RA0504 Stratēģiskā vadība

Kods RA0504
Nosaukums Stratēģiskā vadība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Iluta Arbidāne
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa iepazīstina studentus ar stratēģiskās vadības teorijām, metodēm un instrumentiem, kas nepieciešami uzņēmuma ilgtermiņa mērķu sasniegšanai un konkurētspējas nodrošināšanai. Kurss aptver stratēģiskās analīzes, lēmumu pieņemšanas, resursu pārvaldības un inovāciju ieviešanas principus. Studenti iegūs praktiskas iemaņas stratēģiju izstrādē un ieviešanā, kā arī spēj kritiski izvērtēt organizācijas vidi un pieņemt pamatotus lēmumus mainīgā biznesa vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads stratēģiskajā vadībā. Pārvaldības funkcijas. Kas ir stratēģija? Stratēģiskās vadības process. 2 10 2 14
Uzņēmums kā stratēģiskās vadības objekts. Uzņēmuma definīcijas. Biznesa funkcijas. Ieinteresētās puses. 4 10 2 10
Stratēģijas formulēšana. Vīzija. Mērķi. ‘Smart’ mērķi. Misija. 10 10 2 10
Stratēģijas formulēšana. Ārējās vides analīze. Vispārējā vide. Konkurences vide. 5 Portera spēki. 6 8 2 14
Stratēģijas formulēšana. Iekšējās vides analīze. Resursi. Prasmes. Kompetences. Konkurences priekšrocības. Kā radīt konkurences priekšrocības? 16 10 4 14
Stratēģijas formulēšana. SVID analīze. SWOT un TOWS metode stratēģijas formulēšanā. Stratēģiskie virzieni. 8 10 4 14
Stratēģiskā izvēle. 4 6 2 14
Stratēģijas ieviešana. Organizatoriskā struktūra. Stratēģiskā kontrole. Koordinācija. 8 10 2 14
Stratēģiskā vadība. Stratēģiskā vadītāja iezīmes, prasmes un competence. Stratēģiskā vadītāja emocionālā inteliģence. 2 10 2 14
Stratēģijas novērtēšana. 2 10 2 14
Kopā: 62 94 24 132
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir iemācīt studentiem formulēt stratēģiju, īstenot stratēģiju, kā arī sniegt zināšanas par uzņēmuma stratēģisko vadību strauju pārmaiņu vidē. Ārējās un iekšējās vides analīze. Stratēģijas komponentes - vīzija, mērķi, misija un stratēģiskie virzieni - tiek izstrādāti, pamatojoties uz SVID analīzi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: spēj - demonstrēt vadības zinātnes pamatzināšanas un speciālās zināšanas un šo zināšanu kritisko izpratni; - parādīt izpratni par svarīgākajiem jēdzieniem un likumsakarībām attiecīgajā vadības zinātnes jomā. - Kontroldarbs Eksāmens
Prasmes: spēj - veikt profesionālas, inovatīvas vai pētnieciskas darbības, izmantojot iegūtos teorētiskos pamatus un prasmes; - formulēt un analītiski aprakstīt vadības zinātnes informāciju, problēmas un risinājumus, tos izskaidrot un saprātīgi pārrunāt gan ar speciālistiem, gan nespeciālistiem; - patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, vadīt turpmāko profesionālo attīstību; - demonstrēt zinātnisko pieeju problēmu risināšanai, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu; - pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgajā vidē. - Situāciju analīze Eksāmens
Kompetences: spēj - patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju; - pieņemt lēmumus un risināt problēmas vadības zinātnes jomā; - demonstrēt izpratni par profesionālo ētiku; - novērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību; - piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā. - Situāciju analīze Prezentācija Kontroldarbs Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība kolokvijos, semināros, praktiskās nodarbībās. - 30%
Pārskatu novērtēšana. - 30%
Eksāmena vērtējums. - 40%
 
Priekšzināšanas Apgūti studiju kursi: Ievads menedžmentā, Mikroekonomika, Makroekonomika
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 31.0 31.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]