LA1433 Slidošanas pamati un metodika

Kods LA1433
Nosaukums Slidošanas pamati un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Pārvietošanās”, “Priekšmetu pārvietošana”, ”Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats: Slidošana 1. lekcija: Slidošanas izcelsme, attīstības tendences, slidošanas kustību iemaņu pielietojums radniecīgos sporta veidos un to integrēšanas iespējas sporta mācības stundas saturā. 4 8 2 12
2. temats: Slidošanas pamatu mācīšana 3. lekcija: Slidošanas mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Drošības noteikumi un ekipējums. Praktiskā nodarbība: Taisnvirziena slidošanas uz priekšu un atpakaļ mācīšana. Stāja, slīdējums, atspēriens, roku un kāju mijiedarbība. Krišanas mācīšana. Slidošana pāros, trijatā. Soļu tehnika, svara pārnešana, līdzsvars uz vienas slidas. Virziena maiņa slīdējumā. Apstāšanās. Lokveida slidošanas uz priekšu mācīšana. Ķermeņa stāvokļa slīdējuma uz vienas slidas, kāju krustošanas mācīšana. Atspēriena tehnika un kāju mijiedarbība lokveida slidojumā. Bremzēšana balstā uz abām slidām, sagriežot augumu par 900 mācīšana. Bremzēšana uz vienas slidas. Pagriezieni slīdsolī, uz vienas slidas. Praktiskais darbs: Slidošanas tehnikas mācīšanas paņēmieni, slidošanas iemaņu integrācija sporta stundās, t.sk. dažādās āra aktivitātēs un ārpus klases stundās. 6 12 4 12
3. temats: Slidošanas praktizēšana Praktiskā nodarbība: Taisnvirziena slidošanas uz priekšu mācīšana. Stāja, slīdējums, atspēriens, roku un kāju mijiedarbība. Krišanas mācīšana. Slidošana pāros, trijatā. Praktiskā nodarbība: Soļu tehnika, svara pārnešana, līdzsvars uz vienas slidas. Virziena maiņa slīdējumā. Apstāšanās. Praktiskā nodarbība: Taisnvirziena slidošanas atmuguriski mācīšana. Stāja, slīdējums, atspēriens. Kāju mijiedarbība. Bremzēšana atmuguriskā slidojumā. Pāreja slidojumā uz priekšu. Praktiskā nodarbība: Lokveida slidošanas uz priekšu mācīšana. Ķermeņa stāvokļa slīdējuma uz vienas kājas, kāju krustošanas mācīšana. Atspēriena tehnika un kāju mijiedarbība lokveida slidojumā. Praktiskā nodarbība: Bremzēšana balstā uz abām slidām, sagriežot augumu par 900. Bremzēšana uz vienas slidas. Pagriezieni slīdsolī, uz vienas slidas. Praktiskais darbs: Ieteikumu prezentācija skolas slidošanas pasākumu (kustību rotaļu un spēļu) nodrošināšanai. 4 6 2 12
4. temats: Mācību stundu modelēšana. 4. lekcija: Mācību stundas modelēšana, praktiska prezentācija slidošanas vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Praktiskā nodarbība: Sporta stundas modelēšana, (simulācija), skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas pašnovērtēšana. Stundas plāna un vadītās sporta nodarbības analīze, snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana. 10 12 4 16
5. temats: Skolas slidošanas sacensību organizēšana un vadīšana. Praktiskais darbs: Sacensību nolikuma izstrādāšana 8 14 4 16
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību slidošanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes slidošanas rotaļu un spēļu organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Zina slidošanas attīstības vēsturi Latvijā un citviet pasaulē. 2. Zina slidošanas tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus. 3. Zina slidošanas vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija. 2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija.
PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt vingrinājumus ar slidošanas elementiem, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot integrēt slidošanas elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par slidošanas prasmju izmantošanu sporta spēlēs ar atvieglotiem noteikumiem, kustību mākslā un līdzīgos sporta veidos, organizējot sporta mācību stundas, āra fiziskās aktivitātes un pienākumus mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija. 2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija.
KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus slidošanas elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu slidošanas elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās slidošanas vingrinājumu aktivitātēs, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 4. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un slidošanas apstākļos, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija. 2. Starppārbaudījums – patstāvīgā darba prezentācija. 3. Eksāmens – mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs – nozīmīgāko studiju kursā apkopoto materiālu darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs – patstāvīgā darba prezentācija. - 30%
Eksāmens – mācību stundas vadīšana pēc paša izstrādāta plāna, pašanalīze. - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas lietišķajā biomehānikā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, sporta un motorās attīstības teorijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]