Kods | LA1451 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģeogrāfijas mācību metodika I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Grospiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai radītu iespēju studējošajiem apgūt ģeogrāfijas mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejas maiņai un sasniedzamajiem rezultātiem un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumiem: mācību procesa organizāciju, plānošanu un mācību satura normatīvajiem dokumentiem, mācību sistēmas izveidi Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt kompetences ģeogrāfijas skolotāja profesionālajai darbībai un izpratne par ģeogrāfijas mācību procesa organizēšanu. 2. Attīstīt prasmes radoši pielietot ģeogrāfijas mācību metodikas pamatjautājumus, kas iekļauti vispārējās pamatizglītības valsts standartā, modelēt un analizēt mācību procesu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina ģeogrāfijas mācību jomas saturu noteicošos normatīvos dokumentus.
2. Izprot mācību metodes un to pielietojamību ģeogrāfijas mācību jomā.
3. Zina par mācību līdzekļu un digitālo rīku veidiem un to izvēli sekmīga mācību procesa norisei. - Pārbaudes darbs: Izpētīt izglītības standarta un ģeogrāfijas programmas saturu.
Apkopot aktuālo mācību materiālu no “skola2030”. PRASMES: 1. Prot plānot un modelēt mācību procesu, izvēlēties metodes veiksmīgai vielas apguvei mācību stundās 2. Prot izvēlēties atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus . 3. Prot izvirzīt mācību mērķus un formulēt mācīšanās rezultātus. - Pārbaudes darbs: Izstrādāt vienas mācību stundas aprakstu: formulēt sasniedzamo mērķi, uzdevumus, sasniedzamo rezultātu, veikt metožu izvēli un metodiskā materiāla sagatavošanu. Prezentēt to auditorijā. KOMPETENCE: 1. Zina par mācību procesu plānošanu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 2. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas. - Pārbaudes darbs: izstrādāt mācību stundu izmantojot dažādas mācību metodes un tehnoloģijas. Prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs Sagatavot piemērus mācību stundai katrai no apskatītajām metodēm - 30%
Pārbaudes darbs: izstrādāt mācību stundu izmantojot dažādas mācību metodes un tehnoloģijas - 30% Eksāmens: Formatīvā vērtēšana - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nozares profesionālās darbības jomas teorētiskie un specializētie studiju kursi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|