LA1430 Kustību rotaļas un spēles

Kods LA1430
Nosaukums Kustību rotaļas un spēles
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Aivars Kaupužs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Kustību rotaļas un spēles”, “Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, “Pārvietošanās”, “Šķēršļu pārvarēšana” , kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs, veidojot atbildīgu attieksmi pret savu un citu veselību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Kustību rotaļu un spēles mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi skolā. 1. lekcija: Kustību rotaļu izcelsme, attīstības tendences un variāciju daudzveidība (Latviešu tautas tradicionālā rotaļas, Lomu–sižeta rotaļas, Muzikālās rotaļas, Didaktiskās rotaļas, Brīvā laika un aktīvās atpūtas spēles u.c.). 2.lekcija. Kustību rotaļu un spēles organizēšanas un vadīšanas pamatprincipi. Drošības noteikumi. 4 8 2 8
2. temats. Kustību rotaļas un spēles sporta un veselības mācības saturā 2.1. Praktiskais darbs: Kustību rotaļas un stafetes 1.-3.klases mācību saturā, caurviju prasmju apguve sporta un veselības stundās ar kustību rotaļu vai stafetes uzdevumiem. 2.2. Praktiskais darbs: Kustību rotaļas un stafetes 4.-6.klases mācību saturā, caurviju prasmju apguve sporta un veselības stundās ar kustību rotaļu vai stafetes uzdevumiem. 2.3. Praktiskais darbs: Kustību rotaļas un stafetes 7.-9.klases mācību saturā, caurviju prasmju apguve sporta un veselības stundās ar kustību rotaļu vai stafetes uzdevumiem. 2.4. Praktiskais darbs: Kustību rotaļas un stafetes 10.-12..klases mācību saturā, caurviju prasmju apguve sporta un veselības stundās ar kustību rotaļu vai stafetes uzdevumiem. 8 24 8 18
3. temats. Kustību rotaļu un spēļu iesaiste sporta un veselības mācību stundu saturā atbilstoši mācību stundas izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Praktiskais darbs: Sporta stundu modelēšana atbilstoši plānotajam saturam – kustību rotaļu un spēļu izvēle, dažādām skolas vecuma grupām. 8 8 2 14
4. temats. Kustību rotaļas un spēles āra vidē. Praktiskais darbs: Kustību rotaļas un spēļu organizēšana un vadīšana āra vidē dažādām skolas vecuma skolēnu grupām. Drošības noteikumi. 8 6 2 14
5. temats. Kustību rotaļu un spēļu izvēle skolas sporta organizētās sacensībās vai pasākumos. Praktiskais darbs: Sporta pasākumu modelēšana izmantojot kustību rotaļas un stafetes. 4 6 2 14
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi kustību rotaļu un stafešu mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes kustību rotaļu un stafešu organizēšanā, iesaistot tās daudzveidīgu kustību iemaņu nostiprināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt kustību rotaļu un spēļu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Zina kustību rotaļu un spēļu izcelsmi, attīstības tendences un variāciju daudzveidību. 2. Zina kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas pamatprincipus. 3. Zina drošības noteikumus. - Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija
PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt kustību rotaļas un spēles, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot vadīt kustību rotaļas un spēles daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par kustību rotaļu un spēļu izmantošanu mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums.
KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu caurviju prasmju apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu un caurviju prasmju pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgu kustību rotaļu un spēļu izmantošanu mācību procesā, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums. Eksāmens: Sporta stundu modelēšana atbilstoši sporta stundas saturam integrējot kustību rotaļas un spēles (vecuma grupa tiek iedalīta pēc izlozes principa).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija - 30%
Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un stafešu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums - 30%
Eksāmens: Sporta stundu modelēšana atbilstoši sporta stundas saturam integrējot kustību rotaļas un stafetes (vecuma grupa tiek iedalīta pēc izlozes principa) - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas anatomijā un fizioloģijā, kinezioloģijā, pedagoģijā un psiholoģijā un sporta teorijā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]