LA1410 Cilvēka anatomija un fizioloģija II

Kods LA1410
Nosaukums Cilvēka anatomija un fizioloģija II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dina Berloviene
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas zinātniski pamatotai studējošo profesionālajai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, patstāvīgai problēmu kritiskai izvērtēšanai un risināšanai saistībā ar sporta un veselības mācības satura īstenošanu, integrējot citu mācību jomu saturu..
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par cilvēka ķermeņa uzbūvi, fizioloģiskajiem procesiem organismā un funkcionēšanas pamatprincipiem dažādos vecumposmos..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Fizioloģijas priekšmets un zinātni raksturojošie pamatjēdzieni. 1. lekcija: Terminoloģija. Organisma funkciju regulācijas mehānismi. Iekšējā vide un homeostāze. 2. lekcija: Vielmaiņa un enerģija, enerģētiskais patēriņš. Termoregulācija. 4 6 2 8
2. temats. Nervus sistēmas fizioloģija 3. lekcija: Nervu impulsu vadīšana. Uzbudinājuma pārvades mehānisms sinapsē. 4. lekcija: Centrālās nervu sistēmas aktivācija. Refleksi. Augstākās nervu sistēmas darbības principi. Kustību atmiņa. 4 6 2 10
3. temats. Muskuļu fizioloģija 5. lekcija: Muskuļu darbības veidi, iedalījums, enerģētiskais patēriņš un nodrošinājums. Muskuļšķiedru kompozīcija muskuļos, ietekmējošie faktori. Uzbudinājuma pārvade aksomuskulārajā sinapsē. 6. lekcija: Muskuļu kontrakcijas veidi un režīmi. Muskuļu kontrakcijas enerģētiskais nodrošinājums. 4 8 2 10
4. temats. Elpošanas fizioloģija 7. lekcija: Elpceļu funkcijas. Elpošanas gāzu maiņa un pārnese. 8. lekcija: Elpošanas regulācija. 4 6 2 8
5. temats. Asinsrites fizioloģija 9. lekcija: Asinsrites vispārējie principi. Sirdsdarbības cikls. 10. lekcija: Asinsspiediens, tā regulācija. 4 6 2 8
6. temats. Gremošanas sistēmas un nieru funkcijas. Endokrīnās sistēmas funkcijas 11. lekcija: Gremošanas sistēmas funkcijas un regulācija. 12. lekcija: Nieru funkcijas un regulācija. 13. lekcija: Hormonu darbība un sekrēcija, regulācijas mehānismi. 6 10 2 12
7. temats. Morfoloģiskās izmaiņas organismā dažādos vecumposmos 14. lekcija: Agrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. Pirmās un otrās bērnības vecuma bērnu fizioloģisks raksturojums. 15. lekcija:. Pusaudžu fizioloģisks raksturojums. Jauniešu fizioloģisks raksturojums. 16. lekcija: Fizioloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos. 6 10 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: dot iespēju studentam veidot izpratni par cilvēka anatomiju, organisma funkcijām un to regulācijas mehānismiem, veicinot studenta profesionālu kompetenci Veselības un fiziskās aktivitātes jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. iegūt pamatzināšanas par orgānu un orgānu sistēmu uzbūvi 2. apgūt zināšanas par orgānu sistēmu darbības fizioloģiskajiem procesiem; 3. izprast morfoloģiskās un fizioloģiskās izmaiņas dažādos vecumposmos; 4. attīstīt praktiskās iemaņas pielietot iegūtās zināšanas veselības veicināšanā un veselīga dzīvesveida organizēšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina cilvēka organisma uzbūvi; 2. Ir izpratne par fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismiem; 3. Ir zināšanas par augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji); 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
PRASMES: 1. Nosaka un demonstrē organisma struktūras uz mulāžām un plakātiem; 2. Izskaidro skolēnu organisma augšanas un attīstības īpatnības; 3. Prot iegūtās zināšanas par anatomiski fizioloģisko rādītāju izmaiņām bērna, pusaudža un jaunieša vecumā izmantot praksē. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji); 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
KOMPETENCE: 1. Zina par muskuļu darbību dažādās fizisko aktivitāšu kustībās; 2. Izmanto iegūtās zināšanas, piemērojot katram skolēnu vecumposmam atbilstošāko fizisko aktivitāšu slodzi aktivitāšu un veselības veicināšanā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums , darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji) 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Patstāvīgā darba izpilde - 30%
2. Starppārbaudījumi - 30%
3. Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Bioloģijas cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]