Kods | LA1426 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Florbola pamati un metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai moduļiem “Priekšmetu pārvietošana”, ”Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, “Kustību rotaļas un spēles, sporta spēles un vienspēles”.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi florbola mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes florbola spēles un sacensību organizēšanā ar pielāgotiem vai mainītiem noteikumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt veselības un fizisko aktivitāšu mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Zina florbola attīstības vēsturi Latvijā un citviet pasaulē.
2. Zina florbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus.
3. Zina florbola vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. PRASMES: 1. Prot plānot, demonstrēt un vadīt vingrinājumus ar florbola elementiem, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prot integrēt florbola elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Prot pielietot zināšanas par florbola spēles noteikumiem, veicot tiesnešu pienākumus mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. KOMPETENCE: 1. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus florbola elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu florbola elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās florbola vingrinājumu aktivitātēs, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija 3. Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, moduļos: priekšmetu pārvietošana, fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem vai kustību rotaļas un spēles, sporta spēles un vienspēles mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, nozīmīgāko materiālu apkopojums un analīze, darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs: Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30% Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, sporta un veselības mācības programmas moduļos: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem” vai Kustību rotaļas un spēles, sporta spēles un vienspēles novadīto mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas lietišķajā biomehānikā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, sporta un motorās attīstības teorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|