Kods | LA1462 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darba attīstība pasaulē un vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu sociālā darba kā profesionālas darbības vēsturiskajā attīstībā pasaulē. Tiek analizēti galvenie sociālie, politiskie, kultūras un idejiskie faktori, kas ietekmējuši sociālā darba rašanos, transformāciju un institucionalizāciju dažādos laikmetos un reģionos. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sociālās palīdzības pirmsākumiem, profesionālā sociālā darba veidošanās posmiem 19. un 20. gadsimtā, kā arī dažādu valstu pieredzei sociālā darba attīstībā. Kurss veicina izpratni par sociālā darba vērtību sistēmu, profesionālo identitāti un teorētiskajiem pamatiem, kā arī attīsta studentu spēju kritiski analizēt vēsturiskos procesus saistībā ar mūsdienu sociālā darba praksēm. Studenti apgūst arī pētniecības pamatprasmes, izmantojot vēsturiskos avotus un zinātnisko literatūru.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Iepazīstināt studentus ar sociālā darba kā profesionālas darbības veidošanās vēsturiskajiem pamatiem un attīstības posmiem pasaulē, veidojot izpratni par galvenajiem idejiskajiem, politiskajiem un sociālajiem faktoriem, kas ietekmējuši sociālā darba rašanos, transformāciju un institucionalizāciju dažādos vēsturiskos un kultūras kontekstos. Sekmēt studentu spēju analizēt sociālā darba vēsturisko pieredzi un tās ietekmi uz mūsdienu profesionālo praksi un vērtībām. Studiju kursa uzdevumi: Izpētīt sociālās palīdzības un aprūpes pirmsākumus dažādos vēsturiskos laikmetos – analizēt, kā sociālā atbalsta formas veidojās senajās civilizācijās, viduslaiku sabiedrībā un agrīnajos modernajos laikos, īpaši uzsverot reliģijas, kopienu, ģimenes un labdarības institūciju lomu. Analizēt sociālā darba kā profesijas veidošanos – izzināt profesionālā sociālā darba rašanās apstākļus un institucionalizāciju 19. un 20. gadsimtā Rietumeiropā, Ziemeļamerikā un citur, tostarp pirmās izglītības programmas un organizācijas. Izprast sociālā darba attīstību dažādos nacionālos un kultūras kontekstos – salīdzināt sociālā darba attīstības modeļus un uzsvērt reģionālos atšķirību iemeslus, piemēram, vēsturiskos, politiskos un ekonomiskos apstākļus. Apzināt sociālā darba idejiskos, filozofiskos un teorētiskos pamatus – identificēt galvenos sociālos, morālos un politiskos virzienus, kas ietekmējuši sociālā darba mērķus, vērtības un profesionālo identitāti. Attīstīt kritisku domāšanu par sociālā darba attīstību un tā aktualitāti mūsdienās – veicināt spēju analizēt vēsturiskos procesus kontekstā ar mūsdienu sociālā darba praksēm un izaicinājumiem. Stiprināt pētnieciskās, analītiskās un prezentācijas prasmes – rosināt studentus izmantot vēsturiskos avotus un zinātnisko literatūru, veikt tematiskus pētījumus un sagatavot to rezultātu prezentācijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot sociālā darba vēsturiskās attīstības posmus pasaules kontekstā.
Pārzina galvenos sociālos, politiskos un kultūras faktorus, kas ietekmējuši sociālā darba veidošanos un attīstību.
Izprot dažādu valstu sociālā darba modeļu un pieeju vēsturiskās atšķirības.
Pārzina sociālā darba vērtību un ētikas attīstību laika gaitā, tostarp cilvēktiesību un sociālā taisnīguma konceptus. - Studiju kursa noslēguma darbs (interaktīvs darbs vietnē moodle)
Loģiska struktūra, pamatoti secinājumi, atbilstība akadēmiskajiem standartiem.
Mutiska prezentācija. Spēja sasaistīt vēsturiskus notikumus ar mūsdienu praksi.
Diskusija vai personīgā refleksija.
Spēja apzināties vērtību nozīmi profesionālajā attīstībā.
Studiju kursa noslēguma debates. Redzējums balstīts vēsturiskos piemēros, vērtībās un cilvēktiesībās. Prasmes: Spēj analizēt un salīdzināt sociālā darba attīstību dažādos vēsturiskos un reģionālos kontekstos. Spēj kritiski izvērtēt vēsturiskos procesus, kas ietekmējuši mūsdienu sociālā darba praksi. Spēj lietot akadēmiskus avotus un vēsturiskos materiālus sociālā darba vēstures izpētē. Spēj vidot argumentētu skatījumu uz sociālā darba identitāti, balstoties vēsturiskos datos. - Studiju kursa noslēguma darbs (interaktīvs darbs vietnē moodle) Loģiska struktūra, pamatoti secinājumi, atbilstība akadēmiskajiem standartiem. Mutiska prezentācija. Spēja sasaistīt vēsturiskus notikumus ar mūsdienu praksi. Diskusija vai personīgā refleksija. Spēja apzināties vērtību nozīmi profesionālajā attīstībā. Studiju kursa noslēguma debates. Redzējums balstīts vēsturiskos piemēros, vērtībās un cilvēktiesībās. Kompetence: Spēj patstāvīgi strukturēt un pamatot sociālā darba vēstures analīzi. Spēj integrēt vēsturisko skatījumu mūsdienu profesionālās prakses izpratnē. Spēj atpazīt un reflektēt par sociālā darba profesionālās identitātes veidošanos laika gaitā. Prot izmantot iegūtās zināšanas, lai veicinātu ētisku un vērtībās balstītu sociālo darbu globālā un vietējā līmenī. - Studiju kursa noslēguma darbs (interaktīvs darbs vietnē moodle) Loģiska struktūra, pamatoti secinājumi, atbilstība akadēmiskajiem standartiem. Mutiska prezentācija. Spēja sasaistīt vēsturiskus notikumus ar mūsdienu praksi. Diskusija vai personīgā refleksija. Spēja apzināties vērtību nozīmi profesionālajā attīstībā. Studiju kursa noslēguma debates. Redzējums balstīts vēsturiskos piemēros, vērtībās un cilvēktiesībās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izpilde - 30%
Mērķtiecīga iesaiste semināru nodarbībās - 30% Gala eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|