Kods | LA1420 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vieglatlētikas pamati un metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Krētaine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un saturam. Šis kurss sniedz studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas dažādās vieglatlētikas disciplīnās. Kursa laikā studenti apgūs dažādas vieglatlētikas tehnikas, treniņu metodikas un sacensību organizēšanas principus. Kurss ir paredzēts, lai sagatavotu studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri spēj efektīvi mācīt un pilnveidot vieglatlētikas disciplīnas atbilstoši skolēnu mācīšanās vajadzībām un sniegumam. Radīt interesi par vieglatlētiku, sniegt priekšstatu par vieglatlētikas disciplīnām un dot iespēju apgūt vieglatlētikas disciplīnu tehnikas pamatus. Sniegt zināšanas un dot iespēju apgūt vispārējās vidējās izglītības mācību jomas ‘’Sports un Veselība’’ ietverto vieglatlētikas disciplīnu mācīšanas pamatus sākumskolā, pamatskolā un vidusskolā. Apgūt vieglatlētikas sacensību tiesāšanas pamatus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespēju studējošiem nostiprināt zināšanas, prasmes un kompetences par vieglatlētiku Sports un Veselības mācību programmas moduļos “Pārvietošanās”, “Šķēršļu pārvarēšana”, “Āra fiziskās aktivitātes”. Attīstīt studentu praktiskās iemaņas vieglatlētikas tehnikās un treniņu metodikās. Sagatavot studentus darbam kā sporta pedagogiem, kuri spēj organizēt un vadīt vieglatlētikas nodarbības un sacensības skolas vidē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Teorētiskās zināšanas: Izprast vieglatlētikas vēsturi un attīstību. Zināt vieglatlētikas disciplīnu noteikumus un prasības. Apgūt nodarbību plānošanas, vingrinājumu kompleksu izveidošanas pamatus 2. Praktiskās prasmes: Demonstrēt pareizu vieglatlētikas tehniku (skriešana, lēkšana, mešana).Vadīt sporta stundas, izmantojot dažādas vieglatlētikas disciplīnas, tehnikas un speciālo vingrinājumu metodikas. Novērtēt un analizēt skolēnu mācīšanās vajadzības, sniegumu un progresu. 3. Pedagoģiskās kompetences: Izstrādāt un īstenot mācību plānus sporta stundām iekļaujot vieglatlētikas disciplīnas un elementus. Pielāgot vieglatlētikas disciplīnas dažādu vecumu un spēju līmeņu skolēniem. Organizēt un vadīt vieglatlētikas sacensības un pasākumus atbilstoši skolas videi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina vieglatlētikas disciplīnu tehnikas teorijas pamatus un sacensību noteikumus.
2. Izprot vieglatlētikas disciplīnu tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļiem, sporta stundas organizēšanas formām).
3. Zina par ievada vērtēšanu, formatīvo, summatīvo vērtēšanu un pašvērtējumu vieglatlētikas vingrinājumu apguvē. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija.
2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Prasmes: 1. Prot nodemonstrēt, izskaidrot un pielietot vieglatlētu speciālos vingrinājumus un vieglatlētikas skriešanas, lēkšanas un mešanas disciplīnas. 2. Demonstrē un prot praktiski pielieto dažādus pārvietošanās veidus (soļošana, skriešana, lēkšana) un priekšmetu pārvietošanu (mešana) visās izglītības pakāpēs. 3. Praktiski un mērķtiecīgi plāno, vada vieglatlētikas nodarbības un novērtē to apguvi, atbilstoši valsts izglītības vadlīnijām, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomai ‘’Sports un Veselība’’. 4. Prot veikt skolēnu sniegumu vērtēšanu un personalizēt nodarbību saturu. 5. Spēj izmantot un pielietot apgūtās zināšanas, lai pielāgotu vieglatlētikas disciplīnu un specialos vingrinājumus atbilstoši skolēna spējām. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrfleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Kompetence: 1. Zina un spēj veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus vieglatlētikas disciplīnu un to elementu apguvē. 2. Spēj analizēt skolēnu sniegumu vieglatlētikas disciplīnu un to elementu apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt nepieciešamos atbalsta pasākumus kustību iemaņu pilnveidei. 3. Spēj plānot, vadīt starpdisciplināru un personalizētu mācību procesu pielietojot daudzveidīgus vieglatlētikas vingrinājumus un sporta veida elementus atbilstoši sporta un veselības mācību programmā izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. - 1.Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2.Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Eksāmens: 2 sporta stundu nodarbību plāni - izplānošana, organizēšana un vadīšana atbilstoši izvēlētam vecuma posmam – ievada daļa un visas nodarbības plāns. Nodarbības analīze un pašvērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Pārbaudes darbs: Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējā vispārējā izglītībā iegūtās zināšanas un prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|