Kods | LA1417 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselīga dzīvesveida pamati un mācību metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomā vispārējā izglītībā atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem un Nr. 416 par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem un veidots atbilstoši standartā noteiktajiem veselības, drošības un fiziskās aktivitātes mācību jomas plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem prasmīgi, atbildīgi un ieinteresēti iesaistīties daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs, kas veicina garīgās un fiziskās spējas, kā arī spēt izmantot daudzveidīgas mācību organizācijas formas atbilstoši skolēna mācīšanās vajadzībām, vispārīgā un optimālā mācību satura apguves līmeņa rezultātu sasniegšanai modulim “Fiziskā veselība”, “Fiziskā drošība”, kā arī plānotiem skolēnam sasniedzamiem rezultātiem caurviju prasmēs. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci par izglītības jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" moduli “Fiziskā veselība”, gūstot izpratni par veselīgu dzīvesveidu un paradumu veidošanās likumsakarībām, kā arī moduļa “Fiziskā drošība” satura daļu par drošām fiziskām aktivitātēm. Izglītot studentu atbilstoši Skolotāja standartā paredzētajām kompetencēm fiziskās un garīgās veselības uzturēšanā, pārzināt Veselības un fiziskās aktivitātes pamatizglītības standarta saturu un veidot starppriekšmetu saikni mācību procesā, attīstot paredzētās caurviju prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju iegūt zināšanas un izpratni par veselīga dzīvesveida pamatnostādnēm un drošām fiziskām aktivitātēm. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos mācību satura integrēšanā veselības un fiziskās aktivitātes jomā. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina faktus, izprot teorijas par veselīga dzīvesveida pamatprincipiem un paradumu veidošanās likumsakarībām.
2.Pārzina mācību saturu, metodes un paņēmienus.
3. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no veselīga dzīvesveida komponentēm.
2. Sagatavot mini-stundas par katru no apgūtām tēmām, katrai klašu grupai, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija.
3.Izveidot darba mapi ar materiāliem veselīga dzīvesveida jomā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija.
Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. Prasmes: 1. Prot pielāgot mācību metodes mācību saturam, izglītojamo vecumposmam un apgūtajām prasmēm. 2. Prot veidot un analizēt teorētisko materiālu, un sastādīt atbilstošu saturu sporta un veselības mācību stundām, kā arī plānot un organizēt skolas mēroga pasākumus veselīga dzīvesveida popularizēšanā. 3. Izmanto zināšanas par veselīga dzīvesveida paradumu veidošanās likumsakarībām un prot organizēt reālai dzīvei pietuvinātas situācijas mācību procesā. 4. Prot veidot atbalstošu mācību vidi, ievērojot konfidencialitātes un privātuma principus. 5. Māk izmantot atbilstošus paņēmienus mācību sasniegumu vērtēšanai. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no veselīga dzīvesveida komponentēm. 2. Sagatavot mini-stundas par katru no apgūtām tēmām, katrai klašu grupai, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija. 3.Izveidot darba mapi ar materiāliem veselīga dzīvesveida jomā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija. Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. Kompetences: 1. Organizē mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi. Veido integrētu mācību satura dizainu atbilstīgi jomā sasniedzamajiem rezultātiem. 2. Spēj pamatot formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. - 1. Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no veselīga dzīvesveida komponentēm. 2. Sagatavot mini-stundas par katru no apgūtām tēmām, katrai klašu grupai, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija. 3.Izveidot darba mapi ar materiāliem veselīga dzīvesveida jomā, atbilstoši sistematizējot katrai klašu grupai. Darba mapes prezentācija. Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Sagatavot referātu un prezentēt, padziļināti izpētot vienu no veselīga dzīvesveida komponentēm. - 30%
Pārbaudes darbs: Sagatavot mini-stundas par katru no apgūtām tēmām, katrai klašu grupai, novadīto mini-stundu analīze, pašrefleksija. - 30% Eksāmens: Teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude – mācību stundas modelēšana, analīze un pašrefleksija. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pedagoģijā, Psiholoģijā, cilvēka anatomijā un fizioloģijā, mācību teorijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|