Kods | LA1405 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā psiholoģija skolotājiem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar sociālajiem procesiem un parādībām no sociālās psiholoģijas aspekta, lai topošais skolotājs šīs zināšanas varētu izmantot profesionālajā darbībā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: veidot priekšstatu par socialitāti un dažādām tās izpausmēm, lai attīstītu spēju harmonizēt cilvēku attiecības un profesionālajā darbībā izvēlēties atbilstošu mācību stratēģiju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izprast socialitātes būtību un cilvēka sociālo dabu. 2. Izprast korelāciju starp personisko un dažāda līmeņa kolektīvo, atpazīt starppersonu ietekmes mehānismus un saskatīt socialitātes un asocialitātes izpausmes. 3. Veicināt prasmi izvelēties atbilstošus materiālus un darbības, lai veidotu skolēnu spēju atpazīt sociālpsiholoģiskos fenomenus ikdienas situācijās un atbilstoši rīkoties. 4. Veicināt prasmi pielietot sociālās psiholoģijas atziņas pārliecināšanas procesā. 5. Attīstīt prasmi risināt konfliktu situācijas, pielietojot sociālās ietekmes mehānismus profesionālajā skolotāja darbā, īsteno praktiskajā darbā un ikdienā socialitātes principus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Izprot socialitātes būtību un cilvēka sociālo dabu.
- Izprot korelāciju starp personisko un dažāda līmeņa kolektīvo, atpazīst starppersonu ietekmes mehānismus un saskata socialitātes un asocialitātes izpausmes. - Formatīvā vērtēšana: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem. Prasmes: - Prot izvelēties atbilstošus materiālus un darbības, lai veidotu skolēnu spēju atpazīt sociālpsiholoģiskos fenomenus ikdienas situācijās un atbilstoši rīkoties. - Prot pielietot sociālās psiholoģijas atziņas pārliecināšanas procesā. - Formatīvā vērtēšana: individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Kompetence: - Risina konfliktu situācijas, pielietojot sociālās ietekmes mehānismus profesionālajā skolotāja darbā, īsteno praktiskajā darbā un ikdienā socialitātes principus. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība seminārnodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Noslēguma pārbaudījums - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā, attīstības, personības psiholoģijas studiju kursi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|