LA1423 Basketbola pamati un metodika

Kods LA1423
Nosaukums Basketbola pamati un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Pārvietošanās”, “Priekšmetu pārvietošana”, Kustību rotaļas un spēles, sporta spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem”, kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs, veidojot atbildīgu attieksmi pret savu un citu veselību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Sporta spēle Basketbols 1. lekcija: Basketbola izcelsme, attīstības tendences un noteikumi. 2.lekcija: Basketbola nozīme skolas vecuma bērnu-jauniešu sporta izglītībā un tā saturs “Sports un veselība” izglītības programmā. 4 8 2 10
3. lekcija. Basketbola mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. 4. lekcija: Basketbola elementu mācīšanas pamatnosacījumi, drošības noteikumu ievērošana. 4 6 2 8
2. temats. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi basketbola elementu apguvei Praktiskais darbs: 1. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi bez inventāra. 2. Speciālie iesildīšanās vingrinājumi ar inventāru. 4 6 2 8
3. temats. Basketbola tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas metodes. Praktiskais darbs: Basketbola tehnikas un taktikas elementu praktiska apguve. 1. Ķermeņa tehnika. 2. Tehnikas elementi ar bumbu, bez bumbas. 3. Uzbrucēja darbība. 4. Aizsarga darbība. 5. Aizsardzības taktika. 6. Uzbrukuma taktika. 7. Mācību spēle. 6 12 4 18
4. temats. Basketbola elementu integrācija daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. Praktiskais darbs: Stafetes un kustību rotaļas ar basketbola elementiem. Kustību rotaļas ar basketbola elementiem caurviju prasmju attīstībai. 4 8 2 8
5.temats. Sporta stundu plānošana, organizēšana un vadīšana. Praktiskais darbs: Sporta stundu modelēšana ar basketbola elementiem dažādām skolas vecuma grupām, atbilstoši Sport aun veselības programmas izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 6 10 2 8
6. temats. Skolas basketbola sacensību organizēšana un vadīšana. Praktiskais darbs. Sacensību nolikuma izveide, organizatorisku jautājumu izskatīšana, drošības noteikumu izstrāde. 4 4 2 8
Kopā: 32 54 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi basketbola mācīšanas un mācīšanās procesa vadībā, ņemot vērā skolēnu individuālās iespējas un mācību rezultātu sasniegšanu, izmantojot holistisku pedagoģisko pieeju. Nodrošināt studentiem iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes basketbola spēles un sacensību organizēšanā ar pielāgotiem vai mainītiem noteikumiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju apgūt basketbola sporta veida pamatus un tā mācīšanas kompetences. 2. Veicināt pedagoģisko prasmju attīstību mācību procesa plānošanā un īstenošanā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās pilnveides prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Basketbola attīstības vēsture Latvijā un citviet pasaulē. 2. Basketbola tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodoloģijas pamatiem. 3. Basketbola vingrinājumu apguves formatīvā, summatīvā un pašvērtējuma pamatprincipi. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija.
PRASMES: 1. Prasme plānot, demonstrēt un vadīt vingrinājumus ar basketbola elementiem, prast novērtēt izglītojamā sniegumu atbilstoši programmā paredzētajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Prasme integrēt basketbola elementus daudzveidīgās fiziskās aktivitātēs. 3. Pielietot zināšanas par basketbola spēles noteikumiem, veicot tiesnešu pienākumus mācību situācijās sporta stundās un ārpus klases organizētajās fiziskajās aktivitātēs. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija.
KOMPETENCE: 1. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus basketbola elementu apguvē. 2. Spēja analizēt skolēnu sniegumu basketbola elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās basketbola vingrinājumu aktivitātēs, atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. 3. Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30%
Eksāmens: 2 sporta stundas izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, modulī: Priekšmetu pārvietošana, Fizisko aktivitāšu komandu spēles ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, mācību stundu analīze un pašizvērtēšana. - 40%
 
Priekšzināšanas Vidējās vispārējās izglītībā iegūtas zināšanas un prasmes.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]