Kods | LA1434 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Āra un piedzīvojumu aktivitātes I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Kaupužs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Āra aktivitātēs”, “Piedzīvojumu aktivitātes”, “Kustību rotaļas un spēles”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību tūrisma un orientēšanās, un āra aktivitāšu riteņbraukšana un nūjošana mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes tūrisma un orientēšanās, riteņbraukšanas un nūjošanas aktivitātēs. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina āra aktivitāšu (Orientēšanās, nūjošana, riteņbraukšana) sporta veidu elementus Sporta un veselības mācības saturā, attīstības vēsturi Latvijā un citviet pasaulē.
2. Zina āra aktivitāšu (Orientēšanās, nūjošana, riteņbraukšana) tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus.
3. Zina āra un piedzīvojumu aktivitāšu izmantoto sporta veidu elementu formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - Starppārbaudījumi – sagatavo patstāvīgo darbu prezentācija. PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt āra aktivitātes, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot integrēt āra aktivitāšu sporta veidu elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par āra aktivitāšu sporta veidu noteikumiem, veicot tiesnešu pienākumus mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - Starppārbaudījumi – sagatavo patstāvīgo darbu prezentācija. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus āra aktivitāšu sporta veidu elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu āra aktivitāšu sporta veidu elementu apguvē, sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgu āra aktivitāšu piedāvājumu, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - Starppārbaudījumi – sagatavo patstāvīgo darbu prezentācija. Eksāmens. Pēc tēmas izlozes vienas Āra vai piedzīvojuma aktivitāšu paraugnodarbības izplānošana un vadīšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi : sagatavo patstāvīgo darbu prezentācija. - 60%
Eksāmens. Pēc tēmas izlozes vienas āra vai piedzīvojuma aktivitāšu paraugnodarbības izplānošana un vadīšana. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas lietišķajā biomehānikā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, sporta un motorās attīstības teorijā, pedagoģijā un psiholoģijā u.c. zināšanas iepriekš apgūtos studiju kursos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|