Kods | LA1445 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Dažādības dimensijas sociālā darba praksē" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros sociālie darbinieki apgūs zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas sociālā darba jomas veidošanā, integrējot dažādību sociālā darba praksē, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai. Tiks veidota teorijas sasaiste ar personīgo pieredzi, kā arī vērtību apzināšanās personīgā, profesionālā un globālā kontekstā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis Veidot zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas sociālā darba prakses veidošanā, integrējot dažādības aspektus, attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai, dažādības vadībai, kā arī apzinoties vērtības personīgā, profesionālā un globālā kontekstā. Kursa uzdevumi 1. Pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesos. 2. Pilnveidot prasmes iesaistīties daudzveidīgā komunikācijas, sadarbības un diskusiju pieredzē, izzinot dažādās sociālās vajadzības, kā arī reflektējot personisko rīcību un uzvedību iekļaujošā vidē. 3. Veicināt maģistrantu iesaisti sociālā darba prakses mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Orientējas un zina aktuālās tendences dažādības kontekstā, balstoties uz rīcībpolitikas aspektiem un stratēģiskajiem mērķiem.
2. Zina par Latvijas un starptautisko pētījumu projektu rezultātiem un lietojumu sociālā darba jomas pārmaiņu procesos.
3. Zina sadarbības modeļus un stratēģijas partnerības veidošanai ar dažādiem sociālajiem partneriem. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā
Sociālās institūcijas kultūras izpēte.
Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija
Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās
Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā. PRASMES: 4. Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem sociālā darba jomas jautājumu risināšanai un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. 5. Prasme sadarboties un iesaistīt sociālos partnerus atbalsta pasākumos. 6. Prasmes prognozēt un identificēt situācijas multikulturālā sociālā vidē un izmantot dažādību kā resursu. 7. Prasme reflektīvi izvērtēt savu profesionālo prasmju attīstības dinamiku. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā. KOMPETENCES: 8. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai, kā arī iesaistīties to īstenošanā. 9. Spēja stratēģiski plānot sociālā darba jomas pārmaiņu procesa aspektus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas kompetences dažādības vidē. 10. Spēj atbildīgi izvērtēt dažādās sabiedrības vajadzības iekļaujošas izglītības vidē, respektējot cilvēka individualitāti un kultūras kontekstu. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā (inovatīvi risinājumi praksē). Refleksija - 25%
Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Veikt vienas sociālās institūcijas kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Prezentācija - 25% Eksāmens: Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija. Diskusija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā, Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes, Inovācijas sociālā darba vadībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|