Kods | LA1404 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvija pasaules vēstures kontekstā IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver Latvijas jaunāko laiku vēstures posmu (1918. g. – 21. gs. sākums). Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – veidojot izpratni par Latvijas vēstures (1918. g. – 21. gs. sākums) kultūrvēsturiskajām pamatīpatnībām, veicināt vēsturiskās apziņas veidošanos un attīstīt kritiskās domāšanas un pašvadības kompetenci. Kursa uzdevumi: 1. Sekmēt izpratnes veidošanos par vēstures notikumiem un procesiem Latvijā 20. gs. – 21. gs. sākumā, par saimnieciskās, sociālās, politiskās, garīgās dzīves reālijām; 2. Pilnveidot prasmes darbā ar vēstures avotiem un vēsturisko literatūru, veidojot pētnieciskā darba iemaņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina Latvijas vēstures pamatīpatnības 20. gs. – 21. gs. sākumā un skaidro nacionālās apziņas izpausmes.
2. Izprot korelāciju starp sociālo, ekonomisko, politisko un garīgi intelektuālo jomu cilvēku dzīvē 20. gs. – 21. gs. sākumā un skaidro 20. gs. – 21. gs. lielo notikumu un nozīmīgu procesu priekšnosacījumus un sekas. - Dalība kolokvijos.
Atbildes eksāmenā.
Prasmes: 3. Orientējas datu bāzēs. Ar izpratni atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai. 4. Izprot vēstures avotu atšķirību no zinātniskās literatūras. Analizē vēstures avotus un zinātnisko literatūru. 5. Demonstrē digitālo lietpratību un analītiskas prasmes, pildot sarežģītus uzdevumus un veicot pētījumus: gūto informāciju apkopo, strukturē, analizē un sagatavo prezentāciju rakstiski un mutiski. 6. Plāno, organizē un novērtē savu darbu. - Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā. Kompetence: 7. Izprot un skaidro vēstures procesu kā dažāda rakstura un dažādos līmeņos notiekošās izmaiņas. - Dalība kolokvijos, sagatavotie ziņojumi (portfolio). Atbildes eksāmenā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Kolokvijs "1934. gada 15. maija apvērsums un K.Ulmaņa autoritārais režīms Latvijas vēsturnieku skatījumā". - 20%
2. Kolokvijs "Latviešu strēlnieki Latvijas vēsturnieku darbos". - 20% 3. Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi (portfolio). - 20% 4. Noslēguma pārbaudījums: Atbildes uz jautājumiem eksāmena laikā. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursā “Latvija pasaules vēstures kontekstā (I, II, III) iegūtās zināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|