Kods | LA1437 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ritmika un ritmiskās kombinācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Dejas un ritmiskās kombinācijas” “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi ritmikas, ritmisko un aerobikas kombināciju mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes ritmikā, ritmiskā vingrošanā un dažādu aerobikas paveidos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības sporta un veselības mācības moduļos “Dejas un ritmiskās kombinācijas”, “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina par ritmikas un aerobikas izcelsmi un mūsdienu attīstības tendencēm.
2. Zina par ritmikas un aerobikas teorētiskiem aspektiem, nodarbību plānošanu, organizēšanu un vadīšanu skolas vecuma bērniem-jauniešiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. PRASMES: 1. Prot izvēlēties atbilstošu mūzikas materiālu ritmikas un aerobikas vingrinājumu kombināciju izveidei. 2. Prot iesaistīt un vadīt ritmiskās un aerobikas kombinācijas, atbilstoši skolēnu vecuma posmam un paredzētiem sasniedzamajiem rezultātiem. 3. Prot atbilstoši izvirzītajiem mērķim, plānot, organizēt, vadīt ritmikas, ritmiskās vingrošanas vai aerobikas kombinācijas izmantojot dažāda žanra un stila mūziku. 4. Prot modelēt un analizēt sporta un veselības mācību stundas ar ritmikas, ritmiskās vingrošanas vai aerobikas elementiem ar un bez inventāra. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus ritmikas un aerobikas elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu ritmisks un aerobikas elementu apguvē, sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu, izmantojot daudzveidīgus ritmikas un aerobikas vingrinājumus un kombinācijas, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot ritmikas, ritmisko kombināciju vai aerobikas satura elementus, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija - 30% Eksāmens: 2 sporta stundu izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, izmantojot ritmikas, ritmisko kombināciju un aerobikas satura elementus, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā vidējā izglītībā iegūtās zināšanas un prasmes par ritmiku, ritmiskām kombinācijām un aerobiku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|