LA1451 Ģeogrāfijas mācību metodika I

Kods LA1451
Nosaukums Ģeogrāfijas mācību metodika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Grospiņa
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai radītu iespēju studējošajiem apgūt ģeogrāfijas mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Ģeogrāfijas mācību process un tā metodoloģija 1. lekcija: Ģeogrāfijas mācību metodika un studiju kurss. Ģeogrāfijas mācību priekšmetu struktūra. Praktiskais darbs: Vebināra “ Skola2030” analīze https://youtu.be/WF3bzMhPvoU 4 8 2 10
2. temats. Ģeogrāfijas mācību priekšmeta specifika 2. lekcija: Ģeogrāfijas jomas mācību saturs pamatizglītībā. Praktiskais darbs: Ģeogrāfija 7- 9 klasei mācību priekšmeta programmas satura analīze 4 8 2 10
3. temats. Ģeogrāfijas mācību procesa vispārējie pamatprincipi 3. lekcija: Ģeogrāfijas mācīšanās konteksts – intereses apmierināšana, cēloņseku sakarību sākotnēja apzināšanās, praktisko prasmju veidošana Praktiskais darbs: Interesi izraisošas aktivitātes piemēri 4 8 2 10
4. temats. Mācību metodes kā pedagoģiskās mijdarbības veidi 4. lekcija: Mācību metožu klasifikācija un izvēle Praktiskais darbs: Mācību metodes izvēle stundas vielas apguvei 4 8 2 10
5. temats. Noteikumi efektīvai mācību stundai 5. lekcija: G.Reņjē “Mācību dizaina principi” Praktiskais darbs: Stundas organizācija pēc G.Renjē principa 4 8 2 10
6. temats. Mācību metožu klasifikācija 6. lekcija: Izskaidrojoši ilustratīvā metode 7 lekcija. - Reproduktīvā metode 8. lekcija. - Problēmmācību metode – problēmiskais izklāsts 9. lekcija - Daļēju meklējumu jeb heiristiskā metode 10. lekcija - Pētnieciskā metode Praktiskais darbs: Brīvi izvēlētu tēmu apguve izmantojot dotās metodes 18 30 8 30
7. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums - Dzīvā vārda metodes 11. Dzīvā vārda metodes - monoloģiskās, dialoģiskās Praktiskais darbs. Izstrādāt piemēru metodes izmantošanai vielas apguvei 4 6 2 10
8. temats. Tradicionālo mācību metožu iedalījums – darbs ar tekstu 12.lekcija Darbs ar tekstu (izskaidrojošā lasīšana, patstāvīgā lasīšana) 13.lekcija Rakstveida vingrinājumi, grafiskie vingrinājumi. Praktiskais darbs Sagatavot metodisku materiālu darbam ar tekstu 8 8 4 20
9. temats Tradicionālo mācību metožu iedalījums – uzskates metodes 14.lekcija Demonstrējumi 15. lekcija Darbs ar karti 16. lekcija Zīmējumi un grafiskie darbi 17. lekcija Modelēšana 18. lekcija Filmu demonstrācija 19. lekcija Interneta resursi 20. lekcija Novērojumi Praktiskais darbs. Sagatavot metodisko materiālu piemērus izmantošanai mācību stundās 14 20 8 26
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt kompetences ģeogrāfijas skolotāja profesionālajai darbībai un izpratne par ģeogrāfijas mācību procesa organizēšanu. 2. Attīstīt prasmes radoši pielietot ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības valsts standartā, modelēt un analizēt mācību procesu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina ģeogrāfijas mācību jomas saturu noteicošos normatīvos dokumentus. 2. Izprot mācību metodes un to pielietojamību ģeogrāfijas mācību jomā. 3. Zina par mācību līdzekļu un digitālo rīku veidiem un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. - Pārbaudes darbs: Izpētīt izglītības standarta un ģeogrāfijas programmas saturu. Apkopot aktuālo mācību materiālu no “skola2030”.
PRASMES: 1. Prot plānot un modelēt mācību procesu, izvēlēties metodes veiksmīgai vielas apguvei mācību stundās 2. Prot izvēlēties atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus . 3. Prot izvirzīt mācību mērķus un formulēt mācīšanās rezultātus. - Pārbaudes darbs: Izstrādāt vienas mācību stundas aprakstu: formulēt sasniedzamo mērķi, uzdevumus, sasniedzamo rezultātu, veikt metožu izvēli un metodiskā materiāla sagatavošanu. Prezentēt to auditorijā.
KOMPETENCE: 1. Zina par mācību procesu plānošanu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. - Pārbaudes darbs: izstrādāt mācību stundu izmantojot dažādas mācību metodes un tehnoloģijas. Prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs Sagatavot piemērus mācību stundai katrai no apskatītajām metodēm - 30%
Pārbaudes darbs: izstrādāt mācību stundu izmantojot dažādas mācību metodes un tehnoloģijas - 30%
Eksāmens: Formatīvā vērtēšana - 40%
 
Priekšzināšanas Nozares profesionālās darbības jomas teorētiskie un specializētie studiju kursi
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]