LA1478 Informācijas sistēmu analīze un projektēšana

Kods LA1478
Nosaukums Informācijas sistēmu analīze un projektēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Radka Valerieva Nacheva, Guntars Būmans
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz zināšanas un prasmes par programmatūras inženieriju kopumā, prasību analīzi un projektēšanu, ietverot projektējuma šablonus, industrijā adaptētos prakses paņēmienus un principus, kas attiecas uz vienību izstrādi un sistēmas arhitektūru. Tiek salīdzinātas alternatīvās projektēšanas iespējas, lai noteiktu piemērotāko..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Programmatūra un programmatūras inženierija 2 4 0 0
Programmatūras inženierijas prakse: pamatprincipi, plānošana, komunikācija, analīzes un projektējuma modelēšanas principi, programmēšanas un testēšanas principi, programmatūras uzstādīšana un uzstādīšana 2 4 0 0
Sistēminženierija: datorsistēmas, sistēminženierijas pieejas 2 6 0 0
Sistēminženierija: produktu inženierija, sistēmu modelēšana 2 6 0 0
Prasību inženierija: iesākšana, ieguve, izstrāde, saskaņošana, specificēšana, validācija, pārvalde 2 4 0 0
Prasību modeļa izstrāde: modelēšanas pieejas, datu modelēšana, scenāriju modelēšana, datu plūsmas modelēšana, uzvedības modelēšana, klašu bāzētā modelēšana 2 6 0 0
Prasību modeļa izstrāde: UML lietojumgadījumu diagrammas, projektējuma šabloni (paterni), UML modelēšanas rīki 4 8 0 0
Konkrētu prasību izveide 2 4 0 0
Analīzes modeļa izveide: modelēšanas pieejas, datu modelēšana, lietojumu gadījumu modelēšana, datu plūsmas, uzvedības un klašu modelēšana 2 6 0 0
Sistēmas dinamikas modeļi: UML modelēšanas praktikums 2 6 0 0
Projektējuma koncepcijas: projektējuma process un projektējuma kvalitāte, abstrakcija, modularitāte, funkcionālā neatkarība u.c. 2 6 0 0
Programmatūras projektēšana un modelēšana: projektējuma modeļi, paternu izmantošana projegrammatūras projektējumos 2 6 0 0
Arhitektūras projektējums: programmatūras arhitektūra, datu projektējums, arhitektūras stili: datu centrēts, tuneļu un filtru (angliski: pipes and filters), apakšprogrammu/moduļu hierarhija, slāņu organizācija u.c. 2 6 0 0
Komponenšu līmeņa projektējums: OMG (Object Managemen Group) komponentes definīcija un piemēri, komponenšu projektēšanas principi 2 6 0 0
UML komponenšu diagrammas 2 6 0 0
Lietotāja saskarnes projektējums: zelta likums analīzē un modelēšanā, projektējumā novērtēšana 4 8 0 0
Projektējuma šabloni: paraugu bāzēta (pattern based) programmatūras projektēšana, biežāk lietoto šablonu piemēri 2 6 0 0
Projektējuma piemērs: Datu bāzes konceptulizācija – atbilstību uz prasību analīzes vienumiem iestrāde datu bāzē (ar atbilsība uz konceptuālo modeli) 4 8 0 0
Resursu aprēķins programmatūras izstrādes procesam un produktam: CoCoMo (COst COnstruction MOdel) aprēķina metode, Programmatūras vienādojums 2 6 0 0
Lietotāja saskarnes projektējums: lietojamība, vizuālais noformējums, zelta likumi 4 8 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mēŗkis ir sniegt zināšanas un prasmes par programmatūras inženierijas analīzi un projektēšanu, par sasniegto un tendencēm industrijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar teorētiskajiem materiāliem par programmatūras inženierijas analīzi un projektēšanu; 2. Pētīt aktuālās tēmas šajos jautājumos, diskutēt par tām semināros.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina un izprot programmatūras inženierijas apakšnozares: sistēmu analīzi un projektēšanu; Zina par objektorientētas pieejas pielietojumu visos programmatūras dzīves cikla posmos kā programmatūras inženierijas būtisku sastāvdaļu. - Uzdevumu izpilde un eksāmena nokārtošana.
Prasmes: Spēj aprakstīt programmatūras prasības; Spēj izveidot programmatūras projektējumu; Spēj izveidot piemērotu programmatūras arhitektūru atbiltoši dotajiem mērķiem; Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, veidojot datu konceptuālo modeli un fizisko modeli; Spēj sagatavot programmatūras projektējuma aprakstu; - Uzdevumu izpilde un eksāmena nokārtošana.
Spēj projektēt, konstruējot un aprakstot algoritmus; Spējs projektēt, veidojot un aprakstot programmatūras arhitektūru; Spēj projektēt, analizējot dažādus tehniskos risinājumus un izvēloties piemērotāko; Spēj projektēt, veidojot datu konceptuālo modeli un fizisko modeli; Spēj projektēt, sagatavojot programmatūras projektējuma aprakstu. - Uzdevumu izpilde un eksāmena nokārtošana.
Kompetences: Prot izvēlēties uzdevumu risināšanai adekvātus līdzekļus un veikt sistēmas projektēšanu; Spēj projektēt, lasot un saprotot programmatūras prasību specifikācijas. - Uzdevumu izpilde un eksāmena nokārtošana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Individuālie darba uzdevumi - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Studiju modulis “Programmatūras inženierija I”
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]