LA1439 Sporta dejas pamati un metodika

Kods LA1439
Nosaukums Sporta dejas pamati un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Madara Lanka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Dejas un ritmiskās kombinācijas” “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Sporta dejas elementi sporta un veselības mācības saturā 1. lekcija: Vispārējs ievads sporta deju apguvē. Sporta dejas izcelsme un attīstība Latvijā. 2.lekcija. Mūzika, melodija kā pamats, lai rastos horeogrāfija. Muzikālais taktsmērs dažādās sporta dejās. 4 6 2 10
2. temats. Vispārīgi nosacījumi sporta dejas apguves veikšanai. Praktiskais darbs: 1. Fiziskie – auguma stāja, līdzsvars, balanss. 2. Principi – kā cilvēks dejojot virzās – uz priekšu, atpakaļ, grieziena kustībās. 3. Metodes ar kādām iespējams attīstīt horeogrāfijai, dejošanai vēlamo ķermeņa koordināciju. 6 6 2 10
3. temats. Eiropas (ST) sporta dejas (Lēnais valsis, Tango, Vīnes valsis, Fokstrots, Kviksteps). Praktiskais darbs: – figūru virzieni, horeogrāfijas veidošanas nosacījumi, figūru savienošanas. 8 10 2 12
4. temats. Latīņamerikas (LA) sporta deja (Samba, Ča-Ča-Ča, Rumba, Paso-Doble, Džaivs) Praktiskais darbs: Muzikālā interpretācija, ritmiskā interpretācija, auguma kustības principi katrā dejā (atšķirīgi). 6 10 2 12
5. temats. Sporta deju elementu integrēšana mācību saturā Praktiskais darbs: Sporta deju elementu pielietojums modulim “Dejas un ritmiskās kombinācijas” pamatizglītības sporta un veselības mācības saturā. 4 10 4 12
5. temata turpinājums. Praktiskais darbs: Sporta deju elementu pielietojums modulim “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā” vispārējās vidējās izglītības sporta un veselības mācības saturā. 4 10 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi sporta deju mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes sporta dejā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības sporta un veselības mācības moduļos “Dejas un ritmiskās kombinācijas”, “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”; 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā; 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu; 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Zina par sporta dejas izcelsmi un mūsdienu attīstības tendencēm. 2. Zina par sporta dejas teorētiskiem aspektiem, nodarbību plānošanu, organizēšanu un vadīšanu skolas vecuma bērniem, jauniešiem. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija (sporta deju un to elementu demonstrējums).
PRASMES: 1. Prot izvēlēties atbilstošu mūzikas materiālu sporta deju stiliem. 2. Prot iesaistīt un vadīt sporta dejas elementus un veidot kombinācijas, atbilstoši skolēnu vecuma posmam un paredzētiem sasniedzamajiem rezultātiem. 3. Prot atbilstoši izvirzītajiem mērķim, plānot, organizēt, vadīt sporta dejas elementus, izmantot radošumu deju kombināciju izveidē. 4. Prot modelēt un analizēt sporta un veselības mācību stundas ar sporta dejas elementiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija (sporta deju un to elementu demonstrējums).
KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus ritmikas un aerobikas elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu ritmisks un aerobikas elementu apguvē, sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu, izmantojot daudzveidīgus ritmikas un aerobikas vingrinājumus un kombinācijas, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija (sporta deju un to elementu demonstrējums). Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot sporta dejas elementus, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija (sporta deju un to elementu demonstrējums). - 30%
Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot sporta dejas elementus, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, kinezioloģijā, motorās attīstības pamatjautājumos, kā arī pamatzināšanas un prasmes ritmikas, ritmisko kombināciju sastādīšanā, kustību un mūzikas sinerģiju.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]