Kods | LA1433 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Slidošanas pamati un metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Pārvietošanās”, “Priekšmetu pārvietošana”, ”Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību slidošanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes slidošanas rotaļu un spēļu organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina slidošanas attīstības vēsturi Latvijā un citviet pasaulē.
2. Zina slidošanas tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus.
3. Zina slidošanas vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija.
2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija. PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt vingrinājumus ar slidošanas elementiem, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot integrēt slidošanas elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par slidošanas prasmju izmantošanu sporta spēlēs ar atvieglotiem noteikumiem, kustību mākslā un līdzīgos sporta veidos, organizējot sporta mācību stundas, āra fiziskās aktivitātes un pienākumus mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija. 2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus slidošanas elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu slidošanas elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās slidošanas vingrinājumu aktivitātēs, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 4. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un slidošanas apstākļos, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija. 2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija. 3. Eksāmens – mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. - 30% Eksāmens – mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna, pašanalīze. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas lietišķajā biomehānikā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, sporta un motorās attīstības teorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|