Kods | LA1418 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uztura mācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Berloviene | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas zinātniski pamatotai studējošo profesionālajai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, patstāvīgai problēmu kritiskai izvērtēšanai un risināšanai saistībā ar sporta un veselības mācības satura īstenošanu, iegūstot kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Fiziskā veselība”, kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs, fokusējoties uz uztura mācības pamatiem, veicinot veselīga dzīvesveida paradumu attīstību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci uztura zinātnes pamatjautājumos, prasmi integrēt iegūtās zināšanas pamatprincipus Sporta un veselības mācību saturā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt izpratni par uztura mācības nozīmi savas un sabiedrības veselības saglabāšanā un nostiprināšanā. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos ar uztura mācības satura integrēšanu Sporta un veselības mācības saturā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina uzturzinātnes pamatnostādnes.
2. Izprot uztura mācības saturu un tā integrēšanas iespējām sporta un veselības mācību saturā.
3. Zina par enerģijas maiņu un uzturu, dažādām diētām un ēdiena pagatavošanas tehnoloģijām. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no uztura mācības tēmām.
2. Sagatavot mini-stundas par veselīga sabalansēta uztura nozīmi veselības uzturēšanā un saglabāšanā, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija.
3.Izveidot darba mapi ar materiāliem uztura mācībā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija.
Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. Prasmes: 1. Prot pielāgot mācību metodes mācību saturam, izglītojamo vecumposmam un apgūtajām prasmēm. 2. Prot veidot un analizēt zinātniski-pētniecisko un metodisko materiālu, un izveidot atbilstošu izglītojošu saturu par veselīgu sabalansētu uzturu sporta un veselības mācību stundām. 3. Izmanto zināšanas par veselīgu sabalansētu uzturu, prot sastādīt daudzveidīgus veselīga uztura plānus. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no uztura mācības tēmām. 2. Sagatavot mini-stundas par veselīga sabalansēta uztura nozīmi veselības uzturēšanā un saglabāšanā, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija. 3. Izveidot darba mapi ar materiāliem uztura mācībā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija. Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. Kompetence: 1. Organizē mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi. Veido integrētu mācību satura dizainu atbilstīgi jomā sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Spēj pamatot formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 3. Spēj patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem un izglītojamo vecumposmam. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no uztura mācības tēmām. 2. Sagatavot mini-stundas par veselīga sabalansēta uztura nozīmi veselības uzturēšanā un saglabāšanā, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija. 3. Izveidot darba mapi ar materiāliem uztura mācībā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija. Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no uztura mācības tēmām.
2. Sagatavot mini-stundas par veselīga sabalansēta uztura nozīmi veselības uzturēšanā un saglabāšanā, novadīto ministundu analīze, pašrefleksija. - 30%
Starppārbaudījums: Izveidot darba mapi ar materiāliem uztura mācībā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija. - 30% Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas saistītas ar veselības izglītību, anatomiju un fizioloģiju, bioķīmiju un sporta teoriju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|