| Kods | RA0449 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Grafiskās programmas informāciju tehnoloģijās IV (Accu Mark3D) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Mežinska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas darbā ar datorkonstruēšanas programmu Gerber AccuMark, apgūstot tās izmantošanu apģērbu projektēšanas procesos. Kursa laikā studenti apgūs, kā pielietot šo specializēto programmu apģērbu projektu dokumentācijas sagatavošanā, vizualizācijā un noformēšanā, lai nodrošinātu precīzus un profesionālus rezultātus.. Īpaša uzmanība tiks pievērsta datortehnoloģiju iespējām gan apģērbu konstruēšanā un modelēšanā, gan modeļa dokumentācijas sagatavošanā, uzsverot to nozīmi mūsdienīgā projektēšanas procesā. Kurss paredz praktisku darbu, attīstot prasmi pielietot digitālos risinājumus profesionālajā darbībā apģērbu dizaina un tehnoloģiju jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studentu profesionālās kompetences un praktiskās iemaņas darbā ar datorkonstruēšanas programmu Gerber AccuMark, lai spētu sagatavot un noformēt apģērbu projektu dokumentāciju, kā arī izmantot digitālos rīkus apģērbu projektēšanas un vizualizācijas procesos. Uzdevumi Attīstīt spēju apgūt un praktiski pielietot Gerber AccuMark programmas funkcionalitāti apģērbu konstruēšanā un modelēšanā, lekālu sagatavošanā. Attīstīt spēju veikt digitālu apģērbu projektu izstrādi, sagatavot tehnisko dokumentāciju, konstruēt pamatkonstrukcijas, veikt to modelēšanu, lekālu izstrādi. Attīstīt spēju sagatavot un noformēt apģērbu vizualizācijas, izmantojot specializēto programmatūru. Attīstīt spēju veikt datu ievadi, rediģēšanu un izmaiņu korekciju apģērbu projektu digitālajās formās. Attīstīt spēju patstāvīgi veikt apģērbu projektēšanas procesu, izmantojot Gerber AccuMark programmu, no sākotnējās idejas līdz pilnvērtīgai modeļa digitālai dokumentācijai. Veidot izpratni par datorkonstruēšanas nozīmi apģērbu projektēšanā un integrēt iegūtās prasmes profesionālajā darbībā. Attīstīt spēju izvērtēt un pielietot digitālos risinājumus, lai paaugstinātu apģērbu projektēšanas precizitāti un efektivitāti. Attīstīt spēju pielietot digitālās projektēšanas prasmes dažādos apģērbu projektēšanas posmos, nodrošinot tehniskās, estētiskās un funkcionālās kvalitātes prasības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj parādīt zināšanas par specializēto datorizēto izstrādājumu projektēšanas sistēmu lietošanu, to darbības likumsakarību izpratni, izmantojot specializēto datorprogrammu Gerber AccuMark. - Teorētiskais pārskats par specializēto datorprogrammu funkcionalitāti un darbības principiem.
Diskusijas un zināšanu demonstrējums eksāmenā.
Vērtēšanas kritēriji:
izprot un precīzi skaidro specializēto datorprogrammu (Gerber AccuMark) lietošanas pamatprincipus,
spēj aprakstīt programmu darbības likumsakarības un pielietojumu apģērbu projektēšanā,
pārzina profesionālo terminoloģiju un spēj to pielietot. Prasmes Spēj pielietot izstrādājuma detaļu grafiskās attēlošanas/ vizualizācijas metodes un paņēmienus, veikt objektu grafisko attēlošanu, modeļa detaļu tehnisko modelēšanu, veidot modeļkonstrukcijas ar specializēto datorprogrammu Gerber AccuMark. Spēj racionāli plānot un izstrādāt projektējamā izstrādājuma detaļu komplektu, sagatavot lekālus atbilstoši modeļa tehniskās dokumentācijas izstrādes prasībām, veikt to noformēšanu, marķēšanu, kontroli. Spēj veikt lekālu gradāciju, sagatavot izklājumus, sagatavot un noformēt modeļa tehnisko dokumentāciju. - Praktiskie uzdevumi datorprogrammā (praktiskie darbi un patstāvīgais darbs) Vērtēšanas kritēriji: precīza izstrādājuma detaļu grafiskā attēlošana un vizualizācija, modeļkonstrukcijas veiksmīga izstrādāšana, modeļa sagatavošana atbilstoši tehniskās dokumentācijas izstrādes uzdevuma nosacījumiem. Kompetences Spēj sagatavot lietojumprogrammu atbilstoši darba uzdevumam. Spēj patstāvīgi vai darba grupā atbildīgi izvērtēt grafiski veicamos uzdevumus modelim, izvērtēt izstrādājuma grafisko attēlošanas iespējas specializētā datorprogrammā Gerber AccuMark. Spēj precīzi sagatavot izstrādes procesā iegūto informāciju, kas nepieciešama izstrādājuma dokumentācijai. Spēj analizēt progresīvo, specializēto datorizēto izstrādājumu projektēšanas sistēmu iespējas, lietojumu, patstāvīgi attīstīt savu pētniecisko darbību. - Prezentācija modeļa dokumentācijas iesniegšana, refleksija Vērtēšanas kritēriji: patstāvīgi izpildīts uzdevumus, izvērtējot detaļu grafisko risinājumu izpildi modeļim, prasme sagatavot modeļa tehnisko dokumentāciju, izmantojot programmas funkcijas, spēja pamatoti analizēt specializētās datorizētās sistēmas pielietojumu, atbildīga un precīza pieeja uzdevumu izpildē, ievērojot termiņus un kvalitātes prasības, spēja izvēlēties atbilstošus rīkus un plānot savu darbu racionāli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās lekcijās, seminārnodarbībās un diskusijās - 20%
Praktisko un patstāvīgo darbu izstrāde - 40% Apģērbu modeļa projekta dokumentācijas izstrāde un prezentācija eksāmenā. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Sekmīgi apgūtas pamatzināšanas darbā ar AccuMark Gerber projektēšanas programmu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||