LA1404 Latvija pasaules vēstures kontekstā IV

Kods LA1404
Nosaukums Latvija pasaules vēstures kontekstā IV
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vēsture un filozofija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vladislavs Malahovskis
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss aptver Latvijas jaunāko laiku vēstures posmu (1918. g. – 21. gs. sākums). Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas)..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Valstiskuma veidošana Latvijas teritorijā 1918. – 1920. 4 6 2 8
2. Latvijas Republikas politiskā sistēma un tās evolūcija. 4 6 2 8
3. Economic situation in Latvia and changes in it after the coup of K. Ulmanis. 2 4 2 4
4. Latvijas ārpolitiskās tendences, to izpausmes (1918. – 1940). 2 4 2 4
5. Izglītības sistēma un kultūra Latvijā 1918. – 1940. g. 2 4 0 6
6. Sovjetizācijas sākumi Latvijā (1940 – 1941) un tās izpausmes dažādās dzīves jomās. 2 4 2 4
7. Vācijas okupācijas režīms Latvijā un tā izpausmes. 2 4 2 4
8. Sociāli ekonomiskā, politiskā situācija Latvijā pēc kara. 4 4 0 8
9. Sociāli ekonomiskā, politiskā, kultūras dzīve Latvijā 20. gs. 50. – 70. gados. 4 6 2 8
10. Pārbūves laiks Latvijā: 80. gadi. 4 6 0 10
11. Atjaunotā Latvijas Republika (1991 – 2024). 2 4 2 4
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis – veidojot izpratni par Latvijas vēstures (1918. g. – 21. gs. sākums) kultūrvēsturiskajām pamatīpatnībām, veicināt vēsturiskās apziņas veidošanos un attīstīt kritiskās domāšanas un pašvadības kompetenci. Kursa uzdevumi: 1. Sekmēt izpratnes veidošanos par vēstures notikumiem un procesiem Latvijā 20. gs. – 21. gs. sākumā, par saimnieciskās, sociālās, politiskās, garīgās dzīves reālijām; 2. Pilnveidot prasmes darbā ar vēstures avotiem un vēsturisko literatūru, veidojot pētnieciskā darba iemaņas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina Latvijas vēstures pamatīpatnības 20. gs. – 21. gs. sākumā un skaidro nacionālās apziņas izpausmes. 2. Izprot korelāciju starp sociālo, ekonomisko, politisko un garīgi intelektuālo jomu cilvēku dzīvē 20. gs. – 21. gs. sākumā un skaidro 20. gs. – 21. gs. lielo notikumu un nozīmīgu procesu priekšnosacījumus un sekas. - Dalība kolokvijos. Atbildes eksāmenā.
Prasmes: 3. Orientējas datu bāzēs. Ar izpratni atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai. 4. Izprot vēstures avotu atšķirību no zinātniskās literatūras. Analizē vēstures avotus un zinātnisko literatūru. 5. Demonstrē digitālo lietpratību un analītiskas prasmes, pildot sarežģītus uzdevumus un veicot pētījumus: gūto informāciju apkopo, strukturē, analizē un sagatavo prezentāciju rakstiski un mutiski. 6. Plāno, organizē un novērtē savu darbu. - Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā.
Kompetence: 7. Izprot un skaidro vēstures procesu kā dažāda rakstura un dažādos līmeņos notiekošās izmaiņas. - Dalība kolokvijos, sagatavotie ziņojumi (portfolio). Atbildes eksāmenā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Kolokvijs "1934. gada 15. maija apvērsums un K.Ulmaņa autoritārais režīms Latvijas vēsturnieku skatījumā". - 20%
2. Kolokvijs "Latviešu strēlnieki Latvijas vēsturnieku darbos". - 20%
3. Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi (portfolio). - 20%
4. Noslēguma pārbaudījums: Atbildes uz jautājumiem eksāmena laikā. - 40%
 
Priekšzināšanas Kursā “Latvija pasaules vēstures kontekstā (I, II, III) iegūtās zināšanas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]