LA1403 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)": Matemātikas joma: Matemātika, tās metodika II

Kods LA1403
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)": Matemātikas joma: Matemātika, tās metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inese Briška
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Kursa apguves gaitā studenti iegūst zināšanas, prasmes un radošas pieejas pieredzi, kuru izmantos un tālāk attīstīs, mācot matemātiku skolā; gūst pārliecību, ka matemātika palīdz skolēniem attīstīt argumentācijas spēju, patstāvīgu loģisko domāšanu, māca pieņemt racionālus lēmumus. Kursā tiek aplūkots 4. – 6. klases matemātikas mācīšanas saturs, metodes, mācību līdzekļi un mācību darba organizācijas formas. Praktiskajās nodarbībās studenti gūst prasmes un kompetenci matemātikas stundu modelēšanā, augstākās grūtuma pakāpes uzdevumu risināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Matemātikas priekšmeta didaktiskais nodrošinājums. Matemātikas priekšmeta standarts, programma 4.-6. klasēs; Matemātikas mācību līdzekļi: mācību grāmatas, darba burtnīcas, materiāli pārbaudes darbu organizēšanai. 4 6 0 6
Naturālie skaitļi: numerācija, darbības. Četrciparu skaitļi: pieraksts, lasīšana, decimālais sastāvs, salīdzināšana. Saskaitīšana un atņemšana galvā un rakstos. Reizināšana un dalīšana ar viencipara skaitli, ar divciparu skaitli, izmantojot darbību īpašības. Reizināšana un dalīšana ar 0, 1, 10, 100. Skaitļi līdz triljonam: šķiras un klases, pieraksts, lasīšana, decimālais sastāvs, salīdzināšana. 4 6 2 6
Romiešu cipari: skaitļu pieraksts un lasīšana. 2 4 2 8
Reizināšana un dalīšana ar divciparu un trīsciparu skaitli rakstos. Rezultātu aptuvens novērtējums. Kāpināšana kvadrātā un kubā. Darbību secība. 4 4 0 6
Dalāmība. Pirmskaitļi un salikti skaitļi. Skaitļa sadalīšana pirmreizinātājos. Dalāmības pazīmes ar 2; 3; 5; 9; 10; n. Skaitļa dalāmais/dalītājs, skaitļu lielākais kopīgais dalītājs un mazākais kopīgais dalītājs. 2 4 2 4
Parastās daļas. Daļas jēdziens. Daļas pamatīpašība. Jaukti skaitļi. Daļu salīdzināšana.Daļas aprēķināšana no visa daudzuma. Visa daudzuma aprēķināšana, ja zināma tā daļas vērtība. Viens daudzums kā otra daudzuma daļa.Daļu un jauktu skaitļu saskaitīšana un atņemšana.Parasto daļu un jaukto skaitļu reizināšana un dalīšana. 2 6 2 6
Decimāldaļskaitļi. Decimāldaļas jēdziens, pieraksts un lasīšana. Šķiru vērtības decimāldaļu pierakstā. Decimāldaļu saīsināšana un paplašināšana, salīdzināšana. Decimālās mērvienības. Decimāldaļu saskaitīšana un atņemšana. Decimāldaļu reizināšana un dalīšana ar 10, 100, 1000. Decimāldaļu reizināšana un dalīšana. Kāpināšana kvadrātā un kubā. 2 6 0 4
Parastie un decimāldaļskaitli vienkopus. Parastas daļas pārveidošana par galīgu decimāldaļu un otrādi. Procenti. Procentu aprēķināšana no skaitļa un skaitļa aprēķināšana, ja zināma tā procentu vērtība, divu skaitļu attiecības izteikšana procentos. Skaitļu noapaļošana. Divu lielumu attiecība. Tieši proporcionāli lielumi. Apgriezti proporcionāli lielumi. Proporcija. 2 4 2 6
Racionālie skaitļi. Negatīvi skaitļi. Pretēji skaitļi. Skaitļa modulis. Skaitļu salīdzināšana. Darbības ar racionāliem skaitļiem. Iekavu atvēršana un ieslēgšana iekavās, ja pirms tām ir mīnusa (plusa) zīme. 2 4 0 8
Datu analīze. Dažādos eksperimentos, pētījumos un aptaujās iegūto datu savākšana, pieraksts, sakārtošana, sistematizēšana, attēlošana stabiņveida diagrammas, informācijas iegūšana no stabiņveida un sektora diagrammām, salīdzināšana un analīze. 2 4 2 8
Lielumi un sakarības starp tiem, funkcija. Naudas, garuma, masas, laukuma, tilpuma, ātruma mērvienības, pāreja no mazākām mērvienībām uz lielākām un otrādi, lielumu salīdzināšana, sakārtošana augošā vai dilstošā secībā. Darbības ar mēriem. 2 6 0 4
Ģeometrijas mācību saturs 4. -6. klases matemātikas jomā. Taisne, nogrieznis, stars. Daudzstūris, taisnstūris, trijstūris, perimetra aprēķināšana. Leņķis un tā mērīšana. Paralēlās un perpendikulārās taisnes. Riņķa līnija un riņķis. Riņķa līnijas garuma aprēķināšana. Ģeometriskie ķermeņi: kubs, taisnstūra paralēlskaldnis, to virsmas laukums, tilpums. 2 6 2 4
Koordinātu plakne. Punkta koordinātas, kvadranti. Dažādu sakarību attēlošana koordinātu plaknē. Mērogs. 2 2 2 4
Teksta uzdevumi. Praktisku uzdevumu, kas saistīti ar sadzīves, dabaszinātņu, vides un veselības jautājumiem, risinātmācīšanas metodika. 2 2 0 4
Pētnieciskā, praktiskā darbība matemātikā. 2 4 2 6
Informācijas tehnoloģiju lietojums matemātikas mācību procesā. 2 2 0 4
Mācību stundu analīze: pašvērtējums, pašvadītā mācīšanās, vērtēšana mūsdienīgā mācību procesā. 2 2 2 4
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi: Iegūt izpratni par skaitļu kopu, lielumu un ģeometrisko objektu teorētiskajiem pamatiem un to mācīšanu matemātikas kursā kompetencēs balstītā izglītībā. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar matemātikas priekšmeta apguves mērķiem katrā klasē un katrā tēmā. 2. Iegūt zināšanas par skaitļu un ģeometrisko figūru kopām, lielumiem. Apgūt prasmi plānot, realizēt matemātikas mācību kompetencēs balstītā pieejā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina par matemātikas mācību priekšmeta saturu, tā pēctecību. 2. Zina par mācību pieejām, paņēmieniem un metodēm, to veidiem. 3. Zina skaitļu un ģeometrisko figūru kopas, lielumus. - Noslēguma pārbaudījums: Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Prasmes: 4. Modelē skaitļus un darbības ar tiem. 5. Sagatavo un lieto mācību metodiskos materiālus matemātikas mācību satura apguvē. - Noslēguma pārbaudījums: Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Kompetences: 6. Organizē mūsdienīgu, kompetencēs balstītu, mācību procesu atbilstoši skolēnu attīstības tendencēm, interesēm un vajadzībām. - Noslēguma pārbaudījums: Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums. Temata nobeiguma darbs. - 25%
2. starppārbaudījums. Stundas fragmenta plāns, kurā tiek mērķtiecīgi izmantotas informācijas tehnoloģijas. - 25%
3. starppārbaudījums. Stundas plāns ar problēmrisināšanas un pētniecisko pieeju. - 25%
Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. - 25%
 
Priekšzināšanas Matemātika, tās metodika I.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]