Kods | LA1411 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kinezioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Krētaine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes kinezioloģijā, lai veidotu priekšstatu par cilvēka kustību un ķermeņa pozas kontroles mehānismiem, funkcionālo anatomiju, nervu sistēmas, skeleta - muskuļu sistēmas saskaņoto funkciju kustībās un ķermeņa pozu noturēšanā. Šajā studiju kursā galvenais akcents ir uz funkcionālās anatomijas virzienu kinezioloģijā un tas principu pielietojumam sporta izglītības programmu satura īstenošanā. Studiju kursa tiks apgūti funkcionālas anatomijas pamati, stājas veidošanās pamati, posturālās un fiziskās muskulatūras funkcijas, darbības režīmi, muskulatūras disbalansa veidošanās mehānismi. Studiju kursa saturs ir veidots saskaņā ar veselības un sporta mācību jomas pamatnostādnēm – mācīt skolēniem veidot kustību un fizisko kompetenci (spēju pielietot dažāda veida kustības, vingrojumus un vingrinājumus) atbilstoši savai veselībai un videi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentus apgūt lietotāja līmenī rumpja un ekstremitāšu muskulatūras funkciju darba režīmus un iegūtās zināšanas praktiski pielietot vingrojumu kompleksu veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt priekšstatu par kinezioloģijas priekšmetu ar akcentu uz funkcionālās anatomijas virzienu un tā nozīmi sporta izglītības programmas satura īstenošanā. 2. Sniegt priekšstatu par kustību – balsta sistēmas kinezioloģiju – kauliem ,muskuļiem, locītavām, to mijiedarbību ar citām organisma sistēmām, stājas un gaitas kinezioloģiju, dažādos vecumposmos raksturīgajām izmaiņām. 3. Lietotāja līmenī iemācīt pielietot kustību – balsta sistēmas kinezioloģijas principus vingrojumu kompleksu izveidošanai, kustību izpratnes veidošanai atbilstoši mācību programmas saturam un skolēna spējām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina pamata līmeņa kustību balsta sistēmas kinezioloģiju, pamat terminus, kustību plaknes un virzienus, aktīvos kustību apjomus un muskuļu funkcijām galvenajās ķermeņa locītavās;
2. Ir izpratne par, kas ir normāla kustība cilvēka ķermenī, tās virzieni un apjoms;
3. Ir zināšanas par cilvēka stāju, gaitu un tās attīstību dažādos vecumposmos. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija.
2. Starppārbaudījumi – patstāvīgā darba prezentācija PRASMES: 1. Prot identificēt kustību virzienus un apjomus, galvenās rumpja un ekstremitāšu kustībās iesaistītās muskuļu grupas. Prot novērot gaitu un atpazīt pazīmes, kuras liecina par gaitas traucējumiem; 2. Nosaka stājas (ķermeņa novietojumu) attiecību pret gravitātes līniju dažādās plaknēs, galveno muskuļu grupu darbība vektorus un funkcionālo darba režīmu; 3. Izmanto zināšanas par kinezioloģiju, lai korekti pielāgotu vingrinājumus un veidotu vingrojumu kompleksus atbilstoši skolēna vecuma posmam un individuālajai attīstībai; 4. Prot korekti demonstrēt vingrinājumus dažādām muskuļu grupām un apmācīt to izpildi; 5. Māk izmantot iegūtas zināšanas, lai atpazītu kļūdas dažādu vingrinājumu izpildē un muskuļu grupu iesaistē un veikt atbilstošus metodiskos norādījumus. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija. 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par stāju gaitu un kustību virzieniem un apjomiem. 2. Izmanto zināšanas, lai noteiktu vertikālu ķermeņa novietojumu telpā, kustību virzienus, apjomus, galveno muskuļu grupu darbības virzienus, režīmus un pielietot to mācību procesā jomā ‘’ Sports un Veselība’’ dažādās izglītības pakāpēs. - 1. Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās, pašrefleksija 2. Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. Eksāmens: Teorētiskā un praktiskā daļa. Praktiskā: Demonstrēt vingrojumu vienai no ķermeņa daļām – rumpis, augšējā ekstremitāte, apakšēja ekstremitāte 3 kustību virzienos. Teorētiskā: Aprakstīt fizioloģiskos kustību apjomus un kustību virzienus un muskuļu darba režīmus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Mērķtiecīga aktivitāte lekcijās un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Pārbaudes darbs: Starppārbaudījumi – patstāvīga darba prezentācija. - 30% Eksāmens ar teorētisko un praktisko daļu. Praktiskā: Demonstrēt vingrojumu vienai no ķermeņa daļām – rumpis, augšējā ekstremitāte, apakšēja ekstremitāte 3 kustību virzienos. Teorētiskā: Aprakstīt fizioloģiskos kustību apjomus un kustību virzienus un muskuļu darba režīmus. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Anatomijā un fizioloģijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|