Kods | LA1436 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pašaizsardzības pamati un metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Pašaizsardzība”, “Fiziskā drošība”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi pašaizsardzības mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes ar pašaizsardzību saistītos sporta veidos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt ar pašaizsardzību saistītos sporta veidus un tā mācīšanas kompetences. 2. Sniegt zināšanas par pašaizsardzības mācību procesa organizācijas īpatnībām, saturu, principiem, metodēm un līdzekļiem. 3. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 4. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu 5. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina ar pašaizsardzību saistītas cīņas sporta veidu izcelsmi un attīstību.
2. Zina pašaizsardzības tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus.
3. Zina pašaizsardzības vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba
mapes prezentācija.
Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt pašaizsardzības elementus, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot integrēt pašaizsardzības elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par pašaizsardzības prasmju izmantošanu radniecīgos sporta veidos, organizējot sporta mācību stundas, āra fiziskās aktivitātes un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba mapes prezentācija. Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus pašaizsardzības elementu apguvē un drošības jautājumos. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu pašaizsardzības elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgu pašaizsardzības vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 4. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un mācību procesā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. - Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba mapes prezentācija. Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. Eksāmens. Mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna, pašanalīze. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. - 30% Eksāmens – mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna, pašanalīze. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, sporta teorijā, cilvēka anatomijā, fizioloģijā un kinezioloģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|