| Kods | RA0424 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Būvfizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Andris Martinovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studenti tiek iepazīstināti ar būvniecībai aktuāliem fizikāliem procesiem (siltuma pārnese, gaisa mitrums, būvakustika, apgaismojums); tiek iemācīti veikt ēku siltuma zudumu aprēķinus; eksperimentāli noteikt būvmateriālu siltuma īpašības; ar multifizikālo procesu modelēšanas datorprogrammas COMSOL palīdzību skaitliski aprēķināt temperatūras laukus un siltuma zudumus stacionāros un nestacionāros procesos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iemācīt studentiem izprast būvniecībā aktuālus fizikālus procesus, eksperimentāli noteikt būvmateriālu siltuma īpašības, analītiski un skaitliski (izmantojot specializētās datorprogrammas) aprēķināt temperatūras laukus un siltuma zudumus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Prot analītiski un skaitliski (izmantojot datorprogrammu COMSOL) aprēķināt temperatūras laukus, siltuma plūsmas, ēku siltuma zudumus stacionārā un nestacionārā procesā. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, ieskaite 2. Spēj eksperimentāli noteikt būvmateriālu siltuma īpašības. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, ieskaite 3. Izprot būvniecībā raksturīgo fizikālo parādību un procesu būtību. - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, ieskaite 4. Spēj veikt nepieciešamos mērījumus būvlaukumā (siltums, akustika). - Praktiskie darbi, laboratorijas darbi, ieskaite |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalības un aktivitātes praktiskajās nodarbībās. - 20%
Vērtējuma par individuālo mājas darbu. - 20% Ieskaites novērtējuma. - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Fizika vidusskolas kursa apjomā, atvasināšana, integrēšana, diferenciālvienādojumi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||