Kods | LA1432 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Peldēšanas pamati un metodika II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Pārvietošanās (peldēšana)”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi peldēšanas mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas par drošības noteikumiem slēgtās un atklātās ūdenstilpnēs, kā arī praktiskās iemaņas peldēšanā un peldēšanas tehnikas mācīšanas metodikā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina peldēšanas izcelsmi, attīstības tendences un variāciju daudzveidību.
2. Zina peldēšanas nodarbību un pasākumu organizēšanas un vadīšanas pamatprincipus.
3. Zina drošības noteikumus slēgtās un atklātās ūdenstilpnēs. - Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija par būtiskākajiem peldēšanas teorētiskajiem aspektiem PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt peldēšanas nodarbības, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot vadīt peldēšanas nodarbības, kustību rotaļas ūdenī un peldēšanas prasmes citās ar peldētprasmi saistītās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par peldēšanas drošības noteikumiem slēgtās un atvērtās ūdenstilpnēs mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - Starppārbaudījums: 1. peldēšanas iemaņu demonstrējums, peldēšanas mācību stundas plānošana, organizēšana un vadīšana; 2. peldēšanas drošības noteikumu un slīcēju glābšanas prasmju demonstrējums; 3. daudzveidīgas fiziskās aktivitātes ūdenī – pēc izvēles vienas aktivitātes izplānošana un vadīšana. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu caurviju prasmju apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu un caurviju prasmju pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu saistītu ar peldētprasmi kā dzīves prasmi, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - Starppārbaudījums: 1. peldēšanas iemaņu demonstrējums, peldēšanas mācību stundas organizēšanas un vadīšana; 2. peldēšanas drošības noteikumu un slīcēju glābšanas prasmju demonstrējums; 3. daudzveidīgas fiziskās aktivitātes ūdenī – pēc izvēles vienas aktivitātes izplānošana un vadīšana. Eksāmens: 2 sporta mācību stundu konspektu izplānošana, peldēšanas mācību stundas organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam – ievada daļa un visas nodarbības plāns. Nodarbības analīze un pašvērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Kustību rotaļas ūdenī – apkopotas un novadītas 3 kustību rotaļas. - 20%
Starppārbaudījums: Daudzveidīgas fiziskās aktivitātes ūdenī – pēc izvēles vienas aktivitātes izplānošana un vadīšana. - 40% Eksāmens: 2 sporta mācību stundu konspektu izplānošana, peldētprasmes mācību stundas organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam – ievada daļa un visas nodarbības plāns. Nodarbības analīze un pašvērtējums. Peldēšanas drošības noteikumu un slīcēju glābšanas prasmju demonstrējums. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas lietišķajā biomehānikā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, sporta un motorās attīstības teorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|