| Kods | RA0455 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Apģērbu (automatizētā) projektēšana III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz studentiem teorētiskas un praktiskas zināšanas par automatizēto projektēšanas procesu apģērbu industrijā, akcentējot mūdienu tehnoloģiju lomu produkta izstrādē. Kurss ietver apģērbu modeļu un kolekciju izstrādes procesa apguvi, izmantojot datorizētu projektēšanas sistēmu AccuMark Gerber.. Studenti iepazīst apģērbu projektēšanas procesa struktūru un pamatprincipus, apgūst prasmes veidot digitālos materiālus, modeļu tehnisko dokumentāciju, veicina izpratni par AccuMark Gerber kā integrētas projektēšanas (CAD/CAM) sistēmas nozīmīgo lomu apģērbu ražošanas procesos.. Tiek veikta datorizēto projektēšanas metožu salīdzināšana ar tradicionālajām metodēm, analizējot to efektivitāti, precizitāti un ietekmi uz darba procesu optimizāciju, digitalizāciju. Kursa gaitā studenti izstrādā praktisku projektu, kas attīsta viņu prasmes izmantot digitālās tehnoloģijas apģērbu dizaina attīstībā, lēmumu pieņemšanā un kolekciju plānošanā.. Kurss sniedz zināšanas par apģērbu projektēšanas uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. Kursā tiek skatīts apģērbu dizaina projekta izstrādes galvenajie pamatnosacījumi, pirmparauga un dizainparauga izstrādei utt., gūtas zināšanas par projektēšanas procesa struktūru, apģērba projekta dokumentācijas izstrādes principiem, izmantojamo materiālu un tehnoloģisko iespēju izpēti, analizējot patērētāju tirgū esošos izcilākos analogus, izstrādājot jaunus, funkcionālus un estētiskus dizaina risinājumus, veicot dokumentācijas sagatavošanu un noformējumu. Kurss veicina studentu sagatavotību darbam apģērbu ražošanas un dizaina industrijās, kur efektīva projektēšana un tehnoloģiskā domāšana ir nozīmīgi profesionālās kompetences elementi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis sniegt studentiem teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par apģērbu projektēšanas procesa struktūru, izmantojot automatizētās vadības sistēmas, izprotot automatizēto projektēšanas procesu struktūru un pamatprincipus ar CAD/CAM AccuMark Gerber. Uzdevumi Attīstīt spēju analizēt un izprast apģērbu projektēšanas procesa struktūru un mijiedarbību starp tradicionālajām un datorizētajām metodēm, pielāgot un izmantot AccuMark Gerber programmatūru apģērbu modeļu/kolekciju izstrādē, nodrošinot atbilstību mūdienu ražošanas prasībām. Attīstīt prasmi izmantot AccuMark Gerber vidi apģērbu modeļu projektēšanai un dokumentācijas sagatavošanai. Attīstīt prasmi plānot un optimizēt ražošanas resursus, balstoties uz sistēmisku pieeju projektēšanas gaitā. Attīstīt prasmi izstrādāt apģērbu modeli, precīzi ievērojot datorizētā projektēšanas procesa posmus (konstruēšana, lekālu gradēšana un izvietošanai (layout)). Attīstīt prasmi prezentēt izstrādāto apģērba projektu. Attīstīt prasmi sadarboties komandā un risināt projektēšanas uzdevumus multidisciplinārā vidē, pielāgojoties digitāliem rīkiem un darba organizācijas principiem. Attīstīt spēju veikt salīdzinošu analīzi starp tradicionālo un automatizēto projektēšanu, izsakot argumentētus secinājumus. Attīstīt spēju patstāvīgi organizēt un vadīt apģērbu projektēšanas uzdevumus, izmantojot iegūtās zināšanas, digitālās prasmes un analītisko domāšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj parādīt izstrādājumu automatizētās projektēšanas procesa teorijas pamatzināšanas un to kritisku izpratni, zināšanas par tekstilrūpniecības nozares aktualitātēm, izstrādājumam izvirzāmām prasībām, par ražošanas procesu un darba organizācijas pamatprincipiem, APS izmantošanas kontekstā. - Teorētisks pārskats un prezentācija par automatizētās apģērbu projektēšanas procesa teorētisko pamatu izpratni, tekstilrūpniecības nozares aktualitātēm un prasībām izstrādājumiem AVS kontekstā.
Vērtēšanas kritēriji:
precizitāte un korektums, spēja sasaistīt teoriju ar praktiskiem piemēriem;
aktivitāte diskusijā un spēja argumentēt viedokli. Prasmes Spēj patstāvīgi atlasīt, apstrādāt, novērtēt, sistematizēt, izmantot informāciju nozarē vai profesijā, saistītu ar tekstilizstrādājumu projektēšanu un ražošanu, izmantot to lēmumu pieņemšanā, tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmuma darbības nodrošināšanā, problēmu risināšanā. Spēj analizēt un pielietot izejmateriālu atbilstības kritērijus un izlietojuma aprēķināšanas metodes; spēj izstrādāt lekālus automatizētās projektēšanas sistēmās atbilstoši prasībām, veikt to noformēšanu, marķēšanu, kontroli; spēj izstrādāt lekālu izklājumus atbilstoši to projektēšanas prasībām, ierobežojumiem; Spēj precīzi sagatavot projektējamā izstrādājuma tehnisko dokumentāciju saskaņā ar nozares prasībām, standartu ieteikumiem, izstrādāt jauna modeļa tehniskās dokumentācijas saturu automatizētā projektēšanas sistēmā, atbilstoši modeļa specifikai un prasībām. - Praktisko un patstāvīgo uzdevumu vērtēšana grupā, projekta izstrādes starpposma prezentācijas un aizstāvēšana. Spēja sagatavot un analizēt informāciju par modeļa projektēšanu, izstrādāt lekālus AccuMark Gerber vidē, noformēt tehnisko dokumentāciju un veikt ražošanas procesa plānošanu. Vērtēšanas kritēriji: atbilstība uzdevuma prasībām un specifikai; prasmju pielietojums datorizētajā vidē; problēmu risināšanas pieejas un lēmumu argumentācija. Kompetences Spēj racionāli plānot darba uzdevuma sagatavošanās procesu, nosacījumus, pielietot atbilstošas automatizētās projektēšanas metodes. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt izstrādājumam izvirzāmās prasības, kvalitātes rādītājus, tehniskās specifikācijas saturu, izejmateriālus. Spēj risināt praktiskas problēmas, profesionālus uzdevumus apģērbu projektēšanas un ražošanas procesa nodrošināšanā, uzņemties atbildību un izrādīt iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. - Reflektīvā atskaite par projekta izstrādes pieredzi. Spēja darboties simulētās profesionālās situācijās, izmantot industrijas aktuālās tehnoloģijas un pieejas. Vērtēšanas kritēriji: spēja pieņemt lēmumus uz datiem un analīzi balstītiem secinājumiem; efektīva sadarbība un loma komandā; kritiska attieksme pret savu darbu un attīstības iespējām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās lekcijās, seminārnodarbībās un diskusijās - 20%
Praktisko un patstāvīgo darbu novērtējums - 40% Eksāmens un projekta prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmā apgūtām apģērbu projetēšanas, konstruēšanas, materiālmācības un tehnoloģijas pamatzināšanām, prasmēm un kompetencēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||