Kods | LA1406 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pasaules vēsture: jaunie laiki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver Rietumu civilizācijas vēsturisko attīstību un īpatnības jaunajos laikos. Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veidojot izpratni par jauno laiku kultūrvēsturiskajām pamatīpatnībām, veicināt vēsturiskās apziņas veidošanos un attīstīt pašvadības kompetenci. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sekmēt izpratnes veidošanos par vēstures notikumiem un procesiem, par saimnieciskās, sociālās, politiskās, garīgās un intelektuālās dzīves reālijām; 2. Pilnveidot prasmes darbā ar vēstures avotiem un vēsturisko literatūru, veidojot pētnieciskā darba iemaņas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina jauno laiku pamatīpatnības.
2. Spēj saskatīt dažādu reģionu attīstības kopējās un atšķirīgās pazīmes.
3. Izprot korelāciju starp sociālo, ekonomisko, politisko un garīgi intelektuālo jomu cilvēku dzīvē.
4. Zina un skaidro lielo notikumu un nozīmīgu procesu priekšnosacījumus un sekas. - Dalība kolokvijos.
Atbildes eksāmenā. Prasmes: 5. Veicot darbu, demonstrē digitālo lietpratību. 6. Orientējas datu bāzēs. Atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai. 7. Atšķir vēstures avotus no zinātniskās literatūras. Analizē vēstures avotus un zinātnisko literatūru. 8. Demonstrē analītiskas prasmes, pildot uzdevumus un veicot pētījumus: gūto informāciju apkopo, strukturē, analizē un sagatavo prezentāciju rakstiski un mutiski. 9. Plāno, organizē un novērtē savu darbu. - Pētījumi (2) un semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā. Kompetence: 10. Skaidro cilvēces attīstības tendences jaunajos laikos, nosakot līdzīgās, kopīgās un atšķirīgās pazīmes dažādos reģionos. - Dalība kolokvijos, sagatavotie pētījumi. Atbildes eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Seminārnodarbības un izveidotais portfolio. - 20%
2. Patstāvīgi izstrādātais pētījums "Sociāli ekonomiskā, politiskā situācija ......(Eiropas valsts ) 16.–17. gs." Noformēts rakstiski, mutiski prezentēts un apspriests auditorijā. - 20% 3. Patstāvīgi izstrādāts pētījums "Sociāli ekonomiskā, politiskā situācija Rietumeiropā (kādā no Eiropas valstīm) 19.gs." Noformēts rakstiski, mutiski prezentēts un apspriests auditorijā. - 20% 4. Kolokvijs "Ikdienas dzīve Eiropā 19. gs.”. - 10% Noslēguma pārbaudījums: 5. Eksāmens. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Seno laiku un viduslaiku vēsturē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|