Kods | LA1438 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latviešu tautas dejas pamati un metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Kārkliņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Dejas un ritmiskās kombinācijas” “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā” . Dot zināšanas un prasmes latviešu tautas deju pierakstu sistēmā, tās pielietošanā mācību procesā, apgūstot deju pierakstu lasīšanu un deju veidošanu konkrētām skolēnu vecuma grupām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi latviešu tautas dejas elementu un dejas kombināciju mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes latviešu tautas deju soļu un kombināciju apguvē, iepazīstināt ar latviešu dejas horeogrāfisko leksiku, dot ieskatu latviešu dejas attīstībā, mācīties teorētiskās atziņas un tās pielietot mācību un mācīšanas procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības sporta un veselības mācības moduļos “Dejas un ritmiskās kombinācijas”, “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Iegūt pamatzināšanas par latviešu tautas dejas pamatiem un apgūt latviešu dejas pamatsoļus, zīmējumus, satvērienus un aptvērienus. 4. Iepazīties ar dejas pieraksta sistēmu Latvijā, mācīties to lietot praksē, pilnveidot izpratni par latviešu dejas mākslu. 5. Attīstīt praktiskās iemaņas latviešu tautas dejas mācīšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina Latviešu dejas pamatsoļus un to pielietojumu dejā.
2. Izprot etnogrāfiskās dejas iestudēšanu, izmantojot deju aprakstu.
3. Zina par latviešu tautas dejas uzbūvi, deju pamatsoļiem, kustību un to pielietojumu. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. PRASMES: 1. Prot parādīt latviešu deju pamatsoļus un to atšķirības latviešu dejās. 2. Prot veidot un analizēt latviešu etnogrāfisko un skatuvisko deju un to pielietojumu. 3. Prot izmantot zināšanas par ieskatu latviešu dejas vēsturē, attīstībā un spēj to pielietot praksē un izvēlētajā profesijā. 4. Prot veikt deju pierakstu lasīšanu un deju veidošanu konkrētai skolēnu grupai. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija 3. Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot latviešu tautas dejas elementus un kombinācijas mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. KOMPETENCE: 1. Zina par latviešu dejas kultūru, dejas horeogrāfisko leksiku un to pielietojumu sporta un veselības mācību stundās. 2. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus dejas elementu apguvē. 3. Spēj analizēt skolēnu sniegumu dejas elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 4. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot latviešu tautas dejas soļus, to iesaisti kombinācijās un tradicionālās latviešu rotaļdejas, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30% Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot latviešu tautas dejas elementus un kombinācijas mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|