Kods | LA1430 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kustību rotaļas un spēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Kaupužs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Kustību rotaļas un spēles”, “Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, “Pārvietošanās”, “Šķēršļu pārvarēšana” , kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs, veidojot atbildīgu attieksmi pret savu un citu veselību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi kustību rotaļu un stafešu mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes kustību rotaļu un stafešu organizēšanā, iesaistot tās daudzveidīgu kustību iemaņu nostiprināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt kustību rotaļu un spēļu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina kustību rotaļu un spēļu izcelsmi, attīstības tendences un variāciju daudzveidību.
2. Zina kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas pamatprincipus.
3. Zina drošības noteikumus. - Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt kustību rotaļas un spēles, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot vadīt kustību rotaļas un spēles daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par kustību rotaļu un spēļu izmantošanu mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu caurviju prasmju apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu un caurviju prasmju pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgu kustību rotaļu un spēļu izmantošanu mācību procesā, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un spēļu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums. Eksāmens: Sporta stundu modelēšana atbilstoši sporta stundas saturam integrējot kustību rotaļas un spēles (vecuma grupa tiek iedalīta pēc izlozes principa). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs – studentu darba mapes prezentācija - 30%
Pārbaudes darbs – kustību rotaļu un stafešu organizēšanas un vadīšanas iemaņu demonstrējums - 30% Eksāmens: Sporta stundu modelēšana atbilstoši sporta stundas saturam integrējot kustību rotaļas un stafetes (vecuma grupa tiek iedalīta pēc izlozes principa) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas anatomijā un fizioloģijā, kinezioloģijā, pedagoģijā un psiholoģijā un sporta teorijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|