| Kods | RA0485 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Konfliktoloģija un lietišķā etiķete | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek apgūti konfliktu vadības teorētiskie pamati un metodoloģiskie paņēmieni, kā arī attīstītas prasmes konfliktu diagnosticēšanā, prognozēšanā, profilaksē un risināšanā. Kursā tiek atklāta protokola un etiķetes nozīme oficiālo un privāto personu savstarpējā saskarsmē, to ietekmi uz darbības rezultātu, protokola raksturojums, labas uzvedības normas, pieklājības standarti, to radošā interpretācija.. Studiju kursa apguves laikā studenti apgūst, kā atpazīt un novērst potenciālos konfliktus, veidot uzticēšanos un komunikācijas efektivitāti, kā arī pielietot konfliktoloģijas metodes starpgrupu un dienesta līmeņa komunikācijā. Kursa saturs ietver praktiskus uzdevumus, lomu spēles un situāciju analīzi, kas balstīti uz reāliem robežsardzes darba gadījumiem un Frontex mācību scenārijiem. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Attīstīt spēju efektīvi komunicēt, sadarboties un risināt konfliktus daudzvalodīgā un multikulturālā drošības vidē, nodrošinot cilvēktiesību, profesionālās ētikas un robežsardzes vērtību ievērošanu dienesta darbībā. Uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi atpazīt un analizēt kultūru un komunikācijas atšķirības, kas ietekmē profesionālo saskarsmi robežsardzes darbā. 2. Pilnveidot efektīvas, empātiskas un ētiskas komunikācijas prasmes dažādos starpkultūru kontekstos. 3. Attīstīt spēju risināt un mediēt konfliktus, izmantojot sadarbības un samierināšanas pieejas. 4. Veicināt kompetenci vadīt un motivēt komandas ar kultūras un profesionālās pieredzes daudzveidību. 5. Sekmēt spēju sadarboties ar nacionālajām un starptautiskajām institūcijām, ievērojot cilvēktiesības, ētiku un starpkultūru jutīgumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt konflikta būtību, tā rašanās iemeslus. - Kontroldarbs, eksāmens Prot pielietot diagnostikas un vadības instrumentus. - Kontroldarbs, eksāmens Prot pielietot konflikta profilaktiskos pasākumus un risināt konflikta situācijas. - Kontroldarbs, eksāmens Pārzina un spēj pielietot lietišķās etiķetes normas un principus. - Kontroldarbs, eksāmens Spēj pielietot etiķetes normas savā un iestādes rīcībā. - Kontroldarbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Vērtējums par 1 kontroldarbu. - 20%
Patstāvīgais darbs. - 20% Eksāmena novērtējums. - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Profesionālā ētika un psiholoģija (īsā cikla programmā) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||