| Kods | RA0462 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesionālais praktikums II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa ietvaros studenti apgūst vispārējos apģērbu projektēšanas principus un prasības, pielāgojot tos reāla klienta/uzņēmuma kontekstam. Kurss orientēts uz praktisku problēmu risināšanu apģērbu dizaina un izstrādes procesā, analizējot konkrēta klienta/uzņēmuma situāciju un piedāvājot risinājumus.. Kurss tiek organizēts balstoties uz problēmu balstītas mācīšanās (PBL) metodi, kas ietver sešus posmus: pieredze, problēma, hipotēze, pārbaude, secinājumi un pašvērtējums. Studenti izstrādā dizaina/produktu attīstības projektu, balstoties uz piedāvāto praktisko uzdevumu, kurā tiek analizēta jauna izstrādājuma/produkta izstrāde/pilnveide. Procesā tiek veicināta studentu radošā domāšana, spēja izteikt un pārbaudīt pieņēmumus, veidot secinājumus un novērtēt savas un/vai komandas aktivitātes.. Kursa rezultātā studenti iegūst personiski nozīmīgas praktiskas zināšanas, attīsta profesionālo elastību, komunikāciju komandā, kritisko domāšanu un pozitīvu attieksmi pret uzticēto uzdevumu.. Kurss tiek apgūts, izmantojot uz problēmu balstītas mācīšanās elementus: (1) definēts vispārējais Inovatīvu produktu, procesu un pakalpojumu izstrādes studiju kursa saturs, uzdevumi un sasniedzamie rezultāti, apskatīts pamatjēdzienu un apģērbu dizaina izstrādes galvenie pamatnosacījumi, projektēšanas un izgatavošanas pamatprincipi (2) problēma tiek analizēta, izmantojot projekta metodi kā studiju procesa aktivitāti; (3) projekta aktivitāte tiek plānota kā darbību virkne, kas aptver esošo un trūkstošo zināšanu trūkumu, problēmu analīzes jautājumu formulēšanu un atbilžu atrašanu, integrējot teorētisko avotu pētījumus un praktisko situāciju analīzi, konkrēta inovatīva produkta sagatavošanu un prezentāciju (problēmu analīzes ziņojumu); (4) problēmas analīze tiek veikta nelielā, līdz 5 cilvēkiem lielā grupā, pielietojot saziņas un sadarbības mācību metodes; (5) studentu mācīšanās pasākumus mērķtiecīgi atbalsta docētājs, savlaicīgi sniedzot atgriezenisko saiti un konsultācijas par konkrēto tēmu; (6) grupu un individuālais studiju progress tiek sistemātiski (paš-) novērtēts un pārdomāts.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis Attīstīt studentu profesionālās kompetences, izmantojot problēmbalstītas mācīšanās metodi, lai pilnveidotu spēju analizēt un projektēt apģērbu ražošanas procesus konkrēta uzņēmuma kontekstā, veidojot pamatotus, radošus un ilgtspējīgus risinājumus. Uzdevumi Attīstīt spēju identificēt un formulēt dizaina izstrādes problēmu konkrētā uzņēmuma kontekstā. Attīstīt spēju izstrādāt dizaina koncepciju, pielietojot PBL posmus: problēmas analīze, hipotēžu formulēšana, pārbaude, secinājumi. Attīstīt spēju integrēt teorētiskās zināšanas un praktisko pieredzi, lai veidotu argumentētus, inovatīvus risinājumus. Attīstīt spēju analizēt uzņēmuma apģērbu projektēšanas un izstrādes procesu, izvērtēt problēmas un attīstības potenciālu. Attīstīt pašrefleksijas prasmes, izvērtējot savas stiprās puses, izaicinājumus un attieksmi pret uzdevumu. Attīstīt spēju strukturēti veikt darba gaitu, prezentēt rezultātus, izstrādājot projektu un prezentāciju, formulēt pamatotus secinājumus Attīstīt spēju darboties komandā, uzņemties atbildību par uzdevumu izpildi un sadarboties ar profesionāļiem uzņēmuma vidē. Attīstīt spēju pielietot PBL profesionālo problēmu risināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj parādīt darba uzdevuma sagatavošanās procesa nosacījumu, atbilstošo metožu pielietojuma pamatzināšanas par izstrādājuma projektēšanu, izgatavošanu/apstrādi un to kritisku izpratni.
Spēj parādīt zināšanas par izstrādājuma izejmateriāliem, to izvēli un novērtēšanu un citiem nepieciešamiem resursiem. - Semināri, individuālās/ grupas konsultācijas par projekta gaitu un satura atbilstību uzdevumam
Vērtēšanas kritēriji:
darba uzdevuma sagatavošana saistībā ar definēto problēmu;
pielietoto metožu pamatotība dizaina risinājumos;
izejmateriāli, to izvēles pamatojums atbilstoši pielietojamības jomai un nepieciešamo resursu izmantošana projektēšanā. Spēj veikt projektēšanas procesu, pielietot pamatkonstrukciju un konstruktīvo risinājumu izvēles kritērijus, modelēšanas pamatpaņēmienus, citas izstrādājuma projektēšanas metodes un rīkus. Spēj izvēlēties izstrādājuma siluetam un izejmateriāliem atbilstošās virslaides, veikt lekālu izstrādi pēc prasībām, maketu izgatavošanu un pārbaudi, noteikt defektu veidus. Spēj izvērtēt izstrādājuma ergonomiskās, estētiskās kvalitātes un funkcionālās atbilstības prasības, sastādīt tehnisko dokumentāciju. Spēj veikt problēmuzdevuma/ pasūtījuma kvalitatīvu izpildi. - Projekta izstrāde ar dokumentētu problēmas analīzi un izstrādātā risinājuma pamatojumu Vērtēšanas kritēriji: problēmas identifikācija, formulējums un piedāvātais risinājums, attiecināts to uz konkrētu apģērbu dizaina/ražošanas kontekstu; projekta pētījuma struktūras izstrāde un saturs, saskaņā ar PBL posmiem; praktisks piemeklēts un pamatots materiālu, tehnoloģiju un procesa risinājums. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt izstrādājumam izvirzāmās prasības. Spēj precīzi sagatavot izpētes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma projektēšanai. Spēj racionāli plānot projektējamā izstrādājuma izstrādes gaitu, atbilstību izvirzītajām prasībām. Spēj ievērot darba drošības prasības, lietot profesionālo terminoloģiju. - Prezentācija Vērtēšanas kritēriji: pamatoti secinājumi un darba prezentācija profesionālā un argumentētā formā; patstāvīgi organizēts darba process un profesionālas problēmas risinājums; kritiskā domāšana un refleksija par savu profesionālo izaugsmi; sadarbība grupā un kvalitatīvs ieguldījums kopējā risinājumā; formulēts un prezentēts pašvērtējums par savu ieguldījumu un mācīšanās procesu un grupas darba izvērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Formatīvais novērtējums problēmu analīzes laikā, grupas studiju rezultātu un pašnovērtējuma uzraudzība. - 30%
Problēmas analīzes rezultātu apkopojums grupas problēmu analīzes ziņojumā, grupas rezultātu novērtējums. - 30% Personīgo mācību sasniegumu portfolio ar individuāliem studiju rezultātiem. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmā apgūtām apģērbu projektēšanas: konstruēšanas, materiālmācības un tehnoloģijas pamatzināšanām, prasmēm un kompetencēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||