LA1424 Volejbola pamati un metodika

Kods LA1424
Nosaukums Volejbola pamati un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Pārvietošanās”, “Priekšmetu pārvietošana”, Kustību rotaļas un spēles, sporta spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs, veidojot atbildīgu attieksmi pret savu un citu veselību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Sporta spēle Volejbols 1. lekcija: Volejbola izcelsme, attīstības tendences un noteikumi. 2.lekcija: Volejbols nozīme skolas vecuma bērnu-jauniešu sporta izglītībā un tā saturs “Sports un veselība” izglītības programmā. 4 6 2 8
3.lekcija. Volejbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. 4. lekcija: Volejbola elementu mācīšanas pamatnosacījumi, drošības noteikumu ievērošana. 2 6 2 8
2. temats. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi volejbola elementu apguvei Praktiskais darbs: 1. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi bez inventāra. 2. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi ar inventāru. 2 6 2 8
3. temats. Volejbola tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas metodes. Praktiskais darbs: Volejbola tehnikas un taktikas elementu praktiska apguve. Kustību tehnika: Stāja, pārvietošanās, lēcieni, kritieni. Pamatelementu apguve: augšējā, apakšējā piespēle; serve, augšējā, planējošā; gremde; bloks Uzbrukuma tehnika un taktika: uzbrukuma ar servi taktika; uzbrukuma ar gremdi taktika; komandas uzbrukuma taktika. Aizsardzības tehnika un taktika: aizsardzība pret servi; aizsardzība pret gremdi; bloķēšana; aizsardzības sistēma ar „stūri uz priekšu”; aizsardzības sistēma ar „stūri atpakaļ”. 12 12 4 18
4. temats. Volejbola elementu integrācija daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. Praktiskais darbs: Stafetes un rotaļas ar volejbola elementiem. Kustību rotaļas ar volejbola elementiem caurviju prasmju attīstībai. 4 6 2 8
5. temats. Sporta stundu plānošana, organizēšana un vadīšana. Praktiskais darbs: Sporta stundu modelēšana ar volejbola elementiem dažādām skolas vecuma grupām, atbilstoši Sport aun veselības programmas izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Stundas plāna un vadītās sporta nodarbības analīze, snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana. 4 10 2 10
6. temats. Skolas volejbola sacensību organizēšana un vadīšana. Praktiskais darbs. Sacensību nolikuma izveide, organizatorisku jautājumu izskatīšana, drošības noteikumu izstrāde. 4 6 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi basketbola mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes volejbola spēles un sacensību organizēšanā ar pielāgotiem vai mainītiem noteikumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt volejbola sporta veida pamatus un tā mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Zina volejbola attīstības vēsturi Latvijā un citviet pasaulē. 2. Zina volejbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatus. 3. Zina volejbola vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipus. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. 3. Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana.
PRASMES: 4. Prot plānot, demonstrēt un vadīt vingrinājumus ar volejbola elementiem, prot novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 5. Prot integrēt volejbola elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 6. Prot pielietot zināšanas par volejbola spēles noteikumiem, veicot tiesnešu pienākumus, mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. 3. Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana.
KOMPETENCE: 7. Spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus basketbola elementu apguvē. 8. Spēj analizēt skolēnu sniegumu volejbola elementu apguvē un seko skolēna izaugsmei, identificē nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 9. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās basketbola vingrinājumu aktivitātēs, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, darba mapes prezentācija - 30%
Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija - 30%
Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas pedagoģijā un psiholoģijā, anatomijā un fizioloģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]