Kods | RA0503 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovāciju ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anda Zvaigzne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa apgūšanas procesā studenti izpratīs inovāciju ekonomikas būtību, inovāciju veidus un nozīmi uzņēmējdarbībā. Studenti apgūs teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas inovatīvas darbības novērtēšanā, inovāciju plānošanā, stratēģijas veidošanā, ekonomikā un finansēšanā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veidot studējošajiem kompetenci analizēt inovāciju lomu ekonomikā un uzņēmējdarbībā, attīstīt prasmes izstrādāt un izvērtēt inovāciju risinājumus, pieņemot ekonomiski pamatotus lēmumus dažādās situācijās. Studiju kursa uzdevumi: 1. veidot izpratni par inovāciju būtību, veidiem un nozīmi ekonomikā. 2. attīstīt spēju analizēt uzņēmuma inovācijas potenciālu, plānot un izstrādāt piemērotas inovāciju stratēģijas, 3. sekmēt spēju pieņemt pamatotus lēmumus par inovāciju finansēšanu, izvērtējot riskus. 4. veicināt spēju darboties individuāli un komandā, izmantojot pētniecisku un radošu pieeju, kā arī skaidri un argumentēti prezentēt risinājumus dažādām mērķauditorijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt ekonomista profesijai raksturīgās pamata, specializētās zināšanas un kritisku izpratni par inovāciju ekonomikas būtību, inovāciju veidiem un nozīmi ekonomikā. - Eksāmens, kontroldarbs – vērtē izpratni par inovāciju ekonomikas jēdzieniem, klasifikāciju un nozīmi ekonomikā. Spēj pielietot finanšu un statistikas informāciju inovāciju plānošanā, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. - Praktiskie darb, kā arī patstāvīgais darbs - vērtē prasmi pielietot datus, lēmumu pieņemšanu un radošu domāšanu. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos un parādīt zinātnisku pieeju inovatīvu problēmu risināšanā, veicot darbu individuāli un grupā. - Vērtējums par grupu un individuālo darbu prezentācijās – vērtē spēju strukturēt darbu un izmantot zinātnisku pieeju. Spēj izstrādāt inovācijas stratēģiju, novērtēt inovāciju finansēšanas riskus, sniedzot priekšlikumus to novēršanai un argumentēti diskutēt par to gan ar specialistiem, gan nespeciālistiem - Patstāvīgā darba prezentācija – vērtē risinājumu kvalitāti, risku novērtējumu un argumentācijas prasmes diskusijās. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt inovāciju ekonomikas informāciju un to izmantot pieņemot lēmumus, risinot ekonomikas problēmas. - Patstāvīgais darbs (analīze par nozari), eksāmens, kontroldarbs – vērtē informācijas iegūšanas, atlases un lietošanas spējas ekonomikas problēmu risināšanā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi (2 prezentācijas) - 25%
Kontroldarbs - 10% Dalība un aktivitāte praktiskajās nodarbībās - 15% Eksāmens (rakstisks) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studējošajiem jābūt apgūtām pamatzināšanām ekonomikā, uzņēmējdarbībā un finanšu analīzē, kā arī jāprot izmantot statistisko informāciju ekonomisko procesu izvērtēšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|