Kods | KC0001 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads Latvijas kultūrā, vēsturē un dzīvesveidā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Kultūras centrs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ieva Ose | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss piedāvā ievadu Latvijas bagātīgajā kultūras mantojumā, vēsturē un mūsdienu dzīvesveidā. Studenti izpētīs galvenos Latvijas vēstures posmus, mākslas un kultūras kustības, kā arī tradīcijas un folkloru, beigās analizējot, kā šie elementi veido mūsdienu Latvijas sabiedrību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: - sniegt priekšstatu par Latviju, tās vēsturi, kultūras mantojumu, tradīcijām, galvenajiem kultūras notikumiem; - atklāt latviskās identitātes aspektus un veicināt kultūras mantojuma (mūzika, māksla, deja, tautas tērpi, tradīcijas, folklora) iepazīšanu caur kultūras norisēm. Studiju kursa uzdevumi: - attīstīt plašu izpratni par galvenajiem vēstures notikumiem un laikmetiem Latvijas vēsturi; - pilnveidot prasmi atpazīt tradicionālās latviešu paražas, svētkus un dzīvesveidu un to attīstību mūsdienās; - iemācīt identificēt un izskaidrot kultūras, mākslas un muzikālo mantojumu, kas veido latvisko identitāti; - attīstīt prasmi kritiski analizēt primāros un sekundāros avotus, tostarp muzeju ekspozīcijas un kultūras objektus; - attīstīt angļu valodas un akadēmiskās komunikācijas prasmes, ar iespēju paplašināt pamata latviešu valodas vārdu krājumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un izskaidrot galvenos Latvijas vēsturiskos notikumus un kultūrvēsturiskās vietas. - Metodes: Tēmas pārbaude, dienasgrāmata, iesaiste.
Kritēriji: Tēmas pārbaudē – spēj identificēt un apspriest galvenos Latvijas vēstures laikmetus un latviešu kultūras attīstības posmus, notikumus un personības. Dienasgrāmatā – iesaistās iknedēļas uzdevumos, atsaucoties uz vēsturiskiem notikumiem un kultūrvēsturiskām vietām. Spēj identificēt un aprakstīt latviešu paražas, tradīcijas un svētkus - Metodes: Grupas prezentācija, dienasgrāmata, iesaiste. Kritēriji: Prezentācijā – analizē konkrētu latviešu svētku nozīmi un piemērus. Dienasgrāmatā - iesaistās iknedēļas uzdevumos, atsaucoties uz latviešu paražām, tradīcijām un kultūras pasākumiem. Spēj analizēt mākslas, mūzikas un folkloras lomu Latvijas kultūras identitātes veidošanā. - Metodes: Grupas prezentācija, dienasgrāmata. Kritēriji: Prezentācijā – izpēta un analizē konkrētu latviešu svētku norisi. Parāda pamatzināšanas par tradīcijām un folkloru. Dienasgrāmatā - iesaistās nedēļas uzdevumos, kas attiecas uz latviešu mākslu, mūziku un folkloru. Spēj identificēt un izskaidrot mūsdienu tendences un paražas Latvijā. - Metodes: Tēmas pārbaude, dienasgrāmata. Kritēriji: Temata testā – spēj identificēt un aprakstīt pašreizējās tendences un tradīcijas Latvijā. Dienasgrāmatā – iesaistās nedēļas uzdevumos, kas saistīti ar tendencēm, izaicinājumiem un izmaiņām mūsdienu Latvijā. Spēj kritiski analizēt pirmavotu un sekundāro kultūras materiālu, tostarp muzejos un vietējā Izmanto savu dzīves pieredzi, lai kritiski analizētu atšķirības un līdzības starp kultūrām un dzīvesveidiem - Metodes: Dienasgrāmata, iesaiste. Kritēriji: Dienasgrāmatā – pierādījumi par iesaisti un pārdomām par vismaz trim kultūrvēsturiski nozīmīgām vietām/ pasākumiem semestra laikā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tēmas pārbaude I - vēsture un kultūrvēsturiskas vietas - 20%
Grupas video prezentācija - pētījums un izvēlētās tēmas analīze (tēma, kas atspoguļo kādu tradīciju vai svētkus) - 20% Tēmas pārbaude II - mūsdienu Latvija, paražas, identitātes attīstība - 20% Kultūras dienasgrāmata – iknedēļas pārdomas un fotogrāfijas, kas dienasgrāmatas veidā apkopotas iesniegšanai semestra beigās - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|