LA1422 Vingrošanas pamati un metodika II

Kods LA1422
Nosaukums Vingrošanas pamati un metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Agnese Krētaine
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un saturam. Šis kurss sniedz studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par vingrošanu ka sporta veidu, brīvā laika fizisko aktivitāti, kustību prasmju un motoro spēju attīstīšanas līdzekli. Kursa laikā studenti iepazīs vingrošanas sporta veidus, elementus un vingrošanas tehnikas, treniņu metodikas. Kurss ir paredzēts, lai sagatavotu studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri spēj efektīvi mācīt un pilnveidot vingrošanas elementus atbilstoši skolēnu mācīšanās vajadzībām un sniegumam. Radīt interesi par vingrošanas sporta veidu, sniegt priekšstatu par ietvertajām disciplīnām un dot iespēju apgūt vingrošanas elementu pamatus. Sniegt zināšanas un dot iespēju apgūt vispārējās vidējās izglītības mācību jomas ‘’Sports un Veselība’’ ietvertos vingrošanas pamatus sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā moduļos “Pārvietošanās”, Priekšmetu pārvietošana”, “Šķēršļu pārvarēšana”, “Kustību māksla un fiziskās aktivitātes telpā”..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Šķēršļu pārvarēšana sporta un veselības mācību programmā. Šķēršļu pārvarēšanas tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas. Drošības aspekti un uzvedības noteikumi izpildot dažādus šķēršļu pārvarēšanas vingrinājumus. 2 8 2 8
2.temats. Šķēršļu pārvarēšanas praktiskie aspekti. 8 10 4 14
3.temats. Kombinācijas, savstarpēji saistot līšanu, velšanos, rāpošanu (pārvēlieni, kūleņi, stājas, pārmetieni, balsti, līdzsvari, piramīdas) un kāpšanu (pa vingrošanas sienu, kāpnēm) ar citām pamatkustībām. 6 10 2 12
4.temats. Šķēršļu pārvarēšanas pamatprasmju pielietošana parkūrā. 6 8 2 10
5.temats. Ielu vingrošana. 6 8 2 12
6.temats. Sporta un veselības mācību stundu modelēšana. 4 8 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespēju studējošiem nostiprināt zināšanas, prasmes un kompetences par vingrošanu kā mācību jomas ‘’Sports un Veselība’’ daļu. Attīstīt studentu praktiskās iemaņas vingrošanas elementu izpildē un apgūt treniņu metodikas pamatus. Sagatavot studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri prot iemācīt skolēniem viņa spējām atbilstošas grūtības pakāpes vingrošanas elementus, spēj organizēt un vadīt vingrošanas nodarbības atbilstoši mācību saturam. Studiju kursa uzdevumi: 1. Teorētiskās zināšanas: Izprast vingrošanas veidu vēsturi, attīstību un terminoloģiju. Apgūt vingrošanas nodarbību plānošanas, vingrinājumu kompleksu izveidošanas pamatus. 2. Praktiskās prasmes: Demonstrēt pareizu vingrošanas pamata elementu tehniku (līdzsvars, balsti, vēzieni u.c.)..Vadīt sporta stundas, izmantojot dažādas vingrošanas elementus , tehnikas un speciālo vingrinājumu metodikas. Novērtēt un analizēt skolēnu mācīšanās vajadzības, sniegumu un progresu. 3. Pedagoģiskās kompetences: Izstrādāt un īstenot mācību plānus sporta stundām iekļaujot vingrošanas elementus. Pielāgot vingrošanas elementus dažādu vecumu un spēju līmeņu skolēniem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina vingrošanas pamata elementu tehniku un drošības noteikumiem. 2. Izprot vingrošanas elementu tehnikas un paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļiem, sporta stundas organizēšanas formām). 3. Zina par ievada vērtēšanu, formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu vingrošanas elementu apguvē. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija; patstāvīga vingrošanas elementu, kombināciju un šķēršļu joslu plānošana, organizēšana un vadīšana – demonstrējums.
Prasmes 1. Prot nodemonstrēt, izskaidrot un pielietot vispārattīstošos vingrojumus, ierindas mācības un vingrošanas elementu kombinācijas. 2. Demonstrē un prot praktiski pielieto dažādus vingrošanas elementus visās izglītības pakāpēs. 3. Praktiski un mērķtiecīgi plāno, vada vingrošanas nodarbības un novērtē to apguvi, atbilstoši valsts izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomai ‘’Sports un Veselība’’. 4. Prot veikt skolēnu sniegumu vērtēšanu un personalizēt nodarbību saturu. 5. Māk izmantot un pielietot apgūtās zināšanas, lai pielāgotu vingrošanas elementus atbilstoši skolēna spējām. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrfleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija; patstāvīga vingrošanas elementu, kombināciju un šķēršļu joslu plānošana, organizēšana un vadīšana – demonstrējums.
Kompetence: 1. Zina un spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus vingrošanas elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu vingrošanas elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību prasmju un iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un personalizētu mācību procesu pielietojot daudzveidīgus vingrošanas elementus atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Eksāmens: II daļa: 3 nodarbību plāni - izplānot, organizēt un vadīt, atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, sporta mācību stundu Sporta un veselības mācības satura “Šķēršļu pārvarēšana” moduļa ietvaros. Nodarbības analīze un pašvērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Pārbaudes darbs: Starppārbaudījumi – patstāvīga vingrošanas elementu, kombināciju un šķēršļu joslu plānošana, organizēšana un vadīšana - prezentācija. - 30%
Eksāmens: 3 nodarbību plāni - izplānot, organizēt un vadīt, atbilstoši izvēlētam vecuma posmam, sporta mācību stundu Sporta un veselības mācības satura “Šķēršļu pārvarēšana” moduļa ietvaros. Nodarbības analīze un pašvērtējums. - 40%
 
Priekšzināšanas Vidējā vispārējā izglītībā iegūtās zināšanas un prasmes
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]