LA1409 Cilvēka anatomija un fizioloģija I

Kods LA1409
Nosaukums Cilvēka anatomija un fizioloģija I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dina Berloviene
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas zinātniski pamatotai studējošo profesionālajai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, patstāvīgai problēmu kritiskai izvērtēšanai un risināšanai saistībā ar sporta un veselības mācības satura īstenošanu, integrējot citu mācību jomu saturu..
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par cilvēka ķermeņa uzbūvi, fizioloģiskajiem procesiem organismā un funkcionēšanas pamatprincipiem dažādos vecumposmos..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Anatomijas priekšmets. Ķermeņa uzbūve 1. lekcija: Terminoloģija. Cilvēka organisma sastāvdaļas. Osteoloģija. Kaula funkcijas (nozīme). Kaulu forma (iedalījums). Kaulu savienojums veidi. Locītavas uzbūve. Kustību veidi locītavās. 2 4 2 6
2. temats. Balsta un kustību orgānu sistēma 2. lekcija: Skeleta joslas. Galvas skelets (smadzeņu daļas un sejas daļas kauli). 3. lekcija: Rumpja skelets: skriemeļi, krūšu kauls, ribas. Rumpja kaulu savienojumi. Mugurkauls kā vienība. Krūškurvis kā vienība. Morfoloģiskās izmaiņas dažādos cilvēka dzīves posmos. 4 8 2 10
3. temats. Balsta un kustību orgānu sistēma 4. lekcija: Augšējo ekstremitāšu skelets. 5. lekcija: Apakšējo ekstremitāšu skelets. 4 6 2 8
4. temats. Balsta un kustību orgānu sistēma 6. lekcija: Muskuļu uzbūve, klasifikācija. Muskuļu funkcijas. Galvas un kakla muskuļi. 7. lekcija: Krūškurvja, vēdera un muguras muskuļi. 4 6 2 8
5. temats. Balsta un kustību orgānu sistēma 8. lekcija: Plecu joslas muskuļi. 9. lekcija: Iegurņa joslas muskuļi. Augšējo un apakšējo ekstremitāšu muskuļi. 4 6 2 8
6. temats. Sirds un asinsrites sistēma 10. lekcija: Sirds uzbūve. Sirds sienas uzbūve. Sirds kambaru uzbūve. Sirds vārstuļi. Topogrāfija. Sirdsdarbības cikls. Sirds vadītājsistēma. Sirdsdarbības neirālā regulācija. 11. lekcija: Asinsrites loki. 4 6 2 8
7. temats. Splanhnoloģija 12. lekcija: Elpošanas orgānu sistēma. Gremošanas orgānu sistēma. 13. lekcija: Uroģenitālā sistēma. 4 4 2 8
8. temats. Nervu sistēma 14. lekcija: CNS uzbūves principi. Nervu sistēmas klasifikācija. Neirona uzbūve, uzbudinājuma pārvades mehānisms sinapsē. Refleksa loks. Muguras smadzeņu uzbūve, to funkcijas. Vadīšanas ceļi. 15. lekcija: Galvas smadzeņu uzbūve, to sastāvdaļu funkcijas. Galvas pusložu garozas funkcionālās zonas un svarīgākie centri. Simpātiskā un parasimpātiskā nervu sistēma. 16. lekcija: Maņu orgānu sistēma. 6 12 2 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: dot iespēju studentam veidot izpratni par cilvēka anatomiju, organisma funkcijām un to regulācijas mehānismiem, veicinot studenta profesionālu kompetenci Veselības un fiziskās aktivitātes jomā. Studiju kursa uzdevumi: - iegūt pamatzināšanas par orgānu un orgānu sistēmu uzbūvi - apgūt zināšanas par orgānu sistēmu darbības fizioloģiskajiem procesiem; - izprast morfoloģiskās un fizioloģiskās izmaiņas dažādos vecumposmos; - attīstīt praktiskās iemaņas pielietot iegūtās zināšanas veselības veicināšanā un veselīga dzīvesveida organizēšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina cilvēka organisma uzbūvi; 2. Ir izpratne par fizioloģisko funkciju regulācijas mehānismiem; 3. Ir zināšanas par augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji); 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
PRASMES: 1. Nosaka un demonstrē organisma struktūras uz mulāžām un plakātiem; 2. Izskaidro skolēnu organisma augšanas un attīstības īpatnības; 3. Prot iegūtās zināšanas par anatomiski fizioloģisko rādītāju izmaiņām bērna, pusaudža un jaunieša vecumā izmantot praksē. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums, darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji); 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas par muskuļu darbību dažādās fizisko aktivitāšu kustībās; 2. Izmanto iegūtās zināšanas, piemērojot katram skolēnu vecumposmam atbilstošāko fizisko aktivitāšu slodzi aktivitāšu un veselības veicināšanā. - Kursa vērtējumu veido kumulatīvais abu daļu vidējais vērtējums. Katras daļas vērtējumu veido: 1. Piedalīšanās un aktīva līdzdalība nodarbībās; 2. Praktisko darbu izpilde: Apgūto tematu materiālu apkopojums , darba lapu aizpilde; 3. Nokārtoti starppārbaudījumi ( kolokviji) 4. Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Patstāvīgā darba izpilde - 30%
2. Starppārbaudījumi - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Bioloģijas cikla priekšmeti vidusskolas kursu apjomā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]