LA1414 Sporta teorija I

Kods LA1414
Nosaukums Sporta teorija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Normunds Vārpa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas zinātniski pamatotai studējošo profesionālajai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, patstāvīgai problēmu kritiskai izvērtēšanai un risināšanai saistībā ar sporta un veselības mācības satura īstenošanu. Studiju kursa ietvaros tiks apgūtas zināšanas un prasmes par fiziskās slodzes plānošanas mehānismiem, izprotot slodzes pamatelementus un praktiski tos pielietos progresa iegūšanai. Tiks sniegtas zināšanas par cilvēka fiziskām īpašībām un to attīstības fizioloģisko skaidrojumu. Spēs pielietot fizisko spēju palielināšanai atbilstošas metodes dažāda dzimuma skolas vecuma bērniem-jauniešiem un pieaugušajiem. Izprot un spēj pielietot sporta mācību stundās atbilstošus līdzekļus un metodes, plānot apjomu un intensitāti, izmantot tehnikas un taktikas elementus atbilstoši bērnu-jauniešus vecuma posmam un Skola 2030 izvirzītajām vadlīnijām mācību priekšmetam Sporta un veselība..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Sporta teorijas pamatjēdzieni, metodes. 1. lekcija: Fiziskās aktivitātes, Sports, Treniņš, Treneris, Metodes sportā. 4 6 2 8
2. temats. Superkompensācija un atjaunošanās. 2. lekcija: Superkompensācijas termina skaidrojums un fizioloģiskie procesi, Atjaunošanās veidi un ilgums pēc dažāda rakstura slodzēm. 4 8 2 10
3. temats. Fizisko īpašību jēdziens. 3. lekcija: Fizisko īpašību izklāsts, Fizisko īpašību savstarpējā mijiedarbība, Maksimālā sirdsdarbība frekvence, Maksimālā skābekļa patēriņa fizioloģiskais skaidrojums. 4 6 2 8
4. temats. Fiziskā īpašība spēks. 4. lekcija: Definīcija, Fizioloģiskais skaidrojums, Pamatnosacījumi spēka trenēšanā, Spēka attīstīšanas līdzekļi un metodes, Spēka treniņa plānošana, Spēka attīstīšana bērnu un jauniešu vecumā, Vispārējā un speciālā spēka attīstīšana, Intensitātes izvēle spēka treniņā, Spēka vingrinājumi gerontoloģijā. 4 6 2 8
5. temats. Fiziskā īpašība ātrums. 5. lekcija: Definīcija, Fizioloģiskais skaidrojums, Pamatnosacījumi ātruma trenēšanā, Ātruma attīstīšanas līdzekļi un metodes, Ātruma treniņa plānošana, Ātruma attīstīšana bērnu un jauniešu vecumā. 4 6 2 8
6. temats. Fiziskā īpašība izturība. 6. lekcija: Definīcija, Fizioloģiskais skaidrojums, Pamatnosacījumi izturības trenēšanā, Izturības attīstīšanas līdzekļi un metodes, Izturības treniņa plānošana, Izturības attīstīšana bērnu un jauniešu vecumā. 4 8 2 8
7. temats. Fiziskā īpašība izturība. 7. lekcija. Izturības attīstīšanas īpatnības dzimumiem, Izturības trenēšanas līdzekļu un metožu praktiskais pielietojums vispārizglītojošajās skolās. 4 4 2 8
8. temats. Holistiska pieeja sporta teorijā 8. lekcija. Dažādu slodžu ietekme uz dažādām organisma sistēmām – ilgtermiņa attīstīšana. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: dot iespēju studentiem apgūt zināšanas par cilvēka organisma darbību fiziskās slodzes laikā, lai spētu atbilstoši situācijai pielietot iegūtās zināšanas, prasmes un kompetences, plānojot, organizējot un praktiski vadot sporta un veselības mācību stundas. Studiju kursa uzdevumi: 1. veidot pamatzināšanas par slodzi ietekmējošajiem parametriem un dažādu treniņa metožu pielietošanu sportā; 2. pilnveidot zināšanas par dažādu organisma sistēmu fizioloģiskajām atbildes reakcijām slodzē; 3. veicināt izpratni par dažādu organisma sistēmu, motoro prasmju un fizisko īpašību testēšanas iespējām; 4. attīstīt prasmes veidot treniņa nodarbību dažāda vecuma un dzimuma cilvēkiem; 5. veicināt izpratni par zinātnes nozīmi profesionālajā darbā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina sporta teorijas pamata definīcijas; 2. Ir izpratne par fizisko īpašību trenēšanas pamatprincipiem; 3. Veido zināšanas par dažādu organisma sistēmu atbildes reakcijām uz slodzi; 4. Pārzina profilaktiskos pasākumus pirms slodzes, līdzekļu un metožu pielietojumu nodarbības dažādās daļās; 5. Pārzina fiziskās slodzes plānošanas pamatnosacījumus; 6. Veido zināšanas par sporta zinātnes nozīmi ikdienas darbā. - Pārbaudes darbs: 6 pārbaudes darbi par iepriekšējo lekcijas izklāstu katras nodarbības sākumā Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā.
PRASMES: 1. Prot izveidot plānoto fizisko aktivitāšu konspektu; 2. Prot pielietot atbilstošas metodes un līdzekļus dažādu fizisko aktivitāšu organizēšanai; 3. Prot veidot un analizēt slodzes rezultātu izmaiņas dažāda vecuma un dzimuma grupām; 4. Pielieto dažādas mūsdienīgas testēšanas ierīces un izprot testu nozīmi nodarbību plānošanas procesā. - Praktisko darbu iesniegšana Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā.
KOMPETENCE: 1. Spēj praksē pielietot zināšanas atbilstoši mainīgajai situācijai sporta nodarbību laikā, pielāgojot slodzi atbilstoši grupai un indivīdam; 2. Izmanto mūsdienīgas ierīces un dažādas testēšanas un mērīšanas ierīces, lai pilnveidotu sporta nodarbības. - Pārrunas par praktisko darbu rezultātiem Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
4 pārbaudes darbi - 20%
Praktisko darbu noformēšana un iesniegšana - 20%
Eksāmens - 60%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas par cilvēka ķermeni, organisma sistēmām un fiziskajām aktivitātēm.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]