Kods | LA1401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālais saturs un virtuālā realitāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ingus Terbets, Aleksandrs Supruns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Virtuālā realitāte (VR) mūsdienās tiek plaši izmantota dažādās nozarēs – izglītībā, dizainā, uzņēmējdarbībā, mākslā un citur.. Studiju kurss “Digitālais saturs un VR” sniedz starpdisciplināru ieskatu VR pieredzes izstrādē, akcentējot radošo un vizuālo komponenti. Uzsvars tiek likts uz digitālā satura radīšanu, tostarp grafiku, video, 3D modelēšanu un interaktīvu pieredžu izstrādi. Studenti izstrādāsvienotu VR vidi, izmantojot dažādus digitālos materiālus un strādājot ar pieejamajām VR ierīcēm.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir: apgūt digitālā satura veidošanas un VR pieredzes izstrādes pamatprincipus. Uzdevumi: 1. Attīstīt izpratni par dažādu mediju (grafika, video, 3D) integrāciju. 2. Nodrošināt praktiskas iemaņas digitālā satura radīšanā un VR prototipēšanā. 3. Sekmēt radošo domāšanu, izstrādājot VRpieredzes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot dažādu digitālā satura formu īpatnības un to piemērotību VR vidē.
2. Pārzina digitālā satura izstrādes rīku (Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Blender, Gravity Sketch, Unity) pamatprincipus.
3. Saprot VR tehnoloģiju ierobežojumus un iespējas, ņemot vērā lietotāju pieredzi un tehniskos aspektus. - Izstrādāti praktiskie darbi, veikta projekta prezentācija. Prasmes: 1. Prot izveidot un rediģēt vizuālos materiālus un 3D modeļus VR vajadzībām. 2. Prot montēt un optimizēt 360° video integrēšanai VR platformās. 3. Spēj izveidot vienkāršas VR ainas un integrēt dažādus digitālos elementus vienotā pieredzē. 4. Prot novērtēt VR satura vizuālo kvalitāti un lietojamību konkrētai mērķauditorijai. - Izstrādāti praktiskie darbi, veikta projekta prezentācija. Kompetences: 1. Spēj patstāvīgi un komandā plānot, izstrādāt un prezentēt VR satura projektus. 2. Spēj pieņemt pamatotus lēmumus par rīku un satura izvēli atbilstoši projekta mērķiem. 3. Spēj sadarboties starpdisciplinārā vidē, apvienojot radošās un tehniskās kompetences VR projektu realizācijā. - Izstrādāti praktiskie darbi, veikta projekta prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs: Photoshop un Blender - 15%
Praktiskais darbs: Premiere - 15% Praktiskais darbs: Gravity Sketch - 15% Praktiskais darbs: Unity - 15% Izstrādāta projekta prezentācija: interaktīvas VR pieredzes izstrāde, apvienojot iepriekš izstrādātos materiālus. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav obligātu priekšnosacījumu. Vēlama interese par digitālo dizainu un pamatzināšanas datorlietojumprogrammās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|