LA1420 Vieglatlētikas pamati un metodika II

Kods LA1420
Nosaukums Vieglatlētikas pamati un metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Agnese Krētaine
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un saturam. Šis kurss sniedz studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas dažādās vieglatlētikas disciplīnās. Kursa laikā studenti apgūs dažādas vieglatlētikas tehnikas, treniņu metodikas un sacensību organizēšanas principus. Kurss ir paredzēts, lai sagatavotu studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri spēj efektīvi mācīt un pilnveidot vieglatlētikas disciplīnas atbilstoši skolēnu mācīšanās vajadzībām un sniegumam. Radīt interesi par vieglatlētiku, sniegt priekšstatu par vieglatlētikas disciplīnām un dot iespēju apgūt vieglatlētikas disciplīnu tehnikas pamatus. Sniegt zināšanas un dot iespēju apgūt vispārējās vidējās izglītības mācību jomas ‘’Sports un Veselība’’ ietverto vieglatlētikas disciplīnu mācīšanas pamatus sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā. Apgūt vieglatlētikas sacensību tiesāšanas pamatus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
5.temats. Lēkšanas disciplīnas vieglatlētikā. 9.lekcija. Tāllēkšanas un augstlēkšanas vingrinājumu pielietojums, mācīšanas metodika sporta stundu saturā dažādos vecumposmos. Ātrspēka un kustību koordinācijas attīstīšana ar speciālajiem lēkšanas vingrinājumiem sporta stundās. 10.lekcija. Lēkšanas disciplīnas - tāllēkšana, trīssoļlēkšana, augstlēkšanā, kārtslēkšana. Izpildes tehnika un apmācības metodika. Pielietojums sporta stundās atbilstoši skolēnu vecumposmam. 8 12 4 16
6.temats. Mešanas disciplīnas vieglatlētikā. 11.lekcija. Mešanas un grūšanas vingrinājumu pielietojums sporta stundu saturā dažādos vecumposmos. Mešanas un grūšanas speciālo vingrinājumu pielietojums skolēnu fizisko īpašību attīstīšanā – ātrspēka, koordinācijas attīstīšanā. 12. lekcija. Mešanas un grūšanas disciplīnas vieglatlētikā – šķēpmešana, diska un vesera mešana, lodes grūšana. Bumbiņas mešanas tehnikas apmācība. 8 12 4 16
7.temats. Soļošanas disciplīnas vieglatlētikā. 13.lekcija. Sporta soļošanas vingrinājumu pielietojums sporta stundu saturā dažādos vecumposmos. Sporta soļošanas pielietojums skolēnu fizisko īpašību attīstīšanā – izturības trenēšana. Soļošanas sacensību distances. 4 12 2 16
8.temats. Vieglatlētikas sacensību organizēšana un tiesāšana, principu pielāgošana atbilstoši skolas videi un skolēnu spējām. 14.lekcija. Vieglatlētikas sacensību noteikumi, tiesāšanas pamata principi – laika, attālumu, augstuma mērīšana, rezultātu reģistrēšana. Digitālo risinājumu pielietojums sacensību procesā. 15.lekcija. Sacensību organizēšana atbilstoši skolas videi un skolēnu spēju un snieguma līmenim. Daudzcīņa kā vieglatlētikas disciplīna, tās principu pielietojums sporta sacensību organizēšanā skolas vidē. 12 16 6 20
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespēju studējošiem nostiprināt zināšanas, prasmes un kompetences par vieglatlētiku Sports un Veselības mācību programmas moduļos “Pārvietošanās”, “Šķēršļu pārvarēšana”, “Āra fiziskās aktivitātes”. Attīstīt studentu praktiskās iemaņas vieglatlētikas tehnikās un treniņu metodikās. Sagatavot studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri spēj organizēt un vadīt vieglatlētikas nodarbības un sacensības skolas vidē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Teorētiskās zināšanas: Izprast vieglatlētikas vēsturi un attīstību. Zināt vieglatlētikas disciplīnu noteikumus un prasības. Apgūt nodarbību plānošanas, vingrinājumu kompleksu izveidošanas pamatus 2. Praktiskās prasmes: Demonstrēt pareizu vieglatlētikas tehniku (skriešana, lēkšana, mešana).Vadīt sporta stundas, izmantojot dažādas vieglatlētikas disciplīnas, tehnikas un speciālo vingrinājumu metodikas. Novērtēt un analizēt skolēnu mācīšanās vajadzības, sniegumu un progresu. 3. Pedagoģiskās kompetences: Izstrādāt un īstenot mācību plānus sporta stundām iekļaujot vieglatlētikas disciplīnas un elementus. Pielāgot vieglatlētikas disciplīnas dažādu vecumu un spēju līmeņu skolēniem. Organizēt un vadīt vieglatlētikas sacensības un pasākumus atbilstoši skolas videi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina vieglatlētikas disciplīnu tehnikas teorijas pamatus un sacensību noteikumus. 2. Izprot vieglatlētikas disciplīnu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļiem, sporta stundas organizēšanas formām). 3. Zina par ievada vērtēšanu, formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu vieglatlētikas vingrinājumu apguvē. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija.
Prasmes: 1. Prot nodemonstrēt, izskaidrot un pielietot vieglatlētu speciālos vingrinājumus un vieglatlētikas skriešanas, lēkšanas un mešanas disciplīnas. 2. Demonstrē un prot praktiski pielieto dažādus pārvietošanās veidus (soļošana, skriešana, lēkšana) un priekšmetu pārvietošanu (mešana) visās izglītības pakāpēs. 3. Praktiski un mērķtiecīgi plāno, vada vieglatlētikas nodarbības un novērtē to apguvi, atbilstoši valsts izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomai ‘’Sports un Veselība’’. 4. Prot veikt skolēnu sniegumu vērtēšanu un personalizēt nodarbību saturu. 5. Spēj izmantot un pielietot apgūtās zināšanas, lai pielāgotu vieglatlētikas disciplīnu un specialos vingrinājumus atbilstoši skolēna spējām. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrfleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija.
Kompetence: 1. Zina un spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus vieglatlētikas disciplīnu un to elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu vieglatlētikas disciplīnu un to elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un personalizētu mācību procesu pielietojot daudzveidīgus vieglatlētikas vingrinājumus un sporta veida elementus atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Eksāmens: 2 sporta stundu nodarbību plāni - izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam – ievada daļa un visas nodarbības plāns. Nodarbības analīze un pašvērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Pārbaudes darbs: Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Vidējā vispārējā izglītībā iegūtās zināšanas un prasmes.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]