Kods | RA0511 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tēla veidošana: teorija un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Mežinska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz studentiem teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas tēla veidošanas pamatos dažādos kontekstos — organizāciju, produktu un pakalpojumu līmenī. Kursa ietvaros studenti apgūs tēla dizaina nozīmi mūsdienu komunikācijā, analizēs tā aktualitātes un mācīsies identificēt vajadzības, kas saistītas ar tēla attīstību dažādām mērķauditorijām.. Uzmanība tiks veltīta tēla konceptuālai izstrādei, inovatīvu un kvalitatīvu risinājumu izveidei, kā arī radošo metožu pielietošanai tēla dizaina praksē. Kurss attīsta spēju domāt stratēģiski, pielietot dizainpratību un reflektēt par tēla veidošanas ietekmi uz sabiedrību, zīmolu uztveri un komunikācijas efektivitāti.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studentu kompetenci tēla dizaina teorētiskā izpratnē un praktiskā pielietošanā, sekmējot stratēģisku un radošu domāšanu tēla veidošanas procesos dažādos komunikācijas un zīmolvedības kontekstos. - Izprast un skaidrot tēla veidošanas pamatprincipus, funkcijas un nozīmi organizāciju, produktu un pakalpojumu komunikācijā. - Analizēt tēla dizaina aktuālās tendences un atpazīt vajadzības dažādām mērķauditorijām, izvērtējot sociālos, kultūras un tirgus kontekstus. - Izstrādāt konceptuālus risinājumus tēla izveidei, veidojot kvalitatīvus un inovatīvus dizaina priekšlikumus. - Izvēlēties un pielietot piemērotas radošās metodes tēla veidošanā atbilstoši komunikācijas mērķiem un dizaina stratēģijai. - Veidot stratēģisku pieeju tēla attīstībai un spēt pamatot lēmumus dizaina procesā, sasaistot tos ar zīmola identitāti un auditorijas vajadzībām. - Reflektēt par tēla dizaina ietekmi uz sabiedrību, zīmolu uztveri un komunikācijas efektivitāti, attīstot kritisko domāšanu un pašrefleksiju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Demonstrēt zināšanas par tēla veidošanas teorētiskajiem pamatiem un funkciju dažādos komunikācijas kontekstos, tā ētiskiem un estētiskiem aspektiem.
Analizēt un interpretēt tēla dizaina aktualitātes, balstoties uz tirgus un sociālo vajadzību izpēti. - Eseja, diskusija par situācijas analīzi
Vērtēšanas kritēriji:
piemērota terminoloģijas lietošana,
spēja izskaidrot galvenos jēdzienus un to saistību ar komunikāciju,
piemēru lietojums teorijas ilustrēšanai,
atbilstība aktuālajām tendencēm. Prasmes Izstrādāt konceptuālu tēla risinājumu, kas atbilst noteiktam komunikācijas mērķim un auditorijas vajadzībām. Izmantot radošās metodes un dizainpratības principus, veidojot inovatīvus un kvalitatīvus tēla dizaina priekšlikumus.Pamatot izvēlēto pieeju un dizaina risinājumus, sasaistot tos ar zīmola identitāti un stratēģisko mērķi. - Praktisks projekts, konteksta izpēte Spēja formulēt tirgus vajadzības. Vērtēšanas kritēriji: risinājuma atbilstība uzdevumam, mērķauditorijas vajadzību integrācija, analītiska pieeja datu interpretācijai. Praktiskais darbs (vizualizācijas); procesa apraksts: izmantotās metodes Vērtēšanas kritēriji: radošums un inovatīva pieeja risinājumam, atbilstošu metožu lietojums, dizaina priekšlikumu kvalitāte. Kompetences Spēj patstāvīgi vai darba grupā kritiski izvērtēt tēla veidošanai izvirzāmās prasības, analizējot zīmolu piemērus, reflektēt par tēla dizaina nozīmi, tā ietekmi uz sabiedrību un komunikācijas efektivitāti. Spēj precīzi sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama tēla dizaina projekta izstrādei mūsdienu kontekstā. - Portfolio prezentācija, diskusija un pašvērtējums Vērtēšanas kritēriji: izklāsta skaidrība un loģika, spēja sasaistīt risinājumu ar zīmola būtību, argumentēta prezentācija, kritiskā domāšana un sava darba vērtēšanas spēja. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās lekcijās, seminārnodarbībās un diskusijās - 20%
Praktisko un patstāvīgo darbu novērtējums, - 40% Diferencēta ieskaite –projekta prezentācija - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas: pamatzināšanas dizaina teorijā un praksē, interjera dizaina studiju kursos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|