Kods | LA1412 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sporta medicīna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Normunds Vārpa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai ikdienas darbā spētu novērtēt cilvēka organisma sistēmas (piem., sirds – asinsrites sistēmu, elpošanas sistēmu, nervu sistēmu, balsta - kustību sistēmu) un pēc iegūtajiem rezultātiem spēs izstrādāt atbilstošu mācību saturu sporta nodarbībās. Spēs veikt cilvēka fizisko un funkcionālo novērtēšanu, lai preventīvi mazinātu sporta traumu iespējamību. Iegūs zināšanas par dažādām diagnozēm un fizisko vingrinājumu ietekmi uz tām, kā arī spēs pielietot vadlīnijas, lai pielāgotu mācību sporta nodarbības cilvēkiem ar dažādiem funkcionēšanas traucējumiem. Spēs noteikt un analizēt dažādus stājas tipus, t.sk. patoloģiskus, pratīs izveidot sporta nodarbības mērķus un uzdevumus pie dažādiem stājas traucējumiem. Iegūtās zināšanas un prasmes spēs pielietot gan individuālās, gan grupu nodarbībās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: dot iespēju studentiem veidot kompetenci par cilvēka organisma izmaiņām slodzes laikā, organisma sistēmu novērtēšanas metodēm sportā un spēju strādāt ar cilvēkiem ar dažādām fiziskām, funkcionālām un mentālām funkcionalitātes pakāpēm. Studiju kursa uzdevumi: 1. pilnveidot izpratni par slodzes ietekmi uz dažādām organisma sistēmām; 2. veidot pamatzināšanas par slodzes vērtēšanu un dažādu vērtēšanas metožu pielietošanu sportā; 3. veicināt izpratni par cilvēkiem ar dažādām funkcionalitātes pakāpēm sportā; 4. sniegt zināšanas par traumu profilaksi; 5. attīstīt prasmes funkcionālā stāvokļa novērtēšanā; 6. attīstīt praktiskās iemaņas veikt pedagoģiski medicīniskos novērojumus sportā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina sporta medicīnas apakšnozares;
2. Ir izpratne par testēšanas metodiku sporta medicīnā;
3. Ir zināšanas par dažādu organisma sistēmu atbildes reakcijām uz slodzi;
4. Pārzina profilaktiskos pasākumus pirms slodzes, izprot pirmās palīdzības pamatprincipus, pārzina vadlīnijas cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem ierobežojumiem. - Pārbaudes darbs: 6 pārbaudes darbi par iepriekšējo lekcijas izklāstu katras nodarbības sākumā.
Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā. PRASMES: 1. Prot pielietot subjektīvās un objektīvās novērtēšanas metodes sporta medicīnā; 2. Nosaka dažādu organisma sistēmu parametru izmaiņas slodzē; 3. Prot veidot un analizēt slodzes rezultātu izmaiņas; 4. Izmanto zināšanas par dažādiem funkcionāliem traucējumiem un pielieto praksē. - Praktisko darbu iesniegšana. Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā. KOMPETENCE: 1. Spēj praksē pielietot zināšanas atbilstoši mainīgajai situācijai sporta nodarbību laikā, pielāgojot slodzi atbilstoši funkcionālajām spējām; 2. Izmanto dažādas testēšanas un mērīšanas ierīces, lai pilnveidotu sporta nodarbības. - Pārrunas par praktisko darbu rezultātiem. Eksāmens: teorētiskās un praktiskās zināšanas testa veidā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
6 pārbaudes darbi - 20%
Praktisko darbu iesniegšana - 20% Eksāmens - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas par cilvēka ķermeni, organisma sistēmām un slodzes plānošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|