LA1452 Ģeogrāfijas mācību metodika II

Kods LA1452
Nosaukums Ģeogrāfijas mācību metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Grospiņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai radītu iespēju studējošajiem apgūt ģeogrāfijas mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums – praktiskās metodes 1. lekcija: Āra nodarbības Praktiskais darbs: Izstrādāt piemērus āra nodarbībai brīvi izvēlētais stundas tēmai 4 8 2 10
2. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums – praktiskās metodes 2. lekcija: Praktiskie darbi Praktiskais darbs: Izstrādāt piemērus āra nodarbībai brīvi izvēlētais stundas tēmai 4 6 2 8
3. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums – praktiskās metodes 3. lekcija: Mācību ekskursijas Praktiskais darbs: Metodiski pareizi sagatavot mācību ekskursijas plānu 4 6 2 8
4. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums – praktiskās metodes 4. lekcija: Zinātniskais pētījums Praktiskais darbs: Iepazīties ar vadlīnijām skolēnu zinātniskās pētniecības darbu izstrādei un vērtēšanai 4 6 2 8
5. temats. Interaktīvās mācību metodes 5. lekcija: Spēles un rotaļas Praktiskais darbs: Izstrādāt piemērus spēļu un rotaļu izmantošanai mācību stundā 4 6 2 8
6. temats. Interaktīvās mācību metodes 6. lekcija: Ideju ģenerēšana Praktiskais darbs: Sagatavot tēmas ideju ģenerēšanai ;”prāta vētrai” 4 8 2 8
7. temats. Interaktīvās mācību metodes 7. lekcija. Tematiskie pasākumi Praktiskais darbs. Sagatavot plānu tematiskam pasākumam Dabas zinībās. 4 4 2 8
8. temats. Zināšanu novērtēšana 8. lekcija. Zināšanu novērtēšanas veidi : Formatīvā vērtēšana , summatīvā vērtēšana, Diagnosticējošā vērtēšana Praktiskais darbs Izstrādāt zināšanu pārbaudes piemērus. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Iepazīstināt studentus ar ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt kompetences ģeogrāfijas skolotāja profesionālajai darbībai un izpratni par ģeogrāfijas mācību procesa organizēšanu. 2. Attīstīt prasmes radoši pielietot ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības valsts standartā, modelēt un analizēt mācību procesu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Izprot mācību metožu daudzveidību un to pielietojamību ģeogrāfijas mācību jomā. 2. Zina par praktisko metožu lomu skolēnu izziņas interešu veidošanā. - Pārbaudes darbs: pareizi metodiski izstrādāt mācību ekskursiju. Prezentācija.
PRASMES: 1. Prot izvēlēties atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus. 2. Prot izmantot daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. - Pārbaudes darbs : Izstrādāt skolēnu mācību sasniegumu formatīvo vērtēšanas darbu par noteiktu tematu. Prezentācija.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par mācību procesu plānošanu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt praktiskās un interaktīvās mācību metodes. - Pārbaudes darbs: Izstrādāt mācību stundu izmantojot interaktīvās mācību metodes. Prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Tests 1 - 30%
Tests 2 - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nozares profesionālās darbības jomas teorētiskie un specializētie studiju kursi
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]