| Kods | RA0430 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Tēlotāja ģeometrija un būvniecības inženiergrafika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Inženiergrafika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aina Strode | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst tēlotājas ģeometrijas teorētiskos pamatus un metodes trīsdimensiju objektu attēlošanai plaknē; rasējumu noformēšanu, būvniecības projekta rasējumu lasīšanu un izpildi, atbilstoši spēkā esošajiem standartiem. Uzdevumu izpildes procesā tiek attīsta telpiskā domāšana. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis - apgūt zināšanas par telpisku objektu attēlošanas teorētiskajiem jautājumiem tēlotājas ģeometrijas pamatzināšanu apjomā, spēt zināšanas lietot praksē, veidojot detaļu un kotēto projekciju rasējumus; nodrošināt studentiem kompetenci orientēties tehniskās dokumentācijas noformēšanas standartos. Studiju kursā tiek nodrošināta iespēja izstrādāt kopskata, kopsalikuma, detaļu un būvniecības darba rasējumus, kā arī shēmas, tai skaitā, paša projektētiem izstrādājumiem vai objektiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas par Latvijas Nacionālā standartizācijas un metroloģijas centra izstrādātajiem standartiem, ISO (International Organization for Standardization) standartiem atbilstošās ES tehniskās dokumentācijas normām, vienotas sistēmas ieviešanu tehniskās dokumentācijas noformēšanai.
2. Zināšanas par grafiskajām metodēm, paņēmieniem un instrumentiem tehniskā rasējuma izpildei. - Praktiskie darbi auditorijā, patstāvīgie darbi, kontroldarbi. Kritērijs: darbs izpildīts atbilstoši prasībām Prasmes 1. Spēj sadarboties ar citu profesionālo nozaru speciālistiem, izmantojot grafisko dokumentāciju, plānot, organizēt un veikt praktiskus uzdevumus, profesionālu darbību kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmenī. 2. Spēj projektēt jaunu produktu vai vides konceptuālos modeļus, ievērojot grafiskās dokumentācijas prasības, dažādās profesionālās un nestandarta situācijās 3. Spēj formulēt un komentēt izstrādātos grafiskos materiālus, atbilstoši nozares specifikai, risinot darba uzdevumus. 4. Spēj patstāvīgi atlasīt, novērtēt un izmantot nepieciešamos grafiskos attēlošanas paņēmienus, izmantot tos lēmumu pieņemšanā, nozares uzņēmuma darbības nodrošināšanā, problēmu risināšanā. 5. Spēj kritiski vērtēt savu zināšanu un prasmju līmeni profesionālās specializācijas (apģērbu vai industriālā vai interjera un izstrādājumu dizaina) jomā. - Praktiskie darbi auditorijā, patstāvīgie darbi, kontroldarbi. Kritērijs: darbs izpildīts atbilstoši prasībām Komptence: 1.Spēj formulēt, analītiski aprakstīt, analizēt un risināt profesionālus uzdevumus būvniecības projekta rasējumu izstrādē 2. Spēj piemērot noteiktai situācijai atbilstošos normatīvos dokumentus. - Eksāmens. Kritērijs: darbs izpildīts atbilstoši prasībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grafisko darbu izpilde un teorētiskais pamatojums - 70%
Kontroldarbu izpilde - 20% Eksāmens - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vidējā izglītība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||