LA1445 Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Dažādības dimensijas sociālā darba praksē"

Kods LA1445
Nosaukums Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Dažādības dimensijas sociālā darba praksē"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros sociālie darbinieki apgūs zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas sociālā darba jomas veidošanā, integrējot dažādību sociālā darba praksē, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai. Tiks veidota teorijas sasaiste ar personīgo pieredzi, kā arī vērtību apzināšanās personīgā, profesionālā un globālā kontekstā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dažādība, multikulturālisms, globalizācija: izpratne par jēdzieniem un procesu būtību Latvijas un pasaules kontekstā sociālā darba jomā Globalizācija/ glokalizācija vēsturiskā un perspektīvā skatījumā. Vietējās, valsts un globālās sistēmas un struktūras. Dažādība transnacionālā kontekstā, kultūru dažādība, ietekmētājfaktori un izpausmes, ieguvumi, iespējas, riski, draudi. Sociālā nevienlīdzība. Risinājumi multikulturālā sabiedrībā un izglītības vidē 4 14 0 0
Reliģija un kultūra, māksla, izglītība. Pasaules redzējumu dažādība un izaicinājumi sabiedrībā: mūsdienu tendences un problemātika. Identitātes jēdziens un tās dažādie līmeņi. Pasaules redzējums un kultūras identitāte. 4 12 0 0
Institucionālā un individuālā pieeja dažādību atbalstošas kultūras veidošanā sociālās institūcijās Institucionālā un individuālā pieeja dažādību atbalstošas kultūras veidošanā. Sociālā darba kvalitātes nodrošinājums. Sociālā darba profesionāļa personālās, sociālās un profesionālās kompetences iekļaujošās izglītības nodrošināšanai. 4 12 0 0
Sociālā atbalsta nodrošinājums marginālām grupām. Speciālās vajadzības. Bioloģiskās pazīmes. Psiholoģiski fiziskās izpausmes. Socializācijas tendences. 4 14 0 0
Dažādības vadība izglītības pārmaiņu procesos Pārmaiņu process un tā vadība. Vēsturiskā, sociālā, ekonomiskā un politiskā konteksta kritiska izvērtēšana. Vienlīdzīgas pieejas principa īstenošana. Gatavība pārmaiņām un iemesli pretestībai. Stratēģijas efektīvas komandas un partnerību veidošanai, kā arī iesaistei pārmaiņu procesos. 8 14 0 0
Pārmaiņu nepieciešamības apzināšana sociālajās institūcijās un stratēģiju izvēle to īstenošanai. Dažādības respektēšana un atvērtība dažādības perspektīvām – resurss attīstībai. Līdzdalības aspekts un dalība lēmumu pieņemšanā. 8 14 0 0
Kopā: 32 80 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis Veidot zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas sociālā darba prakses veidošanā, integrējot dažādības aspektus, attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai, dažādības vadībai, kā arī apzinoties vērtības personīgā, profesionālā un globālā kontekstā. Kursa uzdevumi 1. Pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesos. 2. Pilnveidot prasmes iesaistīties daudzveidīgā komunikācijas, sadarbības un diskusiju pieredzē, izzinot dažādās sociālās vajadzības, kā arī reflektējot personisko rīcību un uzvedību iekļaujošā vidē. 3. Veicināt maģistrantu iesaisti sociālā darba prakses mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Orientējas un zina aktuālās tendences dažādības kontekstā, balstoties uz rīcībpolitikas aspektiem un stratēģiskajiem mērķiem. 2. Zina par Latvijas un starptautisko pētījumu projektu rezultātiem un lietojumu sociālā darba jomas pārmaiņu procesos. 3. Zina sadarbības modeļus un stratēģijas partnerības veidošanai ar dažādiem sociālajiem partneriem. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā.
PRASMES: 4. Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem sociālā darba jomas jautājumu risināšanai un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. 5. Prasme sadarboties un iesaistīt sociālos partnerus atbalsta pasākumos. 6. Prasmes prognozēt un identificēt situācijas multikulturālā sociālā vidē un izmantot dažādību kā resursu. 7. Prasme reflektīvi izvērtēt savu profesionālo prasmju attīstības dinamiku. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā.
KOMPETENCES: 8. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai, kā arī iesaistīties to īstenošanā. 9. Spēja stratēģiski plānot sociālā darba jomas pārmaiņu procesa aspektus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas kompetences dažādības vidē. 10. Spēj atbildīgi izvērtēt dažādās sabiedrības vajadzības iekļaujošas izglītības vidē, respektējot cilvēka individualitāti un kultūras kontekstu. - Patstāvīgie darbi: Refleksija: Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā (inovatīvi risinājumi praksē). Refleksija - 25%
Sociālās institūcijas kultūras izpēte. Veikt vienas sociālās institūcijas kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Prezentācija - 25%
Eksāmens: Dažādības elementu atpazīšana sociālā darba praksē. Prezentācija. Diskusija - 50%
 
Priekšzināšanas Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā, Sociālā darba vadības modeļi, teorijas un metodes, Inovācijas sociālā darba vadībā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]