| Kods | RA0468 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Organizāciju psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studenti iepazīstas ar populārākajām un nozīmīgākajām organizācijas psiholoģijas koncepcijām, padziļina izpratni par organizācijas locekļu psiholoģiskā komforta nozīmi organizācijas dzīvē. Seminārnodarbībās studenti diskutē par komunikācijas nozīmi organizācijas dzīvē, konfliktu rašanos un risināšanu, salīdzina un analizē dažādos viedokļus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
izpratnes par organizācijas psiholoģijas pamatnostādnēm, organizācijas darba efektivitāti un attīstību ietekmējošiem faktoriem padziļināšana 1. Formulēt aktuālos organizāciju psiholoģijas koncepciju aspektus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. 2. Izprast organizāciju kultūras elementus, līmeņus, ir padziļināts priekšstats par organizāciju kultūras tipiem, par vadības un līderības problēmjautājumiem 3. Spēj analizēt organizācijas psiholoģisko klimatu, organizācijas attīstības posmus, noteikt pārmaiņu nepieciešamību. 4. Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas stresa mazināšanā. 5. Spēj analizēt un izvērtēt organizācijas kultūru. 6. Spēj izvērtēt un izvirzīt ieteikumus organizācijas efektivitātes pilnveidošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Spēj diskutēt par aktuāliem organizāciju psiholoģijas koncepciju aspektiem, tos izskaidrot un argumentēt
- Izprot organizāciju kultūras elementus, līmeņus, ir padziļināts priekšstats par organizāciju kultūras tipiem, par vadības un līderības problēmjautājumiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un praktiskā darba izpilde Prasmes - Spēj analizēt organizācijas psiholoģisko klimatu, organizācijas attīstības posmus, noteikt pārmaiņu nepieciešamību. - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas stresa mazināšanā. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un praktiskā darba izpilde Kompetence - Spēj analizēt un izvērtēt organizācijas kultūru. - Spēj izvērtēt un izvirzīt ieteikumus organizācijas efektivitātes pilnveidošanā. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 15%
Dalība praktiskajās nodarbībās - 15% Patstāvīgais darbs - 30% Eksāmena darbs. Prezentē izpētes rezultātus par vienas organizācijas kultūras izpēti, pamato ar teorētiskajām atziņām. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas vispārīgajā un saskarsmes psiholoģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||