vācija, Austrija un Šveice. Izvērtējums. - 10%
Vienas zinātņu nozares (vāciski runājošajās valstīs) prezentācija (autobūve, fizika, ķīmija, medicīna, biroju tehnika, sadzīve). - 10%
Skolas/ augstskolas prezentācija - 10%
Eseja: Vāciski runājošā valsts, kas mani uzrunā visvairāk. Individuāls darbs - 10%
Eksāmens: izveidotā portfolio prezentācija un izvērtējums (izvērtējot katras tēmas satura aspektus, sniedzot izvērtējumu par personīgo ieguvumu kursa kontekstā) - 20%
 
Priekšzināšanas Vācu valodas priekšzināšanas: B1 līmenis atbilstoši Eiropas kopīgām pamatnostādnēm valodas apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]