Kods | LA1407 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pasaules vēsture: jaunāko laiku vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver pasaules attīstības tendences un īpatnības jaunākajos laikos. Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir balstoties uz avotu un zinātniskās literatūras analīzi, atklāt dažādu reģionu (zemju, valstu) attīstības īpatnības jaunākajos laikos (19. gs. pēdējā trešdaļa – 21. gs. sāk.), tādējādi veicinot studentu vēsturiskās apziņas veidošanos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sekmēt studentu zināšanu padziļināšanu 20. gs. vēsturē; 2. Raksturot jauno laiku vēstures galveno posmu sakarības, atklājot tās ar svarīgāko faktu, parādību un personību salīdzinošu analīzi; 3. Sekmēt studentu jēgpilnu piedalīšanos vēstures apguvē un noteiktas personiskas vēsturiskās apziņas veidošanos diskusiju un seminārnodarbību laikā; 4. Iepazīstināt studējošos ar pasaules un eiropas ekonomikas, politikas un sociālās dzīves izpausmju formu daudzveidību; 5. Analizējot dažādu pasaules valstu politiskās sistēmas, atklāt to kopējās un atšķirīgās pazīmes; 6. Attīstīt studējošo prasmi patstāvīgi meklēt, analizēt un izmantot informāciju; 7. Sekmēt studentu avotpratības kompetenču veidošanos, salīdzinot dažādos avotos atrodamo informāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot jaunāko laiku vēstures īpatnības.
2. Izprot dažādu reģionu (valstu) attīstības specifiku, ņemot vērā to noteicošos faktorus.
3. Izprot saikni starp sociālekonomiskiem, politiskiem un idejiskiem attīstības aspektiem. - Dalība kolokvijos.
Atbildes eksāmenā. Prasmes: 4. Analizē vēstures avotus, smeļoties gan tiešo/tīšo, gan netiešo/netīšo informāciju. 5. Sistēmiski analizē zinātnisko literatūru, ņemot vērā autoru pieeju, apskatāmo jautājumu loku, izmantoto avotu bāzi un izvērtējot autoru pamatatziņu ticamības pakāpi. 6. Prezentē sava paveiktā darba rezultātus. - Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā. Kompetence: 7. Atklāj jaunāko laiku vēstures procesu ietekmi uz mūsdienu sociālekonomisko, politisko un kultūras dzīvi un saskata tās attīstības tendences. - Dalība kolokvijos, sagatavotie ziņojumi (portfolio). Atbildes eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Seminārnodarbības un izveidotais portfolio (8 seminārnodarbības). - 35%
2. Kolokvijs "Politisko sistēmu transformācija Eiropas zemēs (20. gs. 20. – 30. gados) kā historiogrāfiska problēma". - 15% 3. Kolokvijs "Pasaule I un II pasaules kara priekšvakarā: kopīgais un atšķirīgais". - 15% 4. Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens (mutisks). - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas seno laiku, viduslaiku un jauno laiku vēsturē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|